آفتاب

چگونه سئو را یاد بگیریم و به درآمد بالا برسیم؟



سئو را چگونه یاد بگیریم؟ برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم؟ یادگیری سئو حرفه ای چقدر زمان نیاز دارد؟ در این مقاله قرار است به شما علاقه مندان سئو بگوییم که برای یادگیری سئو بهتر است از کجا شروع کنید و چکار کنید که سریعتر سئو را یاد بگیرید.

چگونه سئو را یاد بگیریم و به درآمد برسیم؟ این سوالی است که امروزه بسیاری از افراد از خود میپرسند. در ادامه خواهیم گفت که سئو را چگونه بیاموزید و به درآمد فوق العاده برسید. فقط دقت داشته باشید که برای یاد گرفتن سئو باید پشت کار بسیار بالایی داشته باشید و نکاتی را که یاد میگرید بصورت عملی انجام دهید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی طراحی و بهینه سازی سایت ها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. سایت ها و آموزشگاه های بسیار متعددی وجود دارد که اقدام به آموزش سئو کرده اند. شما با یادگیری سئو به راحتی میتوانید برای خودتان یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید. همچنین اگر به یک سئوکار حرفه ای و متخصص سئو تبدیل شوید، میتوانید در شرکت های مختلف بصورت حضوری خدمات سئو انجام دهید، یا بصورت دورکاری بر روی پروژهای بسیاری از افراد که به دنبال یک سئوکار حرفه ای هستند، کار کنید و یک درآمد بی نظیر و بدون دردسر داشته باشید.

چند سال پیش شاید کمتر کسی اسم سئو را شنیده بود، ولی امروزه این علم سئو روز به روز در حال پیشرفت و گسترده تر شدن است و بسیاری از دانشجویان با یادگیری سئو توانستند در کنار تحصیل، یک شغل بسیار پر درآمدی داشته باشند، یا بسیاری از افراد در کنار شغل خود به عنوان شغل دوم به درآمد بالا برسند.

توجه داشته باشید که برای آموزش سئو حتما از آموزشکده ها و سایت های معتبر مانند سئو موشک، نیوسئو، سئوادیو استفاده کنید تا سئو سایت را به صورت اصولی یاد بگیرید. در ادامه به شما خواهیم گفت که سئو را چگونه یاد بگیرید و از طربق آن به درآمد برسید.

سئو چیست؟

سئو چیست

قبل از یادگیری سئو بهتر است اول با مفهوم آن آشنا شوید. سئو مجموعه اقداماتی است که یک سئوکار برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل بر روی یک سایت انجام میدهد. به عبارت دیگر سئو به تمام تاکتیک ها، استراتژی ها و روش هایی گفته میشود که مطابق با قوانین و مقررات گوگل است و هر سایتی که میخواهد به نتایج برتر گوگل برسد، باید آنها را به صورت اصولی و قانونی انجام دهد. 

بگذارید با یک مثال ساده سئو را توضیح دهیم،  فرض کنید کاربر کلمه کلیدی خرید گوشی سامسونگ A55 را در موتورهای جستجو سرچ میکند و به دنبال گوشی مدنظر خود میگردد تا با مطالعه جزئیات آن اقدام به خرید گوشی کند. اگر شما یک کسب و کار اینترنتی فروش موبایل داشته باشید و سایت خود را به صورت اصولی و قانونی سئو کرده باشید در نتایج برتر گوگل به کاربران نمایش داده میشود و کاربران بر روی لینک سایت شما کلیک کرده و داخل سایت میشود. در صورت داشتن محتوای باکیفیت و راضی کننده و محصول مورد نظر، کاربر اقدام به خرید میکند.

انواع سئو سایت

سئو در واقع به سه مرحله سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم میشود که شما برای یادگیری سئو باید این سه مرحله را بصورت حرفه ای آموزش ببینید.

سئو داخلی

به تمام اقداماتی که داخل یک سایت انجام میشود سئو داخلی میگویند. تولید محتوا و سئو محتوا، لینک سازی داخلی، استفاده از تصاویر و ویدیو، استفاده از متا تگ ها، تحقیق کلمات کلیدی، نوشتن عنوان و توضیحات متا و غیره از جمله اقداماتی است که در سئو داخلی سایت باید انجام دهید.

سئو خارجی

به مجموعه اقداماتی که بیرون از سایت انجام میشود سئو خارجی می گویند. لینک سازی خارجی، ایجاد پست مهمان، رپورتاژآگهی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و غیره از جمله اقداماتی است که در سئو خارجی اتفاق می افتد.

سئو تکنیکال یا سئو فنی

سئو تکنیکال در واقع مربوط به ساختار فنی سایت میباشد. در سئو فنی یک سری اقداماتی انجام میدهیم تا خزنده های گوگل راحت تر به صفحات مختلف سایت دسترسی داشته باشند و بهتر و سریعتر بتوانند صفحات سایت را بخزند و ایندکس کنند. افزایش سرعت سایت، ایجاد نقشه سایت، استفاده از استراکچر دیتاها، بهینه سازی کدهای Html، فشرده سازی تصاویر و غیره از جمله مواردی هستند که مربوط به سئو تکنیکال میشود.

توجه داشته باشید که هر کدام از این قسمت ها باید بصورت اصولی با تمام نکات آن انجام شود تا بتوانید بالاتر از رقبا در نتایج برتر گوگل قرار بگیرید.

چگونه سئو را یاد بگیریم؟

 روش های یادگیری سئو

امروزه دقدقه بسیاری از عزیزان علاقه مند به سئو این است که سئو را چگونه یاد بگیریم؟ یا برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم. اولا باید به شما تبریک بگوییم که این شغل پردرآمد دنیای دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کرده اید و میخواهید علم سئو را یاد بگیرید و درآمد بی نظیری داشته باشد. من میخواهم تجربه خودم را درباره یادگیری سئو در اختیار شما عزیزان قرار بدهم تا به راحتی بتوانید مسیر درستی را انتخاب کنید و در کمترین زمان سئو را یاد بگیرید.

۱- داشتن علاقه و پشتکار

برای یاد گرفتن سئو اولین چیزی که باید داشته باشید علاقه است. شما قبل از یادگیری سئو باید همه جوانب را بسنجید و ببینید که آیا به سئو علاقه دارید یا نه؟ آیا حوصله و پشتکار این را دارید که مدت ها پشت سیستم بنشینید و به یادگیری سئو بپردازید؟ در واقع سئو یک علم بروز و پیچیده است و برای یادگیری آن باید زمان زیادی بگذارید. چرا که از 100 نفری که یادگیری سئو را شروع میکنند، تنها 10 نفر از آنها بخاطر علاقه ای که دارند دوام می آورند و در نهایت به یک سئوکار حرفه ای تبدیل میشوند.

۲- داشتن هدف

همان طور که میدانید برای رسیدن به موفقیت های بزرگ، ابتدا باید هدف داشته باشید. افراد موفق قبل از شروع هر کاری ابتدا اهداف خود را مشخص میکنند. شما هم قبل از شروع به یادگیری سئو ابتدا باید اهداف خود را مشخص و سپس برنامه ریزی کنید و ببینید که میخواهید بعد از چند ماه مطالعه به کدام مرحله میرسید.

داشتن هدف و برنامه در دوران یادگیری سئو به شما انگیزه میدهد و بهتر میتوانید سئو را یاد بگیرید. همان طور که میدانید سئو خودش شامل چند زیر شاخه مانند: تولید محتوا، سئو محتوا، کارشناس محتوا، کارشناس سئو، سئو داخلی، سئو خارجی و غیره است. بنابراین شما باید در اهداف خود مشخص کنید که آیا میخواهید یکی از این زیرشاخه ها را بصورت حرفه ای یاد بگیرید و یا اینکه میخواهید به یک متخصص و کارشناس حرفه ای سئو تبدیل شوید.

۳- شرکت در دوره های آموزشی سئو

خب اکنون که شما به سئو علاقه مند هستید و اهداف خود را مشخص کرده اید و میخواهید سئو را یاد بگیرید، همان طور که گفتیم باید به این فکر کنید که تا کدام مرحله از سئو میخواهید پیش برید. اگر مد نظر شما یادگیری یکی از زیر شاخه های سئو است میتوانید با مطالعه مقاله های رایگان سئو از سایت های معتبر مانند: نیوسئو، سئو موشک و غیره اقدام به یادگیری سئو نمایید و هیچ هزینه ای پرداخت نکنید. ولی اگر اهداف شما بزرگ است و میخواهید سئو را به صورت حرفه ای یاد بگیرید، باید در دوره های آموزرشی سئو شرکت کنید و هزینه هم پرداخت کنید، تا در کمترین مدت سئو را به صورت حرفه ای یاد بگیرید. بهترین دوره های آموزشی که اکنون در ایران حرف اول را میزند و میتوانید در آنها شرکت کنید، مجموعه های آموزشی آکادمی سئو موشک، مجموعه نیوسئو، شرکت سئوادیو میباشد.

یادگیری سئو چقدر زمان میبرد؟

زمان یادگیری سئو برای افراد متفاوت است. اگر شما با برنامه ریزی اقدام به یادگیری سئو کنید و اهداف خود را مشخص کرده باشید و همچنین هزینه کنید و در دوره های حرفه ای شرکت کنید، معمولا برای یادگیری حرفه ای سئو  6 الی 12 ماه زمان نیاز دارید.

خب شاید این سوال را بپرسید که بلخره سئو 6 ماه زمان نیاز دارد تا یاد بگیریم یا 12 ماه! کدوم؟

در جواب باید عرض کنم که این فاصله زمانی بستگی به شخص خود شما دارد. اینکه شما روزانه چند ساعت برای آموزش سئو وقت بگذارید.افرادی که پشتکار بسیار بالایی دارند و میخواهند به هر قیمتی که شده سئو را یاد بگیرند روزانه 15 ساعت زمان برای یادگیری سئو در نظر میگیرند و افرادی هستند که 10 ساعت زمان میگذارند یا برخی از افراد روزی 5 یا 2 ساعت.

خب همان طور که خودتان هم متوجه شدید افرادی که روزانه 15 ساعت شب و روز به مطالعه سئو میپردازند، قطعا با فردی که روزی 5 ساعت وقت خود را برای سئو میگذارد فرق میکند و زودتر به نتیجه میرسد.

پیشنهاد من مهرداد بیاتی مدیر آکادمی سئو سایت سئو موشک به شما علاقه مندان سئو این است که اگر میخواهید واقعا سئو را به عنوان شغل اصلی خود در نظر بگیرید و به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید، حتما باید روزی بالای 10 ساعت زمان بگذارید. همچنین علاوه بر این که مشغول مطالعه و آموزش سئو هستید، در کنار آموزش حتما یک سایت راه اندازی کنید و نکاتی را که یاد میگیرید بصورت عملی انجام دهید. توجه داشته باشید که اگر سئو را عملی انجام ندهید، 10 سال هم بخوانید یاد نمیگیرید.

سخن پایانی:

در این مقاله به جواب سوال اینکه که سئو را چگونه یاد بگیریم؟ و یادگیری سئو را از کجا شروع کنیم پاسخ دادیم.

همان طور که گفتیم سئو یکی از 3 شفل پر درآمد دنیای دیجیتال مارکتینگ است و با یادگیری سئو میتوانید یک شغل غیر فعال و پر درآمد داشته باشید. اگر سوالی درباره نحوه یادگیری و آموزش سئو سایت داشتید، میتوانید به سایت seomoshak.com مراجعه کنید و با کارشناسان سئو موشک بصورت رایگان مشورت کنید تا بهترین و سریعترین مسیر را برای یاد گرفتن سئو انتخاب کنید.

منبع: seomoshak.com


گالری تصاویر


وبگردی