آفتاب

فرانسه در وضعیت اضطراری و احتمال سومین دوره قرنطینه در این کشور



پروفسور ژان فرانسوا دلفریسی، مدیر یک شورای علمی که درباره بیماری کووید 19 به رهبران کشور فرانسه راهنمایی می دهد گفته است: کشور فرانسه در وضعیت اضطراری قرار دارد.

وی خواهان اقدامی قاطع از سوی دولت فرانسه برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این بیماری شد. این در حالی است که ویروس گونه بریتانیایی که سرعت انتقال بالایی دارد، این روزها در کشور فرانسه باعث ابتلای هفت تا نه درصد این بیماری در بین مبتلایان است. نظر آقای دلفریسی در مورد این گونه ی جدید از ویروس این است که موج دومی از همه گیری در راه است. اگرچه وی معتقد است وضعیت فرانسه از دیگر کشورهای اروپایی بهتر است.
این روزها در کشور فرانسه رفت و آمد از ساعت 6 عصر تا 6 صبح ممنوع می باشد. این قانون از تاریخ 16 ژانویه وضع گردید. با این حال آمار مبتلایان در حال بالا رفتن است. این در حالی است که تمامی موزه‌ها، سینماها، تئاترها، رستوران‌ها و بارها در این کشور همچنان بسته هستند.
ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه اعلام کرده است اگر وضعیت بهتر نشود، محدودیت های بیشتری وضع می کنند. مقام‌های ارشد بهداشتی در فرانسه نیز در روز یکشنبه اعلام کردند که احتمالا به زودی سومین دوره قرنطینه کشور را اجرا خواهند کرد و این کار برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا امری واجب است.
آمار جانباختگان کشور فرانسه بر اثر بیماری کووید 19 تا امروز بیش از هفتاد و سه هزار نفر اعلام شده است. شمار کل مبتلایان نیز حدود 3 میلیون نفر برآورد شده است. همچنین حدود ۲۶ هزار نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بخش عمومی و نزدیک ۳ هزار تن دیگر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های فرانسه بستری هستند.
بنا بر قوانین وضع شده، اگر کسی از طریق هوا یا دریا وارد کشور فرانسه شود باید همراه خود جواب تست کرونای منفی داشته باشد. این تست باید طی هفتاد و دو ساعت مانده به سفر انجام گردد.
هفته نامه ژورنال دو دیمانش نیز نوشته است که به احتمال زیاد از اواخر این هفته قرنطینه ای سراسری در فرانسه اعلام گردد که به مدت سه هفته ادامه یابد. این در حالی است که ژان میشل بلانکه وزیر آموزش و پرورش به همین هفته نامه اعلام کرده که مدارس در طول این سه هفته باز خواهند بود.
از سوی دیگر به دلیل وجود گونه جهش یافته ویروس کرونا، قرار است پرواز از کشور های پر خطر از جمله برزیل، به مقصد اروپا به حالت تعلیق در بیاید.
الویه وران، وزیر بهداشت فرانسه در جلسه ای روز پنج شنبه (21 ژانویه) اعلام کرده است که به دلیل شیوع گونه جدید ویروس کرونا در این کشور، تصمیمات گرفته شده در زمینه مبارزه با این ویروس ممکن است تحت الشعاع قرار گیرد. همچنین وی افزود اگر شیوع ویروس جهش‌یافته بریتانیایی کرونا به طور محسوسی افزایش یابد، اعمال محدودیت‌های قرنطینه جدید احتمالا به یک ضرورت قطعی تبدیل خواهد شد..
 





وبگردی