نتایج حاصل از منحنی‌های امولاسیون

▪ منحنی‌های جواب برای امولسیون‌ها با سرعت متفاوت همراه هستند. در هر دو انتها ، نمودارها ‏نزدیک آستانه و نزدیک اشباع به قدری پهن می‌شود که آن را برای اندازه‌گیری مقادیر نسبی …

▪ منحنی‌های جواب برای امولسیون‌ها با سرعت متفاوت همراه هستند. در هر دو انتها ، نمودارها ‏نزدیک آستانه و نزدیک اشباع به قدری پهن می‌شود که آن را برای اندازه‌گیری مقادیر نسبی E به ‏کلی نامناسب می‌سازد.
▪ اندازه‌گیری شدت ، تا آنجایی که ممکن است بایستی در قسمت خطی منحنی انجام گیرد. شیب این ‏منحنی معرف نمود صفحه عکاسی، است، یعنی tan=۹۵۲ ، مقدار برای امولسیونهای طیف ‏نگاری از حدود ۰.۶ تا ۶ تغییر می‌کند، اما برای سرعت‌های متوسط معمولا مقداری نزدیک واحد ‏دارد. این مقدار به طول موج ، شرایط ظهور، قدرت نوردهی ، بسته به این که کوتاه، تیز، ‏بلند و ضعیف باشد و حتی به دسته‌بندی خاص صفحات و نوع امولسیون بستگی دارد.
▪ امولسیون‌های سریع (حساس) ، به معنی یک آستانه پایین است. اما چون نمود معمولا کوچک است ‏لذا برای نوردهی‌های زیاد لزومی به سریع بودن صفحه نیست.
▪ موضوع مهم دیگر اندازه دانه امولسیون است. صفحات سریع با نمود پایین ، دانه‌های بزرگتر و در ‏نتیجه قدرت تفکیک پایینی دارند.
▪ پراکندگی نور در امولسیون نیز روی قدرت تفکیک موثر است. با اندازه فیزیکی دانه‌ها که معمولا ‏بین ۱m تا ۵است، حد تفکیک با ضریبی در ۵ بدتر است. معقول این است که حدود ۱۰ میکرومتر ‏برای امولسیون ریز و ۲۵ میکرومتر برای امولسیون درشت انتحاب شود. تا بین آنها و حدود تفکیک ‏صفحه سازگاری دستگاهی به وجود آید. ‏