آفتاب

بهترین فرصت های تحصیلی و بورسیه در فرانسه

بهترین فرصت های تحصیلی و بورسیه در فرانسه

فرانسه به دلیل داشتن دانشگاه‌های تراز اول همواره به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقصدهای تحصیلی در بین دانشجویان جهان به شمارمی‌رود.

با این وجود هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه چندان هم ارزان نیست. متوسط شهریه در دانشگاه‌های سراسری فرانسه بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ یورو و در دانشگاه‌های خصوصی نزدیک به ۱۰.۰۰۰ یورو در سال می‌رسد، اگر به این هزینه‌ها ۱۰.۰۰۰ یورو هزینه زندگی در فرانسه را هم اضافه کنیم، شاید هر کسی توان پرداخت این مبلغ را نداشته باشد. خوشبختانه تعداد زیادی فرصت تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که هزینه آن‌ها بسیار ناچیز است و فرصت عالی برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در فرانسه را دارند اما از هزینه آن نگران هستند.
دولت فرانسه فرصت‌های تحصیلی خوبی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه کرده است. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که دلتان می‌خواهد در فرانسه ادامه تحصیل بدهید، شاید بد نباشد نگاهی به لیستی که در ادامه برای شما تهیه شده بیاندازید.
 
فرصت تحصیلی عالی ایفل
طرح فرصت تحصیلی ایفل (Eiffel Excellence Scholarships) توسط وزارت امور خارجه فرانسه و به منظور ابزاری جهت جذب بهترین دانشجویان خارجی برای مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری انجام می‌شود. دانشجویانی که موفق به دریافت این فرصت تحصیلی خارجی شوند، در مقطع کارشناسی ارشد ماهانه ۱۱۸۱ یورو و در مقطع دکتری ۱۴۰۰ یورو حقوق دریافت خواهند کرد. علاوه بر آن در کنار حقوق از مزایایی نظیر هزینه سفرهای رفت و آمد به کشور خود، بیمه سلامت و فعالیت‌های فرهنگی هم برخوردار می‌شوند. ضمنا دارندگان این فرصت تحصیلی ممکن است شامل کمک هزینه محل اقامت هم بشوند. اما این طرح شهریه دانشگاه محل تحصیل را پوشش نمی‌دهد و پرداخت آن به عهده خود دانشجو خواهد بود.
 
فرصت تحصیلی کارشناسی ارشد ایل دو فرانس
بورسیه تحصیلی (Ile-de-France Masters Scholarships) برای دانشجویان خارجی که قصد دارند مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه‌های شهر پاریس بگذرانند در نظر گرفته شده است. البته با این شرط که تازه وارد باشند و سن آن‌ها از ۳۰ سال بیشتر نباشد. این بورسیه شامل مبلغ ۱۰.۵۰۰ یورو برای ۱۰ ماه به همراه محل اقامت در پاریس است.
 
فرصت‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرانسه برای دانشجویان خارجی
هر دانشگاه فرانسه هم به صورت جداگانه بورسیه‌هایی را برای دانشجویان بومی و بین‌المللی تعریف می‌کند. افراد می‌توانند در حین دریافت پذیرش یا پس از اخذ پذیرش برای این کمک هزینه‌های تحصیلی اقدام کنند.
 
گزینش بین‌المللی اکول نرمال سوپریور
موسسه ENS هر ساله از بین دانشجویان بین‌المللی، ۳۰ دانشجو که بهترین و امیدوار کننده‌ترین عملکرد را داشته باشند بورسیه می‌کند. در بورسیه تحصیلی اکول نرمال سوپریور، (École Normale Supérieure International Selection)  دانشجویان علوم پایه و علوم انسانی می‌توانند از دوره‌های دو تا سه ساله موسسه ENS بهره‌مند شوند. ENS به این دانشجویان منتخب، ماهانه حدود ۱۰۰۰ یورو به مدت ۲ تا ۳ سال حقوق می‌دهد.
 
بورسیه عالی در موسسه ENS لیون
موسسه ENS لیون با همکاری شرکایش فرصت تحصیلی (Ampere Scholarships of Excellence at ENS de Lyon) برای دانشجویان خارجی با رتبه عالی در نظر گرفته است. در این بورس تحصیلی دانشجویان در مقطع ارشد و در رشته‌های علوم پایه،‌ هنر،‌ علوم انسانی و اجتماعی پذیرفته می‌شوند. این فرصت تحصیلی شامل حقوق ماهیانه ۱۰۰۰ یورو به مدت ۱۲ ماه می‌شود که البته تحت شرایطی قابل تمدید است.
 
بورسیه کارشناسی ارشد دانشگاه لیون
بورسیه کارشناسی ارشد دانشگاه لیون (Université de Lyon Masters Scholarships) برای دانشجویان خارجی که دارای کارنامه عالی هستند و تمایل دارند در رشته‌های ارائه شده در دانشگاه لیون و دانشگاه‌های مرتبط با این دانشگاه ادامه تحصیل دهند در دسترس است. در این فرصت تحصیلی به دانشجویان ماهیانه ۸۰۰ یورو به مدت ۱۰ ماه پرداخت می‌شود.
 
بورسیه تحصیلی موسسه فناوری‌ پایه گرنوبل
موسسه فناوری‌ پایه گرنوبل (Grenoble Institute of Technology Foundation Scholarships) برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع ارشد که قصد دارند در مقطع ارشد در این موسسه همکاری و شرکت کنند بورس تحصیلی ارائه می‌کند. میزان این بورس تحصیلی ۵۰۰۰ یورو برای یک ترم تحصیلی در نظر گرفته شده ‌است.
 
فرصت تحصیلی Emily Boutmy در دانشگاه علوم پو
دانشگاه علوم پو یک بورسیه تحصیلی با نام  (Emily Boutmy Scholarships at Sciences Po University) به عنوان گرامیداشت نام بینان‌گذار این دانشگاه به منظور جذب دانشجویان نخبه خارج از اتحادیه اروپا در نظر گرفته است. این فرصت تحصیلی به شکل‌های متفاوتی از ۵۰۰۰ یورو تا ۱۶۰۰۰ یورو به مدت دو سال برای دانشجویان مقطع ارشد و ۳۰۰۰ تا ۱۲.۳۰۰ یورو به مدت ۳ سال برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارائه می‌شود.
بورس تحصیلی INSEAD MBA
فرصت تحصیلی (INSEAD MBA Scholarships) بسیار محدود است به همین خاطر رقابت شدیدی برای پذیرش در این فرصت تحصیلی وجود دارد. این فرصت تحصیلی با معیارهای متفاوتی ارائه می‌شود و به ۲ بخش اصلی طرح‌های بر پایه نیاز و طرح‌های بدون نیاز (براساس شایستگی‌هایی مانند،‌ ملیت، جنسیت، سوابق کاری، توانایی‌های رهبری و حوزه مطالعات قبلی) به دانشجویان تعلق می‌گیرد. ارزش این بورس تحصیلی از ۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ یورو است.
 
بورس تحصیلی MBA در HEC پاریس
HEC پاریس بورس‌های تحصیلی سخاوتمندانه‌ای برای دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف در نظر گرفته است. فرصت تحصیلی (HEC Paris MBA Scholarships) نیز بر اساس معیارهای متفاوتی مانند مبتنی بر شایستگی، بر پایه نیاز یا معیارهای خاص تقسیم بندی می‌شود. میزان این بورس تحصیلی بین ۶۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ یورو خواهد بود.

در نظر داشته باشید مجموعه‌ی خدمات ارزی پیمنت۲۴ در جهت سهولت امور پذیرش و ورود به دانشگاه‌های خارج از کشور، خدمات متفاوتی از جمله پرداخت اپلیکیشن فی و شهریه‌ی دانشگاه‌های خارجی را به هموطنان عزیز ارائه می‌دهد. در صورت اخذ پذیرش، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی وب‌سایت paymnet24.ir استفاده کنید. 
کد N1677636

وبگردی