آفتاب

هتل قصر طلایی مشهد؛ قصری در شهر طلایی

هتل قصر طلایی مشهد؛ قصری در شهر طلایی

مرکز جامع رزرواسیون آنلاین هتل ها و هتل آپارتمان های مشهد (آسمان هشتم) در قالب سلسله مطالب معرفی هتل ها و هتل آپارتمان‌های شاخص مشهد، اقدام به معرفی موشکافانه برخی از هتل‌های مشهد از حیث تاریخچه، قابلیت‌ها، امکانات، ناگفته های پنهان و نقاط ضعف و قوت آن‌ها نموده است که می تواند برای مسافران و مهمانان جالب توجه باشد.

مرکز جامع رزرواسیون آنلاین هتل ها و هتل آپارتمان های مشهد (آسمان هشتم) در قالب سلسله مطالب معرفی هتل ها و هتل آپارتمان‌های شاخص مشهد، اقدام به معرفی موشکافانه برخی از هتل‌های مشهد از حیث تاریخچه، قابلیت‌ها، امکانات، ناگفته های پنهان و نقاط ضعف و قوت آن‌ها نموده است که می تواند برای مسافران و مهمانان جالب توجه باشد.

در اولین بخش از این سلسله مطالب به معرفی هتل پنج ستاره تاپ قصر طلایی مشهد می‌پردازیم
کلنگ احداث هتل قصر طلایی مشهد در سال 1360 توسط مدیریت وقت بانک ملی ایران بنا نهاده شد، بانک ملی درصدد بود تا مدرن‌ترین و بزرگترین هتل پنج ستاره را در جوار ملکوتی امام هشتم احداث نماید، اما مشابه بسیاری از پروژه های دولتی دیگر، با تغییر مدیریت بانک ملی، مراحل ساخت و احداث این پروژه عظیم در حالی که اسکلت آن نیز ساخته شده بود، متوقف شد!

این هتل سالها به همین حالت نیمه کاره رها شده بود تا اینکه مرحوم حاج محمود سزاوار بندی پس از احداث و بهره برداری از هتل قصر بین‌الملل، ساختمان این هتل را از بانک ملی در سال 1386 خریداری می نماید و پروژه احداث بزرگترین هتل ایران را مجددا در مسیر تحقق قرار می دهد.
متاسفانه اجل به مرحوم سزاوار اجازه نداد تا شاهد افتتاح هتل مجلل خویش باشد و زمانی که ایشان برای خرید سنگ نمای هتل و تجهیزات مدرن آن در کشور چین به سر می بردند در هتل محل اقامت خود در چین به شکل غریبانه ای دار فانی را وداع گفتند.

پس از این اتفاق، سکان ساخت و ساز هتل قصرطلایی مشهد به دست فرزند ایشان یعنی آقای امیر سزاوار رسید و نهایتا ایشان فاز اول هتل قصرطلایی را در اسفند 1389 افتتاح نمودند.
هتل قصر طلایی مشهد بزرگترین هتل ایران است. که در مساحت بیش از 5000 متر مربع و زیربنای 70000 مترمربع در دو فاز و در 20 طبقه با 610 واحد اقامتی متنوع که شامل تیپ های امپریال سوئیت، پرزیدنت سوئیت، پرنسس سوئیت، انواع آپارتمان های رویال، سوئیت، کانکت، دبل و سینگل می‌باشد احداث گردیده است. این هتل در حاشیه میدان بسیج واقع در خیابان امام رضای مشهد واقع گردیده است و فاصله آن تا حرم مطهر به شکل پیاده 15 دقیقه می‌باشد که می توان با خودرو و اتوبوسهای BRT در کمتر از 5 دقیقه به حرم مطهر رفت و آمد نمود. ضمن اینکه روزانه در چندین نوبت سرویس رایگان هتل مسافران را به حرم مطهر و بالعکس منتقل می‌کند.

از نقاط قوت و منحصر به فرد این هتل می‌توان به معماری مدرن و چشم نواز هتل، سوئیت‌های خاص و منحصربفرد و اتاق های با دید حرم مطهر امام رضا از ارتفاع بسیار بالا اشاره نمود.
سالن های سمینار، همایش و آمفی تئاتر مجلل این هتل با پیشرفته ترین سیستم های صوتی و تصویری و مجهز به سیستم ویدئو کنفرانس کشوری همچنین فراهم نمودن امکانات رفاهی از قبیل مجموعه آبی استخر، سونا، جکوزی، حمام ترکی، انواع ماساژ، سالن بیلیارد، سالن بدن سازی، محل بازی کودکان، سالن بازی های رایانه ای، سالن های زیبایی، آژانس مسافرتی، خدمات راهنمای میهمان (کانسیرژ)، صرافی، بانک، کتابخانه، بیزینس سنتر، تاکسی سرویس، خدمات لاندری، پزشک مقیم، پارکینگ، ترانسفر فرودگاهی و راه آهن، ترانسفر به حرم مطهر حضرت رضا(ع) و… با بالاترین سطح کیفی خدمات، از دیگر نقاط قوت این هتل مجلل می‌باشد.

برخی مرحوم سزاوار بندی را پدر هتلداری ایران می دانند، کتاب "سزاوارترین مرد" که توسط انتشارات سخن گستر به چاپ رسیده است زندگینامه داستانی پدر صنعت هتلداری ایران و بنیانگذار کبیر گروه هتل های بین المللی قصر را روایت می کند.

همچنین مرحوم سزاوار تنها هتلداری است که زندگی‌نامه و ممارست‌های وی در زمینه ارتقای صنعت هتل‌داری در ایران به صورت مستند تلویزیونی با نام "یک لقمه نان" از شبکه مستند سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید، که در ادامه این مطلب می توانید این مستند زیبا را تماشا نمایید.
درصورتیکه علاقمند به رزرو اتاق در این هتل زیبا و مجلل هستید، می توانید جهت رزرو آنلاین و یا اطلاع از نرخ اتاق های هتل قصر طلایی مشهد به سایت www.epersianhotel.com مراجعه فرمایید.
کد N1275164

وبگردی