آفتاب

کتاب "در سایه هیچکاک " نوشته فرامرز شهبازیان، منتشر شد



کتاب " در سایه هیچکاک " به نویسندگی فرامرز شهبازیان در 74 صفحه منتشر شد.

فرامرز شهبازیان درباره کتاب " در سایه هیچکاک" می گوید:
کتابی را که مطالعه میکنید بررسی آثار استاد مسلم سینمای جهان " آلفرد هیچکاک " میباشد که کارهایش در انگاره فیلمهای دلهره ، اضطراب، هیجان ، فانتزی ، ترسناک و حادثه ای ساخته شده اند.
لازم به ذکر است که نگارنده طی تحصیل دوره فوق لیسانس سینما در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ، آخرین فیلم هیچکاک ، " دسیسه فامیلی " ، را قبل از آن که به نمایش عمومی در آید ، در کلاس درس استاد " آرتور نایت " با حضور هیچکاک مشاهده کردم و از نزدیک دست هیچکاک را فشرده و با او گفتگو نمودم .
سپس طی دوره تحصیل و سالها پس از فارغ التحصیلی کلیه 51 فیلم وی را تماشا کردم و مطالعات فراوانی بر آثار هیچکاک داشتم. هم چنین مدتها به بررسی آثار هیچکاک پرداختم و کلیه آثار وی را تجزیه و تحلیل کردم. این مهم بدین خاطر صورت گرفت تا اینجانب بتوانم نوشته ای مناسب و در خور شخصیت این هنرمند بزرگ سینما به رشته تحریر در آورم.
هدف از نگارش این نوشته آشنا نمودن نه تنها دانشجویان رشته سینما و دست اندر کاران سینما بلکه کلیه علاقمندان به سینما با آثار هیچکاک است . زیرا جذابیت آثار هیچکاک به حدی است که عموم مردم از دیدن فیلم های وی لذت برده و این فیلم ها میتوانند راهگشای آشنائی همگان با آثار جاویدان هیچکاک و سینما در کل باشند.




وبگردی