آفتاب

مکان‌های واقعی انیمیشن دیزنی



با ما همراه شوید تا اطلاعاتی درباره جاهای دیدنی کارتون‌ها که شباهت‌های قابل توجهی با برخی مکان‌های واقعی در سراسر دنیا دارند، در اختیار شما قرار دهیم. این مکان‌ها شامل قلعه‌های تاریخی، کوچه‌ها، خانه‌های قدیمی و پدیده‌های طبیعی هستند که همگی یادآور خاطرات خوش و دوران کودکی ما هستند.

دنیای زیبایی که در کارتون‌ها و انیمیشن‌های دیزنی مشاهده می‌کنیم، به‌دلیل جذابیت و خیال‌انگیزی خود، بیشتر ساخته دنیای خیالی هستند؛ با این حال بخش‌هایی از دنیای واقعی پیرامون ما نیز براساس آنالوژی‌ها و الهام‌بخشی از این دنیای خیالی ساخته شده‌اند. در ادامه، با ما همراه شوید تا اطلاعاتی درباره جاهای دیدنی کارتون‌ها که شباهت‌های قابل توجهی با برخی مکان‌های واقعی در سراسر دنیا دارند، در اختیار شما قرار دهیم. این مکان‌ها شامل قلعه‌های تاریخی، کوچه‌ها، خانه‌های قدیمی و پدیده‌های طبیعی هستند که همگی یادآور خاطرات خوش و دوران کودکی ما هستند.

قلعه زیبای خفته

یکی از مکان‌های واقعی انیمیشن دیزنی، قلعه‌ای است که در انیمیشن زیبای خفته وجود داشت. این قلعه شبیه قلعه‌ای در باواریای آلمان است. طراحان انیمیشن از قلعه‌های باروک و رومانتیک آلمانی برای طراحی قلعه زیبای خفته استفاده کرده‌اند قلعه‌هایی مانند قلعه نوش ونشتاین و قلعه نویرشوانشتاین از جمله قلعه‌های باواریای آلمانی و الهام‌بخش طراحی قلعه زیبای خفته هستند. این قلعه در انیمیشن نمادی از جادوگری و رؤیاپردازی است و به‌صورت برجسته‌ای در دنیای انیمیشن دیزنی شناخته می‌شود.
این قلعه در سال ۱۹۸۲ ساخته شده و تاریخ ساخت آن به دوران حکومت لودویگ دوم، شاه باواریا برمی‌گردد. لودویگ دوم یا لودویگ اتوفردریش، از سال ۱۸۶۴ تا آخر عمر بر منطقه حاکمیت داشت. وی شخصیتی علاقه‌مند به هنر شناخته می‌شود و قصر خود را با الهام‌بخشی از قطعات موسیقی مورد علاقه خود، به نام ریچارد واگنر ساخته است. همچنین مشابه این قلعه در قسمتی از دیزنی لند نیز احداث شده است. پس اگر نمی‌خواهید به آلمان بروید تا قلعه باواریای را مشاهده کنید، می‌توانید به فرانسه بروید و این قلعه را در دیزنی لند مشاهده کنید. برای این امر می‌توانید با تور به فرانسه بروید یا حتی سفر به پاریس بدون تور را امتحان کنید.


قصر سلطان در علاءالدین

یکی از مکان‌های واقعی انیمیشن دیزنی، قصر سلطان است که در کارتون علائدین حضور دارد. الهام‌بخش طراحی این قصر از تاج محل در آگرای هندوستان است. تاج محل، که با سبک معماری مغولی ساخته شده است، یکی از معروف‌ترین بناهای جهان است که در قرن ۱۷ ساخته شده است. این بنا به همراه قبرستان، باغ و ساختمان‌های دیگر اطراف آن، پناهگاهی برای آرامش و دوری از دنیاست. سازنده تاج محل این بنا را به نشانه عشق و احترام به همسر خود ساخته است. در کارتون علاءالدین، قصر سلطان با الهام‌بخشی از تاج محل، محلی خیالی و جادویی را نشان می‌دهد. طراحان این کارتون از زیبایی‌ها و جزئیات معماری تاج محل الهام گرفته‌اند تا قصری فانتزی و منحصربه‌فرد برای دنیای علاءالدین ایجاد کنند.

کلیسای جامع نتردام در انیمیشن گوژپشت نتردام

کلیسای جامع نتردام که در کارتون گوژپشت نتردام دیده می‌شود، همان کلیسای جامع نتردام است که در قلب شهر پاریس فرانسه قرار دارد. این کلیسا یکی از نمونه‌های زیباترین معماری گوتیک فرانسوی است و هر سال میزان بسیاری از بازدیدکنندگان به آن مراجعه می‌کنند. داخل و خارج این کلیسا با صدها مجسمه از سنگ و چوب زیبا تزئین شده است و معروف‌ترین شیشه‌های استیندگلس جهان در آن قرار دارد. این کلیسا نماد فرهنگی و تاریخی بسیار مهم است. هنگام سفر به پاریس حتماً از این کلیسا دیدن کنید. اگر قصد رزرو تور فرانسه را دارید پس از آگاهی درباره قیمت تور پاریس به تومان و مقایسه آن با میزان هزینه‌ای که قصد خرج آن را دارید، حتماً به مکان‌هایی که قصد بازدید از آن را در برنامه قرار داده‌اند اطمینان حاصل کنید.


مرکز رنگ‌آمیزی در انیمیشن ماشین‌ها

کارتون ماشین‌ها که در سال 2006 ساخته شده، بسیار جذاب و محبوب است و بزرگسالان و کودکان آن را تماشا می‌کنند. مرکز رنگ‌آمیزی بدنه ماشین رامون، که در این کارتون نمایش داده می‌شود، یکی دیگر از مکان‌های واقعی انیمیشن دیزنی است. این مرکز  از یک مهمانخانه واقعی در شِمراک تگزاس الهام گرفته شده است.
شکل ظاهری این مهمانخانه مخلوطی از اجزا و الهام‌های مختلف است و طوری است که گویی یک سوزن درخشان را درون خاک فرو کرده‌اند، اما به‌تدریج این مهمانخانه به ویرانه تبدیل شده است، اما به‌دلیل فرم خاص معماری و ارزش هنری و تاریخی آن، این محل هنوز شناخته‌شده است. همچنین این محل امروزه برای ایستگاه‌های شارژ ماشین‌های الکتریکی تسلا استفاده می‌شود.


کلیسا موجود در انیمیشن فروزن

کلیسایی موجود در انیمیشن فروزن که یکی از پر فروش‌ترین انیمیشن‌های قرن اخیر است، درواقع مدلی از کلیسای قرن 19 در انگلستان است که به‌عنوان یکی از لوکیشن‌های واقعی دیزنی الهام گرفته شده است. در این کلیسا که یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی کارتون‌های دیزنی است، صحنه تاج‌گذاری السا به عنوان ملکه آرندل نمایش داده می‌شود.
در انیمیشن فروزن شاهد دیگر مکان‌های واقعی انیمیشن دیزنی نیز هستیم. در داستان، آرندل به‌طور کامل تحت برف فرو می‌رود؛ زیرا السا نمی‌تواند قدرت فوق‌طبیعی خود را که می‌تواند همه چیز را به یخ تبدیل کند، کنترل کند. این سرزمین یخی در واقع الهام‌بخش تروندلاگ در نروژ است.


کوه‌های مرتفع در انیمیشن آپ

پیت داکتر، کارگردان انیمیشن آپ، همراه با تیم نوآوران پیکسار در سفری به کوه‌های مرتفع ونزوئلا رفت تا تأثیرات مختلف آبشارهای بهشتی را از میان افراد مختلف مشاهده کند. در این سفر، آن‌ها از آبشار آنجل که بالاترین آبشار جهان است نیز بازدید کردند. در طول این بازدید، آن‌ها هزاران عکس، فیلم و نقاشی را در محل ضبط کردند.
در داستان «آپ» شخصیت اصلی به نام کارل به دنبال یافتن کسی است که در جنگل‌های جنوب آمریکا گم شده است. این ماجراجویی سبب می‌شود کارل وارد ماجراجویی هیجان‌انگیز و پرمخاطره شود و در طول این سفر، او با شخصیت‌های جدیدی آشنا می‌شود و لذت‌های خاصی را تجربه می‌کند. بنابراین، سفر پیت داکتر به کوه‌های مرتفع ونزوئلا و بازدید از آبشار آنجل، همچنین ماجراجویی کارل در جنگل‌های جنوب آمریکا، اجزای مهم داستان انیمیشن «آپ» هستند.

شهرهای موجود در انیمیشن نمو

یکی دیگر از مکان‌های واقعی انیمیشن دیزنی، شهرهایی است که در انیمیشن در جست و جوی نمو مشاهده می‌کنیم. در جست و جوی نمو انیمیشنی است که در دنیای زیرآبی شرق استرالیا روایت می‌شود و در پایان به کنار برج‌های سیدنی بازمی‌گردد. این انیمیشن در سال 2003 برنده جایزه اسکار و از طرف منتقدان به‌عنوان یکی از برترین انیمیشن‌های بلند جهان معرفی شد. علاوه بر آن، در جست‌وجوی نمو توانسته است جایگاه 26 امین فیلم پرفروش در تاریخ سینما را به دست آورد. این نشان از محبوبیت بالایی است که این انیمیشن در بین تماشاگران داشته است.

شهر امپراطوری در انیمیشن مولان

دیگر مکان‌های واقعی انیمیشن دیزنی را در انیمیشن مولان شاهد هستیم. در انیمیشن «مولان» شهر امپراطوری براساس شهر ممنوعه پکن الهام گرفته شده است. طراحی کاخ‌ها و دروازه‌های شهر به‌طور کامل از این منطقه الگوبرداری شده است. شهر ممنوعه محلی است که از سال 1420 تا 1912 پادشاهان چین در آن زندگی می‌کردند و امروزه به عنوان موزه شناخته می‌شود. شهر ممنوعه بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان است.
در فرهنگ چین، اژدها نماد قدرت امپراتوری است و امپراتور به‌عنوان پسر آسمانی اژدهای واقعی شناخته می‌شود. درون قصر تای حه، که یکی از بخش‌های شهر ممنوعه است، با حدود 13 هزار تزئین اژدها وجود دارد. این تزئینات اژدها به شکل‌های مختلفی در بالا و پایین قصر قرار گرفته‌اند.

دهکده پاچا در انیمیشن عادت جدید امپراطور

در انیمیشن «عادت جدید امپراطور» دهکده پاچا براساس ماچو پیچو، یکی از خرابه‌های ارتفاعات پرو در ارتفاع ۲۴۳۰ متری، به‌عنوان محل اقامت امپراتور اینکا پاچاکوتی (Pachacuti) الهام گرفته شده است. ساختمان‌های ماچو پیچو در حدود سال 1450 میلادی ساخته و تنها صد سال بعد، پس از حمله اسپانیایی‌ها، به فراموشی سپرده شدند. به‌دلیل فاصله زیادی که این خرابه‌ها از کوسکو، پایتخت اینکاها داشتند، از دید دشمنان در امان بودند و هرگز کشف نشدند.
در انیمیشن، ماچو پیچو به‌عنوان لوکیشن واقعی دیزنی استفاده شده است و دهکده پاچا نیز محل اقامت امپراتور اینکا پاچاکوتی است. این المان‌ها به داستان انیمیشن جذابیت و واقع‌گرایی می‌بخشند و در به تصویر کشیدن فرهنگ و تاریخ اینکاها مؤثرند.

شهر موجود در ایمیشن دیو و دلبر

یکی دیگر از مکان‌های واقعی انیمیشن دیزنی را در انیمیشن دیو و دلبر مشاهده می‌کنیم. آهنگ شهر زیبای کوچک در فیلم «دیو و دلبر» واقعاً از مکانی واقعی در آلساس فرانسه الهام گرفته شده است. آلساس منطقه‌ای در شمال غرب فرانسه است که در نزدیکی مرزهای شرقی کشور قرار دارد. این منطقه کوچک ترکیبی از فرهنگ فرانسوی و آلمانی است. با توجه به موقعیت جغرافیایی نزدیک به مرز آلمان و فرانسه، آلساس در طول تاریخ به طور متناوب تحت حاکمیت فرانسه و آلمان قرار گرفته است. این واقعیت تأثیرات فرهنگی و زبانی متنوعی را در آلساس ایجاد کرده است؛ بنابراین در فیلم «دیو و دلبر» با تصویرسازی شهر زیبای کوچک، از فرهنگ و معماری منطقه آلساس الگوبرداری شده است که ترکیبی از عناصر فرانسوی و آلمانی را نشان می‌دهد. اگر به فرانسه یا آلمان سفر کردید، حتماً از این شهر زیبا و دوست‌داشتنی دیدن کنید. بی‌شک تور آلمان یا تور فرانسه قیمت‌ متفاوتی دارند که باید بهترین آن را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید از مکان‌های واقعی انیمیشن دیزنی دیدن کنید، بدون شک انتخاب و رزرو تورهای مختلف می‌تواند در این زمینه شما را یاری رساند. تور لیدرها آشنایی بیشتری با جاهای دیدنی کارتون‌ها و تطابق آن‌ها با دنیای واقعی دارند.

گالری تصاویر


وبگردی