بازدید ها

وقتی كه به همراه مدرسه و یا یك مجموعه ی فرهنگی به بازدید می روید فرصت خوبی است كه با مشاهده و كنجكاوی و پرسش از مسایل مختلف و كسب اطلاعات ، نوشتن را در خود تقویت كنید . بازدید از …

وقتی كه به همراه مدرسه و یا یك مجموعه ی فرهنگی به بازدید می روید فرصت خوبی است كه با مشاهده و كنجكاوی و پرسش از مسایل مختلف و كسب اطلاعات ، نوشتن را در خود تقویت كنید .
بازدید از موزه :
یكی از مكان هایی كه بازدید از آن هم برای تقویت مشاهده ی شما مفید است و هم اطلاعات عمومی شمار را بالا می برد موزه ها هستند . البته در بسیاری از شهرستان ها موزه وجود ندارد ولی به جای آن می شود به دیدن یك كاراته یا موسسه رفت .
در تهران موزه های زیادی هست كه می تواند مورد بازدید بچه ها قرار بگیرد : مثل موزه ی ایران باستان ، موزه ی مردم شناسی و موزه ی هنرهای معاصر ، موزه ی فرش و ...
در موزه فرصت بسیار خوبی برای شما پیش می آید تا متوجه شوید كه دقیق دیدن و با دقت مشاهده كردن تا چه حد در تشخیص و تفكیك چیزها از هم مؤثر است و همین دقت چه قدر در توصیف درست آن ها شما را كمك می كند .
به اندازه های مختلف اشیاء ، تنوع رنگ ها ، نقش و نگارها و قدمی بودن آن ها خیلی توجه كنید .
بازدید از نمایشگاه نقاشی :
موقع بازدید از نمایشگاه نقاشی باید به رنگارنگی و تنوع تصویر ها هم توجه داشته باشید . این طور بازدیدها اگر با دقت انجام شود قوه ی تخیل شما را بالا می برد .
اگر این سوال ها را برای خودتان طرح كنید دقت شما هم بالا تر می رود .
۱. آیا تابلوهای مختلف را بر اساس تفاوت و رنگ های آن ها چیده اند ؟ یعنی مثلاً آن هایی كه رنگ زرد در آن ها یك برجستگی خاص بوجود آورده در یك جا و رنگ های سبز و قرمز و ... در یك جای دیگر نصب شده اند ؟
۲. آیا تابلوها را بر اساس این كه با آب رنگ یا رنگ روغن و گواش و یا ... كار شده است تقسیم بندی كرده اند ؟
۳. آیا تقسیم بندی تابلوها بر اساس موضوع آن هاست ؟ مثلاً آن هایی كه موضوعشان طبیعت است در یك جا و آن ها كه موضوعاشان انسان است در جایی دیگر قرار داده شده اند .
۴. آیا نمایشگاه به تابلوهای یك نقاشی اختصاص دارد یا نقاش های مختلف ؟
۵. آیا می شود از روی چند تابلوی یك هنرمند متوجه شد كه زمینه كارش مثلاً طبیعت است یا انسان یا مسایل اجتماعی ‌؟ یا می توان افكارش را از روی آثارش حدس زد ؟