آفتاب

فرصت های بورسیه تحصیلی در آلمان

فرصت های بورسیه تحصیلی در آلمان

افرادی که متقاضی تحصیل در خارج از کشور هستند، همواره برای پوشش برخی از هزینه های خود در کشور مقصد و در طول دوران زندگی دانشجویی، تلاش دارند تا بورسیه و کمک هزینه تحصیلی را از دانشگاه دریافت کنند.

اگر شما هم عشق خارج هستید و تکلیف شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا مشخص است و دوست دارید بخشی از هزینه های زندگی خود در آن سوی آب ها را با پشتیبانی مالی دانشگاه مقصد پوشش دهید، توصیه می کنیم که از فرصت های بورسیه و کمک هزینه تحصیلی که دانشگاه ها در اختیار متقاضیان خارجی واجد شرایط پذیرش قرار می دهند، استفاده کنید.  به نظر می رسد که تجربه تحصیل و زندگی در آلمان اگر به دنبال تحصیل ارزان قیمت در کشوری صنعتی با اقتصاد پیش رو و دانش بنیان را دارید، تجربه خوبی باشد.
در سال های اخیر، یکی از پاتوق های تحصیلی ایرانیان درخارج از کشور به خصوص اروپا، در آلمان بوده است و در یک دهه اخیر، هزاران دانشجوی ایرانی برای تحصیل به آلمان رفته اند. علت این که ایرانی ها در چند دهه اخیر، آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند، بسیار است. آلمان، قطب اول اقتصادی و صنعت در قاره سبز به شمار می رود و در طول چند دهه اخیر، با کم ترین سطح رکود و مشکلات اشتغال و اقتصاد که دیگر کشور های اروپا حتی ایتالیا و فرانسه با آن رو به رو بودند، دست و پنجه نرم نکرده است.

در دانشگاه های آلمان، زبان تحصیل عموما آلمانی است و از دانشجویان خواسته می شود که حتی الامکان، مدرک زبان آلمانی را برای تحصیل ارائه کنند. اگر این زبان را فرا نگرفته اید، میتوانید حداکثر در طی ۹ ماه،‌ مدرک موردنیاز را از موسسات آموزش زبان آلمانی کسب کنید.

البته دانشگاه هایی انگلیسی زبان در آلمان نیز بسیار است و انتخاب آن ها خیلی سخت نیست.

بورسیه های آلمان

به این نکته توجه کنید که اکثر بورسیه ها در آلمان مخصوص دانشجویان دکترا و پسا دکترا است و بعضا به دانشجویان کارشناسی ارشد هم بورسیه تعلق می گیرد. اگر چه خیلی کم است. پذیرش دکترا در دانشگاه های آلمان، بر اساس متقاعد کردن یک استاد راهنما (supervisor)‌ توسط دانشجوی متقاضی است. بنابراین مثل دانشگاه های پرتغال یا انگلیس یا آمریکای شمالی، تعداد خاصی دانشجوی در مقطع دکترا هر سال پذیرفته نمی شوند و دانشجو باید بر اساس رشته مورد نظر، با اساتید دانشگاه مقصد رایزنی کند. یکی از روش های رایزنی، بر اساس بورسیه هایی است که دانشگاه ها ارائه می کنند و بر اساس معیار های مربوطه، شما می توانید مدارک خود را به دانشگاه ارسال کنید تا در صورت واجد شرایط بودن، بورس را دریافت کرده و مقطع تحصیلی را آغاز کنید.

بنیاد انیشتن

یکی از مراکزی که با همکاری دانشگاه برلین به دانشجویان فوق دکترا فرصت های بورسیه ارائه می کند، این بنیاد است. بورسیه های این بنیاد بین ۳ تا ۵ سال اعتبار دارد.  اگر دانشگاه برلین را برای ادامه تحصیل انتخاب کردید، توصیه می کنیم از فرصت های بورسیه این بنیاد نیز استفاده کنید. بورسیه تحصیلات عالیه انیشتن برای کسانی که به دنبال فاند های مبتنی بر پروژه های تحقیقاتی هستند، مطلوب است.

موسسه هانریش بل

موسسه هانریش بل آلمان نیز برای دانشجویان بین المللی مقطع ارشد و دکترا، فرصت های بورسیه متنوعی را ارائه کرده است. این بورس حتی متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان را که از خارج از این کشور اپلای می کنند پوشش می دهد.

بورسیه موسسه بایرن آلمان

موسسه بایرن آلمان نیز در سال های اخیر بورسیه های متنوعی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد که متقاضی تحصیل در آلمان هستند ارائه کرده است. این موسسه در رشته های پزشکی و علوم مرتبط، فرصت های بورسیه متنوعی را در اختیار علاقمندان هر ساله قرار می دهد. بیش از ۱۰۰ دانشجوی بین المللی در ۲۲ دانشگاه آلمان هر ساله تحت بورسیه این موسسه مشغول به فعالیت هستند.

بورسیه موسسه ماری کوری

ماری کوری، برنده ۲ جایزه نوبل فیزیک و شیمی و از معتبر ترین دانشمندان قرن بیستم، این روز ها توسط موسسه ای که به نامش ثبت شده است، خدمات علمی ارائه می کند. موسسه ماری کوری، برای دانشجویان کشور های در حال توسعه، فرصت های بورسیه فراهم کرده تا در دانشگاه های قاره سبز به خصوص در آلمان مشغول به تحصیل با کمک هزینه های تحصیلی متنوع باشند.

بورسیه ماویتسا

برای کسانی که قصد تحصیل در آلمان در رشته های مختلف را دارند و حتی دوست دارند زبان آلمانی را در کالج های این کشور بگذرانند، بورسیه MAWISTA شرایط خوبی را در اختیار متقاضیان قرار داده است. این بورسیه برای رشته های کودک یاری و پرستاری نیز مناسب می باشد. اگر شما بچه دارید و قصد دارید که در خارج از کشور تحصیل کنید و آلمان را انتخاب کردید، این بورسیه به شما توصیه می شود. برندگان بورسیه، ماهانه ۵۰۰ یورو به مدت ۱۲ ماه دریافت می کنند.

بورسیه موسسه برمن آلمان

موسسه برمن آلمان نیز از دیگر موسسات فعال این کشور در ارائه کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان مختلف در رشته های فنی و مهندسی و اقتصاد و تجارت است. دانشگاه جاکوب و دانشگاه Bermen آلمان از جمله همکاری های این موسسه برای اعطای بورس های تحصیلی به دانشجویان و متقاضیان واجد شرایط است. از برنامه های این مجموعه، ارائه خدمات آموزشی در مدارس تابستانی (summer school) است.

بورسیه های دکترای دانشگاه لایپزیک

دانشگاه لایپزیک آلمان از دانشگاه های معتبر این کشور به شمار می رود و دانشگاه مدیریت دانشگاه لایپزیک، فرصت های مختلفی را برای متقاضیان به تحصیل در این رشته و علوم مرتبط ارائه می کند. در اختیار داشتن نمره GMAT SCORE 650 یکی از اصلی ترین نیازمندی های پذیرش دانشگاه را شامل می شود که باید در نظر داشت. بعضا سالانه ۱۰ هزار یورو به دانشجویان واجد شرایط برای تحصیل در مقطع ارشد و دکترا پرداخت می شود. اگر برای بورس این دانشگاه اقدام می کنید، به خاطر داشته باشید که باید مقاله ای ۳ هزار کلمه را نیز به مدارک خود ضمیمه کنید.

نکته مهم برای بورسیه در آلمان

۱- دانستن زبان آلمانی در حد B1 برای تحصیل در دانشگاه های آلمان یک حسن به شمار می رود.

۲-رقابت برای دریافت بورس در دانشگاه های آلمان بسیار زیاد است. به این موضوع توجه کنید.

۳- داشتن مقاله تحقیقاتی که ضمیمه درخواست بورسیه می شود اهمیت دارد. پس برای ارتقای شانس خود برای پذیرش تحصیلی در آلمان، تلاش کنید که مقاله در کنفرانس های بین المللی یا نشریات داخلی انگلیسی زبان تالیف و منتشر کنید.

۴- حتی اگر برای بورسیه های معرفی شده در این مطلب اقدام کردید، تعامل با اساتید دانشگاه های مقصد را در کسب نظر مثبت آن ها فراموش نکنید. هر اندازه بتوانید یک potential supervisor را برای سرپرستی تحصیل خود motivate کنید، شانس بیش تری برای قبولی خواهید داشت.

۵-بعضی از فرصت های بورسیه در آلمان، مستلزم ثبت نام و اقدام شما برای تحصیل در دانشگاه خاص در آلمان است. اگر با چنین وضعی رو به رو شدید و نیاز داشتید که هزینه های application را پرداخت کنید، از سایت خدمات پرداخت ارزی و اینترنتی Payment24.ir استفاده کنید.

با توجه به این که یکی از خدمات سایت payment24.ir انجام پرداخت های آنلاین و دانشجویی است سایت خدمات پرداخت ارزی و اینترنتی پیمنت24 برای علاقمندان به تحصیل در کشور آلمان چه برای ثبت نام و چه پرداخت شهریه، تسهیلات و امکاناتی را فراهم کرده است که برای کسب اطلاعات بیشتر با بخش ارتباطی این سایت تعامل کنید.

پاسخ گویی آنلاین مشاوران Payment24 به صورت ۲۴ ساعته آماده مشاوره به کاربران عزیز است.
کد N1403097

وبگردی