آفتاب

اقامت ارزان در کنار ۲ میلیون خانواده در ۳۴ هزار شهر دنیا

اقامت ارزان در کنار ۲ میلیون خانواده در ۳۴ هزار شهر دنیا

اگر از عاشقان جهانگردی هستید و از گردشگری لوکس خسته شدید و می خواهید مدتی را با اهالی شهر مقصد سپری کنید، سایتی وجود دارد که ترتیب اقامت شما را پیش یکی از ۲ میلیون خانواده ای که در سایت اعلام آمادگی کردند، در ۳۴ هزار شهر دنیا فراهم می کند.

یکی از سایت هایی که در ۱ دهه اخیر با استقبال گسترده کاربران اینترنت به خصوص عاشقان گردشگری مجازی مواجه شده است،‌ سایتی است که محصولی دیگر از شهر استارت آپ خیز ایالات متحده، سانفرانسیسکو است. جایی که مهد بسیاری از استارت آپ های بزرگ بوده است. سایت Airbnb.com از جمله پرتال های فعال در عرصه گردشگری مجازی به شمار می رود و به مخاطبانش این امکان را می دهد که در ۱۹۱ کشور دنیا و در ۳۴ هزار شهر، پیش ۲ میلیون خانواده اقامت کنند و اتاقی از خانه آن ها را با قیمت ارزان، اجاره کنند.
وقتی شما در یکی از اتاق های یک خانه با حضور خانواده و اهالی آن خانه مواجه می شوید، خیلی حس هایی که در هتل و اقامت انفرادی نخواهید داشت را تجربه می کنید. نوشیدن و غذا خوردن و گشتن در شهر و صحبت کردن با اهالی در مسائل مختلف، همه این ها فرصت هایی است که با اقامت های خودمانی در کنار خانواده هایی که اتاق هایشان را به گردشگران اجاره می دهند، فراهم می شود. فرصتی خوبی برای مهمانان تا خانه های ارزان قیمت و امن پیدا کنند و هم چنین فرصتی برای اهالی شهر تا از این طریق، با گردشگران ارتباط برقرار کرده و دوستان جدید پیدا کنند و از خانه خالی خود، کسب در آمد کنند.
از سال ۲۰۰۸ میلادی که این پرتال راه اندازی شد تا کنون، بیش از ۶۰ میلیون گردشگر توانسته اند از خدمات اقامت خودمانی ارزان قیمت پیش میلیون ها خانواده در سراسر دنیا استفاده کنند.

درباره ایر بی ان بی
ایر بی ان بی یکی از سایت های فعال در عرصه خانه یابی خودمانی در اینترنت است. میزبانان، اتاقی از خانه را به اجاره می گذارند و میزبان گردشگران از سراسر جهان می شوند. دو تن از موسسان این سایت یعنی آقایان برایان و جو، از موسسان این سایت همواره علاقمند بودند تا فرصت هایی را برای معرفی و عرضه خانه های خالی در آمریکا به مخاطبان فراهم کنند که این طرح نو، زمینه راه اندازی یک کسب و کار الکترونیکی موفق را فراهم کرد. در سال 2013، این پرتال برای بیش از شصت میلیون نفر در سراسر جهان خانه های ارزان قیمت را فراهم کرده است. رقمی که می توان این سایت را بزرگ ترین بنگاه معامله املاک دنیا دانست. البته در سرزمین دیجیتال.
این سایت اکنون بیش از ۳۰ میلیارد دلار قیمت دارد. ده ها هزار درخواست اجاره خانه با متوسط شبی ۱۷۰ دلار در آستانه آغاز رقابت های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو دوژانیروی برزیل در این سایت ثبت شده است.
هر کاربری که عضو فیس بوک باشد یا نباشد، به راحتی قادر خواهد بود تا از طریق یک حساب پست الکترونیک و  شماره موبایل تایید شده (خارج از ایران) نسبت به عضویت در سایت اقدام و از خدمات آن استفاده کند. به نظر می رسد که از تابستان سال ۲۰۱۳ میلادی  نیز به واسطه افزایش میزان اطلاعات و امنیت خدمات سایت، اسکن کارت هویت افراد نیز به عنوان بخش مهمی از هویت سنجی کاربران مورد نیاز است.
بررسی های عمومی روی پرتال نشان می دهد که یکی از امتیاز های موفق و خوبی که این سایت دارد، همانند روشی که آمازون و تریپ ادوایزر دنبال می کنند، امکان ارائه review بر روی پست ها و آگهی هایی است که در سایت رد و بدل می شود. مثلا اگر شما قصد اجاره خانه ای را دارید و این خانه قبلا ده ها بار اجاره داده شده، کاربرانی که خانه را اجاره کردند به عنوان مهمان، روی پروفایل آگهی این خانه،‌ نظرات خود را منتشر می کنند. نظراتی که بعضا مثبت و بعضی منفی است. همه تلاش سایت این است که کسی بخاطر هزینه های سنگین اقامت در شهر های مختلف دنیا، از سفر باز نماند.

چگونه از ایر بی ان بی استفاده کنیم؟
برای استفاده از خدمات سایت، ابتدا باید به عضویت این سایت در بیایید که رایگان است و هزینه ای در پی نخواهد داشت. برای عضویت، کافی است از طریق اکانت خود در گوگل و فیس بوک  به طور اتوماتیک به عضویت سایت در امده و بعدا پروفایل خود را تکمیل کنید. اگر در این دو سایت اکانت ندارید، از طریق email به عضویت سایت در خواهید آمد. توجه کنید که عضویت شما در سایت، ‌به معنای موافقت شما با شرایط استفاده از خدمات سایت است. هم چنین اگر خواستید خانه ای در این سایت به اگهی بگذارید، باید بخش تضمین میزبان ها را که در قسمت  Host Guarantee Terms  ارائه شده است ملاحظه کنید. پس از ثبت نام و دریافت کد کاربر و انجام امور verification، شما می توانید log in کرده و از خدمات سایت استفاده کنید.
اگر شما عضو سایت شدید، میتوانید دوستان خود را وارد سایت کرده و ان ها را به عضویت در سایت و استفاده از خدماتشان ترغیب کنید. به ازای هر نفر از دوستان شما که عضو سایت شده و از خدمات ان استفاده کند، ۷۳ دلار به حساب شما پرداخت می شود که این اعتبار را می توانید برای اجاره خانه در شهر های مختلف دنیا از طریق این سایت استفاده کنید.

استفاده از AirBnb.com با خدمات Payment24.ir
اگر به عنوان میزبان و مهمان قصد استفاده از خدمات سایت را داشتید،  می توانید از خدمات پرداخت اینترنتی و ارزی سایت payment24.ir در این تراکنش ها استفاده کنید. هم چنین خدمات این مجموعه نیز آمادگی دارد تا برای شما، کارت های اعتباری جهت پرداخت های اینترنتی صادر کند.
اگر خواهان کارت های فیزیکی مستر و ویزا کارت هم هستید، از طریق بخش کارتهای اعتباری سایت پیمنت24 می توانید درخواست خرید این نوع کارت ها جهت استفاده از خدمات سایت ایر بی ان بی را داشته باشید.

نکات مهم درباره ایر بی ان بی
۱- ایر بی ان استارت آپی بود که ۲ سال سود دهی خاصی نداشت. اما اکنون بیش از ۳۰ میلیارد دلار قیمت دارد. یعنی در واقع ارزش بازاری این سایت،‌ معادل نیمی از بازار سرمایه ایران با بیش از ۵۰۰ شرکت است.
۲- ایر بی ان بی، بستر تعاملی است و خود سایت، چیزی برای عرضه و فروش ندارد. مجموعه هایی که در اینترنت، بستر های فرصت آفرینی دیجیتالی را فراهم می کنند مانند همین ایر بی ان بی یا tripadvisor.com یا همین ebay.com، بزرگ ترین های دنیای کسب و کار آنلاین شده اند.
۳- ایر بی ان بی از یک فکر کوچک شروع شد که به ظاهر مسخره بود. اما همین فکر های مسخره، با روش های دیجیتالی و توسعه کسب و کار، امروزه به میلیون ها نفر در سراسر دنیا خدمات می دهند.
۴- کسب و کار ایر بی ان بی و خدماتش میتواند case study برای دانشجویان کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات و کسب و کار در کشورمان شود.
۵- علاقمندان به راه اندازی استارت آپ های رسمی برای اجاره خانه در کشورمان نیز می توانند از این ایده برای کسب و کار های این عرصه استفاده کنند.

کد N1406438

وبگردی