زندگی "یوهان سباستیان باخ" (لئونارت) از نگاه همسر دومش، "آنا ماگدالنا" (لانگ). روایت زندگی مشترک این دو با صحنههائی از اجرای آثار "باخ"، برخوردهای "باخ" با حامیانش، حال و هوای خانوادگیاش و سرانجام مرگ او قطع میشود.
٭ فیلم روایتی مستقیم از زندگی باخ نیست؛ گو اینکه از آغاز (با توجه به سابقه استروب) نیز قرار نبوده است چنین روایتی باشد. زندگی باخ بهانهای است برای بررسی زیباشناسانه شاهکارهای نابغه عالم موسیقی. کیفیت واقع نمایانه و مستند کار، گفتوگوهای فاقد بار دراماتیک و بازیهای بازیگران غیرحرفهای که همگی استروب است. استروب، دوربین را در موقع چشمهای تماشاگر قرار میدهد و به همین دلیل اغلب صحنهها از نما ـ صحنههای طولانی و ثابت تشکیل شدهاند تا تماشاگر نسبت به تمامی آدمها و اشیا احساسی یکسان و همگون پیدا کند.