آفتاب

ترکیب منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال



ترکیب منتخب هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی مشخص شد که هفت تیم در این ترکیب نماینده دارند.

ایرنا: هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد و نتایج جالب توجهی به دست آمد. در این هفته ۱۹ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و همه بازی‌ها گل داشت. هیچ مسابقه‌ای با نتیجه مساوی به اتمام نرسید و پنج تیم میزبان موفق به پیروزی شدند. در ترکیب منتخب هم هفت تیم نماینده دارند.

دروازه‌بان: محمد امین رضایی(ماشین‌سازی تبریز):

گلر تیم تبریزی بعد از بازگشت به درون دروازه تیمش موفق شد نمایش قابل قبولی در برابر صنعت نفت داشته باشد و با چند واکنش، هم دروازه‌اش را بسته نگه داشت و هم مسبب اولین پیروزی ماشین‌سازان در لیگ بیستم شد.

مدافعان: سید جلال حسینی(پرسپولیس)، موسی کولیبالی(فولاد خوزستان)، محمدرضا خانزاده(تراکتور تبریز)، سیروس صادقیان(ماشین‌سازی تبریز)

مدافع ۳۹ ساله پرسپولیس بازهم به ثبت یک برد و همچنین یک کلین‌شیت دیگر کمک کرد. سید جلال حسینی هم در طول بازی کم نقص ظاهر شد و هم در لحظات پایانی توانست توپ را از روی خط دور کند و اجازه گلزنی به پیکانی‌ها را ندهد. در اهواز موسی کولیبالی مجددا خوش درخشید و بازهم روی یک گل تاثیرگذار بود. کولیبالی این بار پاس گل داد. این بازیکن تنومنددر خط دفاعی هم بدون اشتباه ظاهر شد. دیگر مدافع گلزن این هفته محمدرضا خانزاده بود. بازیکنی که بعد از سه فصل موفق به گلزنی شد و در الباقی دقایق بازی هم با اعتماد به نفس فراوان خط دفاعی تیمش را رهبری کرد. گل خانزاده آغازکننده بازگشت تی‌تی‌ها به بازی در برابر سایپا بود. در نهایت به سیروس صادقیان می‌رسیم. مدافعی که مهمترین گل این فصل ماشین‌سازان را به ثمر رساند. گلی که منجر به اولین برد این اول تیم سعید اخباری شد. او در کارهای دفاعی هم بی‌نقص بود و اجازه گلزنی به مهاجمان زهردار صنعت نفت را نداد.

هافبک‌ها: سید مهدی حسینی(آلومینیوم اراک)،حمید بوحمدان(تراکتور تبریز)، سروش رفیعی(سپاهان اصفهان)، قائم اسلامی‌خواه(مس رفسنجان)،فراز امامعلی(مس رفسنجان)

شاید بتوان گفت سید مهدی حسینی بهترین بازیکن این هفته لیگ برتر بود. بازیکنی که ۲ گل برای آلومینیوم اراک زد و به تیم رسول خطیبی کمک کرد تا در مسجدسلیمان، نفت این شهر را شکست دهد. حسینی گل هایش را به ۲ صورت متفاوت زد و گل دوم روی تکنیک و سرعت بالایش زده شد. از طرفی دیگر بهترین گل هفته پانزدهم در ورزشگاه دستگردی به ثمر رسید. حمید بوحمدان با یک شوت از راه دور غیر قابل مهار تراکتور را به گل دوم در برابر سایپا رساند و مسبب یک برد شیرین دور از خانه شد. بوحمدان به جز این گل در میانه میدان بی‌امان دوید و اجازه بازیسازی به تیم ابراهیم صادقی را نداد. و در نهایت به مس رفسنجان می‌رسیم. تیمی که ۲ بازیکن در پست هافبک دارد که خوش درخشیدند. فراز امامعلی با قد و قامت کوتاهش توانست یک گل زیبا با سر به ثمر برساند و قائم اسلامی‌خواه هم با یک ضربه ایستگاهی عالی زننده دیگر گل مس بود. این ۲ بازیکن به خوبی در الباقی دقایق بازی هم به تیمشان کمک کردند تا به برد ارزشمندی دست پیدا کنند.

مهاجمان: سجاد شهباززاده(سپاهان اصفهان)

ستاره نیم فصل اول لیگ برتر بازهم در ترکیب منتخب حضور داشت. شهباززاده هم یک گل زد و هم اثرش روی دیگر گل سپاهان غیر قابل انکار بود. این بازیکن در برابر تیم سابقش هر کاری که لازم بود را انجام داد تا نشان دهد در بهترین فرم آمادگی قرار دارد.

سرمربی: محرم نویدکیا(سپاهان)

برد درخشان ۲ بر صفر در برابر تیم صدرنشین استقلال باعث شد تا طلایی‌پوشان جای این تیم را در رده نخست بگیرند. محرم نویدکیا با تدابیری که اندیشیده بود فاتح بازی بزرگ هفته شد و تیمش برای رسیدن به این سه امتیاز، کوچکترین خطری را متحمل نشد.




وبگردی