آفتاب

کرونا جان ۱۲۲ نفر دیگر را در ایران گرفت / شناسایی ۵ هزار و ۶۱۲ بیمار جدید



وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۲۲ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۸۱ هزار و ۶۳ نفر رسید.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۱۶خرداد ۱۴۰۰) براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۶۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۲۷ نفر از آنها بستری و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۳۶۳ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۴۰۱ نفر از بیماران بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۳ هزار و ۷۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۰ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۷۲۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون ۴ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۷۸۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۶۱۹ هزار و ۷۹۵ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴ میلیون و۸۲۳ هزار و۵۷۹ دوز رسید.




وبگردی