آفتاب

تفاوت های هودی و دورس زنانه در چیست؟



در طراحی هودی زنانه از الیاف نخی و پنبه ای استفاده می شود که گرمای زیادی در این لباس ها به وجود می آورند. سبک هودی ها اغلب بسیار آزاد است و برای استایل های کژوال مناسب تر هستند.

انواع هودی و دورس زنانه یکی از پرطرفدارترین پوشاک زمستانی خانم ها محسوب می شوند که در سال های اخیر ترند شده اند. سهولت در ست کردن این لباس ها، راحتی بر تن و... از دلایل افزایش محبوبیت این پوشاک به شمار می روند. با این وجود گاها برخی از خانم ها هودی و دورس را با هم اشتباه می گیرند. این لباس های آزاد و کژوال از جهات مختلفی با هم متفاوت هستند و هر یک برای استایل های متفاوتی به کار می روند. شما می توانید با درک این تفاوت ها انتخاب بهتری برای دیزاین استایل های فصل زمستان داشته باشید.


 

به چه لباسی دورس می گویند؟

برای خرید هودی یا دورس زنانه و بررسی تفاوت های بین این پوشاک پیش تر باید به ماهیت هر یک پی ببریم. پارچه به کار رفته در لباس های دورس، اغلب از نوع تریکو بوده و در قسمت پشت آن نخ هایی مشاهده می شوند. دورس های دو نخ، سه نخ و مدل های گلکسی در این میان قرار می گیرند. این پوشاک طرح ها و مدل های گوناگونی دارند و به عنوان لباس ورزشی، گرم کن، سیوشرت و... به کار می روند.

به چه لباسی هودی می گویند؟

در طراحی هودی زنانه از الیاف نخی و پنبه ای استفاده می شود که گرمای زیادی در این لباس ها به وجود می آورند. سبک هودی ها اغلب بسیار آزاد است و برای استایل های کژوال مناسب تر هستند. در طراحی این پوشاک اغلب از یک کلاه استفاده می شود که برای ایجاد گرمای بیشتر و دیزاین جذاب تر به کار می رود. هودی ها نیز در تنوع بالایی ارائه شده و به صورت جلوباز و جلوبسته طراحی می شوند.

تفاوت های ظاهری هودی و دورس زنانه

یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص هودی و دورس زنانه بررسی می شود، ویژگی های ظاهری هر یک از این پوشاک است. بارزترین تفاوت بین این دو محصول، سبک طراحی ظاهری آن ها است. ابعاد و اندازه های هودی زنانه اغلب بلندتر و بزرگتر از دورس است. به همین خاطر خانم ها در این پوشاک احساس راحتی و آزادی عمل بیشتری خواهند داشت. در مقابل دورس ها با پارچه های ضخیم تری تولید شده و اندامی تر هستند. به همین خاطر دورس ها کمتر به صورت تکی در فصل های سرد سال پوشیده می شوند. در طراحی هودی ها اغلب از کلاه و بندهای آن استفاده می شود. اما دورس ها این ویژگی را ندارند.

نحوه ست کردن هودی و دورس

تفاوت های هودی و دورس زنانه به روش پوشیدن آن ها در استایل های مختلف لباس نیز مربوط می شود. در این زمینه بررسی ویژگی های ظاهری هر یک از این پوشاک اهمیت دارد. دورس ها اغلب از لباس های آزاد و راحت زمستانی هستند که با یک پافر، کاپشن یا بارانی برای دیزاین یک استایل اسپرت به کار می روند. در کنار دورس ها از لگ ها یا شلوارهای مام استایل به کرات استفاده خواهد شد. کتونی ها و نیم بوت ها دیزاین استایل های زمستانی شما را به همراه یک دورس زنانه تکمیل خواهند کرد. شما می توانید به همراه یک پوشاک از انواع اکسسوری زمستانی مانند شال و کلاه استافده کنید. با این روش استایل زمستانی شما خیره کننده خواهد شد.

در ست کردن هودی های زنانه باید به مدل هودی خود دقت داشته باشید. هودی ها اغلب به تنهایی پوشیده شده و به همراه آن ها از بوت ها و شلوارهای اسپرت و جذاب استفاده می شود. در کنار هودی های جلوبسته می توان انواع پافر و کاپشن را نیز امتحان کرد. همچنین در کنار هودی های جلو باز از بافت و بلوزهای گرم استفاده می شود. در زمان هایی که حوصله دیزاین کردن استایل خود را ندارید، کافی است یک هودی جلوبسته را به همراه شلوار جین بپوشید!  


روش های شست شوی دورس و هودی

برای خرید هر یک از این پوشاک باید به روش شست و شوی آن ها نیز دقت داشته باشید. عمدتا در تهیه دورس ها از متریال باکیفیت تری استفاده شده و به این ترتیب شست و شوی آن ها ساده تر انجام می شود. برخی از الیاف به کار رفته در هودی مقاومت لازم را در برابر شست و شو ندارند و به سرعت پرز می دهند. به همین خاطر در شست و شوی هودی ها باید دقت بیشتری داشته باشید.

آشنایی با انواع دورس زنانه

برای انتخابی مناسب تر و بررسی تفاوت های بین دورس و هودی بهتر است با دسته بندی های مختلف دورس های زنانه نیز آشنایی داشته باشید. دورس ها در صنایع تولیدی پوشاک در مدل های زیر ارائه می شوند:
1-  دورس دو نخ و سه نخ یکی از الیاف تشکیل دهنده دورس های زنانه هستند که ضخامت بالایی دارند. اغلب این پارچه ها در دورس های زمستانی به عنوان لباس گرم به کار می روند. مدل های نازک دورس دو نخ و سه نخ برای مصارف ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.
2-  دورس های گلکسی کج راه یکی از انواع مدل های این لباس های زمستانی هستند و با بافتی مات و ساده ارائه می شوند. انواع سوییشرت های دورس و لباس های ورزشی از این الیاف تهیه می شوند.
3-  دورس های شیک گلکسی نیز از دسته بندی های مهم این پوشاک به شمار می روند و در ساخت آن ها از فلامت و ویسکوز استفاده می شود.

آشنایی با انواع هودی زنانه

یک تفاوت بارز هودی و دورس زنانه تنوع در مدل های هودی است. هودی ها اغلب مدل های متفاوتی دارند و از سبک های طراحی مختلفی در دیزاین آن ها استفاده می شود. در میان آن ها می توان به هودی های جلو بسته، زیپ دار، زیپ نیمه و... اشاره کرد. در این میان قد و ارتفاع هودی ها نیز مدل های متفاوتی از این پوشاک ایجاد کرده است. در میان آن ها می توان به هودی های بلند و ساده اشاره کرد. سایز آستین هودی ها نیز سبک های طراحی این لباس ها را متفاوت می کند. هودی های مدل آستین کوتاه، هودی های آستین بلند و آستین حلقه ای در این میان قرار می گیرند.


 

جمع بندی

در این بخش در رابطه با انواع دورس زنانه و تفاوت های آشکار این پوشاک با هودی ها نکاتی را بررسی کردیم. هر یک از این پوشاک زمستانی کاربردهای زیادی در استایل های گرم زنانه به همراه دارند و با تکنیک های به خصوصی پوشیده می شوند. شما می توانید مدل های مختلف دورس و هودی را برای موقعیت های متفاوت خریداری کنید. در این میان دورس ها کاربردهای بیشتری نسبت به انواع هودی دارند. این پوشاک هم برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند و هم در بیرون از منزل پوشیده می شوند.


گالری تصاویر


وبگردی