آفتاب

اگرقصد دارید که حفاظ دیوار و یا نرده پنجره و بالکن خریداری کنید این مقاله را از دست ندهید!



یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزات ساخته شده صنایع فلزی، انواع حفاظ‌ها و درب‌ها هستند. محافظ پنجره، انواع نرده حفاظ‌ها همچون حفاظ شاخ گوزنی و دیگر انواع آن برخی از این موارد هستند.

اگر هنگام قدم زدن در خیابان نگاهی به ساختمان‌ها و خانه‌های اطرافتان بیندازید، خواهید دید که صنایع فلزی بخش اعظمی از تجهیزات و مصالح ساختمان را به خود اختصاص می‌دهند. فلزات و استفاده از آن‌ها برای منظورهای گوناگون بخش زیادی از زندگی ما را تشکیل می‌دهند. یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزات ساخته شده از این مواد اولیه، انواع حفاظ‌ها و درب‌ها هستند. محافظ پنجره، انواع نرده حفاظ‌ها همچون حفاظ شاخ گوزنی و دیگر انواع آن برخی از این موارد هستند. همچنین درب‌های متنوع همچون درب پارکینگ، درب ویلایی و ... دیگر تجهیزاتی هستند که به کمک این ماده اولیه ارزشمند ساخته می‌شوند. در این مطلب با نظر کارشناسان صنایع فلزی آهن پرو قصد داریم نگاهی گذرا و کلی به هر یک از این تولیدات داشته باشیم و برخی از خصوصیات و جنبه‌های مهم آن‌ها را بررسی کنیم. با ما باشید.

 حفاظ دیوار و یا نرده پنجره و بالکن 
نرده و حفاظ پنجره

محافظ پنجره چیست؟

محافظ پنجره به سازه‌ای گفته‌ می‌شود که به کمک مواد اولیه مختلف و برای رسیدن به اهداف معینی تولید شده و بر روی پنجره نصب می‌شود. اهداف این سازه را در بخش بعد بررسی خواهیم کرد. ساختار این محافظ عموماً متشکل از قطعات فلزی‌ای همچون میلگرد در امتداد یکدیگر است. این قطعات به صورت عمودی و یا افقی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. البته در برخی مدل‌های این محافظ اشکال ترکیبی نیز در آن استفاده می‌شود و به کمک طرح‌هایی نظیر فرفورژه شکل‌های زیبایی بر روی آن ایجاد می‌شود.

 حفاظ دیوار و یا نرده پنجره و بالکن 
طرح نرده پنجره
حفاظ پنجره اغلب به کمک چهار و یا تعداد بیشتری پایه به چهار گوشه‌ی پنجره محکم می‌شود. نصب محکم و غیرقابل جدا شدن این حفاظ از دو جهت، یعنی برای تامین امنیت خانه و همچنین برای امنیت افراد بسیار مهم است.

انواع محافظ پنجره

محافظ پنجره انواع مختلفی داشته و می‌توان آن را بر اساس معیاری‌های مختلفی تقسیم بندی کرد. اولین تقسیم بندی برجسته این تجهیزات بر اساس مواد اولیه مورد استفاده در ساخت‌شان انجام می‌شود. محافظ غالباً با استفاده از فلز ساخته می‌شود. این فلز می‌تواند آهن، آلومینیوم و یا استیل باشد. در این بین استفاده از حفاظ آهنی از محبوبیت بیشتری برخوردار است و دلیل آن تنوع در طرح، رنگ و همچنین به صرفه بودن از نظر اقتصادی‌ست.

 حفاظ دیوار و یا نرده پنجره و بالکن 
حفاظ پنجره آهنی
این حفاظ‌ها همچنین با توجه به ساختار و طراحی که دارند قابل دسته بندی هستند. انواع مهم حفاظ‌های پنجره که به کمک تجهیزات به روز دنیا و توسط تولیدکنندگان مطرحی همچون صنایع فلزی آهن پرو تولید می‌شوند، عبارتند از: حفاظ پنجره مدرن، حفاظ پنجره فرفورژه، محافظ پنجره CNC و محافظ پنجره لوکس. هر یک از  این حفاظ‌ها ویژگی‌های ظاهری و فنی خاص خود را دارند.

اهمیت استفاده از محافظ پنجره

نصب محافظ پنجره از جهات مختلفی دارای اهمیت است. نصب این تجهیزات برای برخی ضرورت‌ها باعث می‌شود از برخی مزایای جانبی آن‌ها نیز بهره‌مند شویم.
اولین و مهم‌ترین دلیلی که می‌توان برای استفاده از حفاظ‌ها بیان کرد، در نام آن‌ها نهفته است. حفظ و صیانت از حریم شخصی اصلی‌ترین کاربردی‌ست که از یک حفاظ انتظار می‌رود. افراد و سازمان‌ها به کمک این تجهیزات پنجره را به عنوان یکی از نقاط ضعف ساختمان در زمینه‌ی ورودهای ناخواسته تقویت کرده و از دارایی‌ها، اموال و اطلاعات خود محافظت می‌کنند.

 حفاظ دیوار و یا نرده پنجره و بالکن 
نمونه حفاظ پنجره
اما این تنها مزیت استفاده از حفاظ نیست. حفاظ‌ها گاهی نقش نرده را نیز ایفا می‌کنند. به این ترتیب که در طبقات بالاتر ساختمان با آن‌که ممکن است تهدیدی خارجی وجود نداشته باشد، از حفاظ برای ایمن کردن پنجره استفاده می‌شود. این مسئله به ویژه در خانه‌هایی که کودک خردسال در آن‌ها زندگی می‌کند اهمیت زیادی دارد.
دیگر مزیت مهم حفاظ پنجره، زیبایی بخشی به نمای ساختمان است. چرا که این حفاظ‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید شده و پتانسیل بالایی در ایجاد فضایی زیبا در نمای ساختمان دارند. البته توجه داشته باشید که حفاظی که انتخاب می‌کنید از نظر رنگ و ساختار هارمونی مناسب را با نما و معماری ساختمان‌تان داشته باشد.

حفاظ شاخ گوزنی

استفاده از حفاظ محدود به پنجره‌ها نشده و یکی دیگر از نقاط مهم ساختمان برای نصب محافظ، بر روی دیوارهای اطراف حیاط (محوطه) است.

 حفاظ دیوار و یا نرده پنجره و بالکن 
عکس نرده فلزی روی دیوار
گاهی ممکن است ساخت دیوارهای بلند و استفاده از تجهیزات مختلف برای تامین امنیت کافی نباشد و نیاز به استفاده از حفاظ روی دیوار باشد. حفاظ‌های روی دیوار نیز با استفاده از فلز ساخته شده و با عنوان نرده حفاظ نیز شناخته می‌شود. نرده حفاظ‌ها همچون حفاظ‌های پنجره کارکردهای مختلفی داشته و در ایجاد امنیت بیشتر و همین طور زیبایی تاثیر به سزایی دارند.
حفاظ دیوار و یا نرده پنجره و بالکن 
 
مدل شاخ گوزني
 حفاظ دیوار و یا نرده پنجره و بالکن 
رنگ شاخ گوزنی
این حفاظ‌ها از نظر ظاهر دارای تنوع بالایی بوده و یکی از مهم ترین انواع آن، حفاظ شاخ گوزنی ا‌ست که به دلیل شباهتی که با شاخ گوزن دارد به این نام خوانده می‌شود. انتهای تمام قطعات به کار رفته در این حفاظ‌ها تیز بوده و همین مسئله باعث می‌شود افراد برای عبور از آن دچار مشکل شده و به این ترتیب امنیت تا حد مطلوبی تامین می‌شود. نکته حائز اهمیت در خصوص این حفاظ‌ها تبدیل شدن آن‌ها به عنصری تزئینی در نمای ساختمان است که در کنار نقش محافظتی آن‌ها بسیار مورد توجه است.
 حفاظ دیوار و یا نرده پنجره و بالکن 
رنگ نرده شاخ گوزني
منبع: www.ahan.pro

تاثیر حفاظ شاخ گوزنی بر زیبایی نمای ساختمان

 حفاظ دیوار و یا نرده پنجره و بالکن 
نرده شاخ گوزنی
حفاظ شاخ گوزنی به دلایل مختلفی می‌تواند بدل به یکی از نقاط قوت طراحی نمای ساختمان شود. در زیر این دلایل را از نظر می‌گذرانیم.
•    تنوع رنگ: وجود تنوع رنگ در این حفاظ باعث می‌شود بتوانید آن را در انواع نماهای ساختمان به کار ببرید. این تنوع باعث می‌شود در صورت انتخاب رنگ مناسب، حفاظ به عنوان عنصری جدا افتاده از نمای ساختمان دیده نشود و بتواند به عنوان بخش تاثیرگذار در انواع نماهای سنگی، کامپوزیت، فلزی و ... شناخته شود.
•    امکان تعیین ابعاد: حفاظ شاخ گوزنی را می‌توانید در ابعاد مختلف و متناسب با ابعاد ساختمان و دیوار تهیه کنید تا از این نظر نیز هماهنگی کافی بین اجزای ساختمان برقرار باشد.





وبگردی