آفتاب

راه و رسم تایلند گردی در تابستان !

راه و رسم تایلند گردی در تابستان !

هر سفر با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل شروع می شود ! برای سفر به تایلند و بانکوک و پوکت و ... هم ماجرا به همین صورت است. بعد از طی این مرحله که شاید برایتان چندان هیجان انگیز نباشد، کم کم به مراحل هیجان انگیز نزدیک می شویم...

هر سفر با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل شروع می شود! برای سفر به تایلند و بانکوک و پوکت و ... هم ماجرا به همین صورت است. بعد از طی این مرحله که شاید برایتان چندان هیجان انگیز نباشد، کم کم به مراحل هیجان انگیز نزدیک می شویم. چمدان سفر را با رعایت وزن استاندارد در پروازهای خارجی و بین المللی می بندیم و باید حواسمان باشد که در مسیر برگشت چمدانها جای کافی برای خریدهای احتمالی هم داشته باشد. پس از یک پرواز نسبتا طولانی به تایلند می رسیم...

اکنون که به کشور لبخندها ، کشور مردمان بی ریا ، کشور مردمان قانع و پرتلاش ، کشور مردان بی غیرت ، کشور بانوان همگانی ... رسیده اید، این نکات را مدنظر داشته باشید :


چانه بزنید

اولین قانون در بانکوک و تایلند خرید کردن از بازارهای بی مانند آن است که به راحتی در جاهای دیگر قابل دسترسی نیست.
در زمان خرید از فروشندگان می توانید تقاضای بارکد نمائید برای ثبت قیمت خرید اما در صورت نبودن بارکد یا فاکتور می توانید با خنده و لبخند با فروشنده بر سر قیمت به توافق برسید زیرا این امر کاری عادی در تمام تایلند می باشد.

مراقب کلاهبرداری باشید
این امر با یک برخورد مودبانه شروع می شود" این معبد امروز بعدازظهر تعطیل است" شما تشکر می کنید اما قبل از هر گونه تشکر از آنها باب صحبت با شما باز می شود و به شما توصیه میگردد که با یک 3 چرخه محلی یا TUKTUK به معبدی دیگر یا محلی دیگر که هرگز نام ان را در کتاب راهنمای خود نشنیده اید بروید و از یک محل زیبا بازدید نمائید که این می تواند سرآغاز یک کلاه برداری از شما باشد بنابر این توصیه می گردد که به هر کسی اعتماد بیش از حد نکرده و حتما از مراکز مجاز گردشگری و اطلاعات توریستی کسب اطلاع نمائید.

بانک ها و امکانات تبدیل پول
نرخ تبدیل پول در بانک ها بسیار مناسب تر است. پس از آنکه بانک ها تعطیل کردند شما می توانید در هتل، در کیوسک های تبدیل پول یا مغازه های صرافی پول خود را تبدیل کنید. بانک ها و صرافان در شهرهای گردشگری هر پولی را قبول می کنند.

کرایه دوچرخه و موتور گازی
با اینکه دوچرخه سواری در ترافیک وحشتناک بانکوک توصیه نمی شود، دوچرخه را می توانید در بعضی از هتل ها کرایه کنید. در تفریحگاه های ساحلی همچون پوکت، پاتایا و ساموئی دوچرخه و موتور گازی از طریق پذیرش هتل و کانتر مسافرتی قابل کرایه کردن است.

بودجه بندی برای سفر شما
بانکوک در مقایسه با اکثر شهرهای اصلی ارزان است. پس از آنکه برای بلیط هواپیما و هتل بودجه بندی کردید، می توانید حدود ۵۰۰ bath را برای غذای روزانه در نظر بگیرید.

غذا
شام خوردن در هتل های لوکس بسیار گرانتر از رستوران های محلی است. به طور میانگین صبحانه و ناهار در یک رستوران معمولی حدود ۲۵۰ bath تا ۵۰۰ bath  ارزان تر از هتل های گران می باشد. یک شام عالی برای هر نفر در بانکوک و شهرهای ساحلی تایلند ۱۰۰۰ bath خواهد بود. شام خوب حدود ۶۰۰ bath و شام ارزانتر آن حدود ۳۰۰ bath  هزینه دارد.

کمپینگ
یکی از جذاب ترین فعالیت های گردشگری در تور تایلند، طبیعت گردی می باشد. چندین پارک ملی با امکانات کمپینگ و نیز چند جزیره وجود دارد. کمپینگ در حیات وحش را توصیه نمی کنیم زیرا دزدی و راه زنی بسیار است.

آب و هوا
تایلند به جز در منطقه شرجی شمالی با بدترین زمستان، آب و هوای خوبی دارد. نوامبر تا فوریه بهترین ماهها در بانکوک هستند که فصل خنک نامیده می شوند. در این فصل دما عالی بوده و رطوبت کمتر است و البته به ندرت نیز باران می بارد.

پوشاک
برای آب و هوای استوایی لباس نخی مناسب تر است. یک ژاکت سبک نیز در صورت سفر به تپه ها در زمستان به دردتان می خورد. تنها مکان دیگری که در آن احساس سرما می کنید رستوران های دارای تهویه مطبوع می باشد.

بهتر است از پوشیدن لباس هایی که باعث توجه می شوند اجتناب کنید. تایلندی ها درباره پوشیدگی لباس به جز در سواحل سخت گیر هستند.
شکایات

اگر با هتل، فروشنده، سازمان یا فردی در تایلند دچار مشکل شدید نباید کنترل خود را از دست بدهید. اگر شکایت شما تأثیری روی فرد و مؤسسه مورد نظر نداشت با اداره گردشگری تایلند مشاوره کنید؛ در موارد جدی پلیس گردشگری می تواند در حل مشکل به شما کمک کند.
در هر کجای کشور از هر تلفنی می توانید با ۱۱۵۵ تماس بگیرید؛ این اپراتور انگلیسی زبان نزدیکترین افسر پلیس گردشگری به شما را وصل می کند.
کد N1399133

وبگردی