آفتاب

عایق رطوبتی بر پایه آب و حلال + مزایا و معایب هر کدام



عایق سازی به فرآیندی گفته می شود که سطح در برابر عوامل مختلف مقاومت بیشتری از خودش نشان دهد. عایق سازی در انواع مختلفی قابل اجرا است که از جمله آن ها می توانیم به عایق رطوبتی، عایق حرارتی، عایق صوتی و ... اشاره کنیم.

عایق رطوبتی بر پایه آب و حلال + مزایا و معایب هر کدام

عایق رطوبتی بر پایه آب و حلال + مزایا و معایب هر کدام

عایق سازی به فرآیندی گفته می شود که سطح در برابر عوامل مختلف مقاومت بیشتری از خودش نشان دهد. عایق سازی در انواع مختلفی قابل اجرا است که از جمله آن ها می توانیم به عایق رطوبتی، عایق حرارتی، عایق صوتی و ... اشاره کنیم.

عایق رطوبتی که در این مقاله قصد توضیح آن را داریم، روشی برای آب بندی سطح است تا سطح در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خودش نشان بدهد. روش های جدیدی برای عایق سازی رطوبتی استفاده می شوند که در ادامه این مقاله به آن ها اشاره می کنیم.

عایق رطوبت بر پایه آب و حلال چیست؟

در گذشته از روش هایی مانند قیر برای عایق سازی یک محیط استفاده می شد. ایزوگام نیز از جمله متریال هایی است که برای عایق سازی پشت بام در برابر رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر روش های جدیدی جهت عایق رطوبتی استفاده می شوند که بر اساس اضافه کردن یک سری پلیمرها به مواد خاصی می باشند.

عایق های رطوبتی جدید یا بر پایه آب تولید می شوند و یا بر پایه حلال که هر کدام جزئیات خاص خودشان را دارند. برای اینکه درک بهتری از این دو روش عایق سازی داشته باشید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا توضیحات لازم را بدهیم.

عایق رطوبت بر پایه آب

عایق رطوبتی بر پایه یک روش عایق سازی است که با کمک آب انجام می شود. در این روش هیچ بخار بدی از این عایق ساطع نمی شود و استشمام این بخار برای انسان ضرری ندارد. بنابراین، می توان با خیالی راحت از این روش برای محیط هایی که سیستم تهویه ندارند نیز استفاده کرد. این عایق ها سمی نیستند و تماس فیزیکی با آن ها خطرناک نخواهد بود. تجهیزاتی که برای عایق رطوبتی بر پایه آب وجود دارند به راحتی تمیز می شوند. همچنین امکان اجرای این عایق روی سطوح مرطوب و خشک نیز وجود دارد.

با این حال عایق های رطوبتی بر پایه آب نمی توانند در صورت تازه بودن در برابر بارندگی مقاومت کنند. همچنین در صورتی که یخ بزنند، مجددا قابل استفاده نمی باشند.

عایق رطوبت بر پایه آب و حلال چیست؟

عایق رطوبت بر پایه حلال

یکی دیگر از انواع روش های عایق رطوبتی، استفاده از این محصولات بر پایه حلال است. این روش های عایق سازی به راحتی خشک می شوند، بنابراین رطوبت و بارندگی در آن ها مشکلی ایجاد نمی کند. هوای سرد باعث یخ زدن این نوع عایق نمی شود، بنابراین حتی در محیط هایی که هوای سرد وجود دارد نیز می توان از این عایق استفاده کنید.

از دیگر مزایای عایق های رطوبتی بر پایه حلال این است که به راحتی در سطوح مختلف نفوذ می کنند. بنابراین، برای سطوحی که به صورت متخلخل هستند نیز گزینه خوبی محسوب شوند.

عیب این نوع عایق این است که می تواند برای سلامتی مضری باشد. بویی که از خود متصاعد می کنند نیز می تواند باعث شود تا خطر زیادی برای سلامت انسان به وجود بیاید. همچنین، برای پاک کردن این نوع عایق نیاز به حلال های خاصی دارید.

مزایای روش های عایق سازی جدید برای رطوبت

عایق رطوبتی جدید که در بسیاری از محیط ها از آن برای آب بندی فضا استفاده می کنند، می تواند مزایای زیادی نسبت به روش های عایق سازی قدیمی داشته باشد. به خصوص اینکه هر روز به تکنولوژی های مربوط به عایق سازی افزوده می شود و می توان با ترکیبات جدید و روش های تخصصی و حرفه ای تر از خدمات عایق سازی استفاده کرد.

مزایای روش های عایق سازی جدید برای رطوبت

مهم ترین مزیت عایق رطوبتی جدید نسبت به روش های قدیمی این است که این روش دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و به شما این امکان را می دهد تا مراحل آب بندی و عایق سازی را با روش های مختلف انجام دهید. بنابراین، می توانیم مزایای روش های عایق سازی جدید برای رطوبت را به شکل زیر بیان کنیم:

  • امکان اجرا به صورت بدون درز و یکپارچه. یکی از مزایای اجرای عایق های رطوبتی جدید این است که بدون درز و به صورت درجا در محل اجرا می شوند. این موضوع می تواند به زیبایی ساختمان ها کمک کند.

  • امکان اجرا با تنوع رنگی زیاد. شاید برای شما جالب باشد اگر بگوییم روش های عایق رطوبتی جدید می توانند با کمک رنگدانه های مختلف در رنگ بندی های مختلف اجرا شوند. بنابراین، می توانید عایق های رطوبتی جدید را بر اساس رنگ کفپوش انتخاب کنید.

  • احتمال ترک خوردگی بسیار کم. روش های عایق رطوبتی جدید دارای احتمال ترک خوردگی بسیار کمی هستند. به همین خاطر شما می توانید آن ها را با انعطاف پذیری بالا در یک محیط اجرا کنید.

  • چسبندگی بالا نسبت به روش های دیگر. چسبندگی عایق های رطوبتی جدید به دلیل ترکیبات به کار رفته در آن ها بسیار بالاست. به طوری که می توانیم بگوییم این محصولات به صورت 100 درصدی روی ایزوگام، آسفالت و موزاییک چسبیده می شوند.

  • 100 درصد آبگریز. داشتن یک عایق رطوبتی ایده آل و آب گریز می تواند به شما این امکان را بدهد تا با خیالی راحت، از کفپوش های ساختمانی در محیط هایی که در معرض رطوبت و آب هستند، مانند استخرها استفاده کنید. حتی امکان اجرای این عایق ها روی سطوح نم دار نیز وجود دارد.

  • فاقد آلودگی. جلوگیری از آلوده شدن سطح با کمک عایق های رطوبتی می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. به خصوص اگر نیاز باشد که این عایق ها در محیط های خاص و در معرض آلودگی مانند بیمارستان ها، مورد استفاده قرار گیرند.

  • ضد حریق بودن. از دیگر مزایای استفاده از روش های جدید برای عایق سازی این است که این متریال ها می توانند به صورت ضد حریق در محل نصب شوند. پس خطر آتش سازی در یک محل به شدت کاهش پیدا می کند.

رانا کیمیا فام؛ ارائه دهنده انواع رنگ ها و پوشش های صنعتی

با توجه به نیاز مجموعه های مختلف جهت اجرای کفپوش ها و رنگ های مختلف در ساختمان ها و محیط های صنعتی ، شرکت رانا کیمیا فام روی به تولید این محصولات صنعتی آورده است. بنابراین، در صورت نیاز به عایق رطوبتی و کفپوش اپوکسی و انواع کفپوش های موجود در بازار، می توانید از شرکت رانا کیمیا فام کمک بگیرید.

این شرکت در استان البرز واقع شده و دارای آزمایشگاه های تخصصی و حرفه ای برای تولید رنگ و پوشش های صنعتی است و همواره به کیفیت محصولات خود توجه بسیار زیادی دارد.



وبگردی