پاکیزگی محیط زیست‌

محل زندگی همه‌ی موجودات زنده، محیط زیست نام دارد. آلودگی محیط زیست، موجب نابودی آب، خاک و هوا می‌شود.‌ امروزه بزرگ‌ترین مشکل محیط زیست، آلودگی هواست؛ زیرا هوا، مهم‌ترین چیزی …

محل زندگی همه‌ی موجودات زنده، محیط زیست نام دارد. آلودگی محیط زیست، موجب نابودی آب، خاک و هوا می‌شود.‌
امروزه بزرگ‌ترین مشکل محیط زیست، آلودگی هواست؛ زیرا هوا، مهم‌ترین چیزی است که در شبانه‌روز مصرف می‌کنیم. افزایش جمعیت شهرها، رفت‌وآمد وسایل نقلیه‌ی موتوری، ‌استفاده‌ی نادرست از وسایل گرم‌کننده و بزرگ شدن شهرها، موجب آلودگی هوای محیط زیست می‌شود.
خداوند در قرآن مجید می‌فرماید: <ما هر چیزی را به اندازه خلق کرده‌ایم> و چون هر چیزی مقدار و اندازه‌ای دارد باید از آن درست استفاده شود تا خراب، نابود و آلوده نشود.
انسان به دلیل ناآگاهی از بعضی از نعمت‌های خداوند، محیط زیست را به بدترین شکل آلوده می‌کند و اگر خیلی زود برای پاکیزگی آن تلاش نکند آیندگان با مشکل روبه‌رو می‌شوند.
برای حفظ محیط زیست، تلاش همه‌ی مردم لازم است. باید به مردم، آموزش‌های صحیح بدهیم تا به جای مصرف نادرست، روحیه‌ی مشارکت برای حفظ محیط‌زیست در آنان ایجاد شود.
خداوند به هنگام آفریدن دنیا، آن را زیبا آفرید. ما نباید با آلوده کردن هوا، آب و خاک، دنیا را به محیطی زشت و نفرت‌آور تبدیل کنیم.
آلودگی هوا، بیش از آلودگی آب و خاک برای انسان زیان دارد.
بیشتر سوخت‌هایی که انسان برای حفظ خود از سرما و گرما، تهیه‌ی غذا، حمل‌ونقل و... مصرف می‌کند، هوای پاکیزه را سمی و دود آلوده می‌کند.‌
باید دانست آلودگی هوا، چهارمین دلیل مرگ و میر در جهان است. هوای آلوده به سالمندان، بیماران قلبی و کودکان، آسیب می‌رساند. کودکان در هوای آلوده خیلی زود، وزن کم می‌کنند و رشد آنان کند می‌شود. همچنین هوای آلوده، اشتهای انسان را بسیار کم می‌کند؛ به‌طوری که حتی اگر غذای کافی مصرف کند، هضم و جذب آن به خوبی انجام نمی‌شود. پس بیاییم برای پاکیزگی هوا، بکوشیم و از آن به درستی استفاده کنیم.