آفتاب

قهرمانی های بارسلونا



بارسلونا در مجموع 27 مرتبه قهرمان لالیگا شده که اولین دوره آن سال 1929 و آخرین دوره آن تا این لحظه فصل 2022/23 بوده است.

بارسا یکی از بزرگترین تیم های فوتبال دنیا هست که هواداران بیشمارش عشق و علاقه وصف نشدنی به باشگاه و لباس بارسلونا دارند. این تیم در رقابت های مختلف قهرمانی های زیادی را کسب کرده که تعدادی از این رقابت ها همچنان ادامه دارند و بعضی هم دیگر برگزار نمیشوند. بازیکنان بسیار بزرگی در ادوار مختلف در این تیم حضور داشتند و برای آن افتخار آفریدند که در مجموع حاصل زحمات تمامی آن ها این افتخارات زیر است.
 

قهرمانی بارسلونا در لالیگا

بارسلونا در مجموع 27 مرتبه قهرمان لالیگا شده که اولین دوره آن سال 1929 و آخرین دوره آن تا این لحظه فصل 2022/23 بوده است. بارسلونا از سال 1990 تا 1994 در مجموع چهار مرتبه پشت سر هم قهرمان لالیگا شد که این بیشترین افتخار پیاپی تیم در این رقابت ها بوده است. در قرن جدید و با حضور مسی و یارانش بارسلونا از 23 دوره 11 مرتبه قهرمان شده که تقریبا نیمی از سال ها را شامل میشه که بسیار شگفت انگیز به نظر میرسه.

قهرمانی بارسلونا در کوپا دل ری

بارسلونا بیشترین افتخار را در بین تمام تیم های اسپانیا در این رقابت ها کسب کرده است و به نوعی میشود بارسا را متخصص کوپا دی ری نام برد. اولین قهرمانی بارسا در سال 1910 و آخرین بار تا لحظه نگارش این مطلب 21/2020 بوده است. بارسا در قرن جدید هفت مرتبه و در کل 31 بار فاتح این رقابت ها شده است.

قهرمانی بارسلونا در سوپر جام اسپانیا

این رقابت ها بین چهار تیم برتر لالیگا و کوپا دل ری برگزار میشود که بارسا موفق شده 14 مرتبه فاتح آن شود. در سال های اخیر این رقابت ها در کشور عربستان برگزار شده است.

قهرمانی بارسلونا درکوپا اوا دیورته

این رقابت بین قهرمان لالیگا و کوپا دل ری انجام میشد که بارسا بیشترین قهرمانی را در این رقابت ها به خودش اختصاص داد. اکنون این جام تحت عنوان سوپر جام اسپانیا انجام میشود.

قهرمانی بارسلونا در جام لیگ

این رقابت ها با ابتکار باشگاه بارسلونا جهت کسب منابع مالی بیشتر راه اندازی شد که خیلی زود از چرخه خارج شد.

قهرمانی بارسلونا در چمپیونزلیگ

معتبر ترین و مهم ترین رقابت های باشگاهی دنیا بی شک لیگ قهرمانان اروپا هست که بارسلونا 5 مرتبه فاتح آن شده است که 4 مرتبه آن هم در قرن جدید و همراه با مسی و یارانش بوده.

قهرمانی بارسلونا در سوپرکاپ اروپا

بارسا بعد از کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان هر بار موفق شده قهرمان دیگر رقابت های اروپایی را هم شکست بدهد و در مجموع 5 مرتبه فاتح سوپر کاپ اروپا هم شده باشد.

قهرمانی بارسلونا در جام باشگاه های جهان

رقابتی که ما بین قهرمان قاره های مختلف انجام میشود و در نهایت یک تیم فاتح آن خواهد بود که در سال های اخیر در کشور عربستان انجام میشود و تیم برنده تگ قهرمانی این رقابت ها را تا سال بعد بر روی لباس خود نصب میکند. بارسلونا 3 مرتبه فاتح این رقابت ها شده است.

قهرمانی بارسلونا در جام برندگان یوفا

رقابتی ما بین قهرمان جام های حذفی کشورهای اروپایی که تا سال 1999 انجام شد و بارسا در مجموع 4 مرتبه فاتح این رقابت ها شده است. بعد ها این جام در قالب جام یوفا ادغام شد.

قهرمانی بارسلونا در جام لاتین

رقابتی که ما بین تیم های باشگاهی کشورهای جنوب غرب اروپا انجام میشد. علت این منطقه بندی هم کاهش هزینه سفر ها برای انجام این رقابت ها بود که در واقع تیم های قدرتمند اروپا بجز کشور انگلستان در آن حضور داشتند. بارسلونا 2 مرتبه فاتح این رقابت ها شده است.
در مجموع جدول قهرمانی های بارسلونا به شرح زیر میشود.


عنوان رقابت ها
تعداد قهرمانی بارسلونا
لالیگا27
کوپا دل ری31
سوپر جام اسپانیا14
کوپا اوا دیورته3
جام لیگ2
لیگ قهرمانان اروپا5
سوپرکاپ اروپا5
جام باشگاه های جهان3
جام برندگان یوفا4
جام لاتین
2





گالری تصاویر


وبگردی