با استعداد، جسور خلاق و با اراده

محمد سیدا را در ایران به‌عنوان مرد حافظه می‌شناسند. او استاد حافظه و تکنیک‌های ذهن برتر است. یکی از تخصص‌های استاد محمدسیدا در کنار توانایی‌های حافظه و تکنیک‌های ذهن، چهره‌شناسی …

محمد سیدا را در ایران به‌عنوان مرد حافظه می‌شناسند. او استاد حافظه و تکنیک‌های ذهن برتر است. یکی از تخصص‌های استاد محمدسیدا در کنار توانایی‌های حافظه و تکنیک‌های ذهن، چهره‌شناسی است. سعی داریم در هر شماره؛ چهره یک ستاره سرشناس توسط دکتر محد سیدا بررسی کنیم. در این قسمت ایشان علی کریمی ستاره مطرح فوتبال ایران را از نظر چهره تحلیل می‌کنند:


● پشتکار
متاسفانه علی کریمی را از نزدیک نمی‌شناسم و شناختم مربوط به چیزهایی است که از راه دور، تلویزیون و رسانه‌ها پیگیری کرده‌ام. اگر بخواهم از طریق چهره‌شناسی علی‌کریمی را بررسی کنم باید ابتدا راجع به خلاقیت و آدم‌های خلاق حرف بزنم. یک آدم خلاق؛ آدمی است که اراده خوبی هم دارد. اراده و پشتکار است که می‌تواند برای موفقیت به او کمک کند. خلاقیت یعنی فکری با اهداف نو و ایده‌های جدید برای ترقی که در یک زمان خاص به‌وجود می‌آید. پشتکار نیز موجب می‌شود آدم بر ضعف‌هایی که دارد تسلط پیدا کرده و کمک می‌کند بر مشکلاتی که دارد غلبه کند. به‌عنوان مثال علی کریمی در سال‌های جوانی‌اش به دلیل حساسیتی که داشت با مشکلاتی مثل آن محرومیت مواجه شد (کریمی در بازی‌های تیم امید در ویتنام درحالی‌که ۲۰ سال سن داشت، با داور مسابقه درگیر و از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا یک سال از فوتبال محروم شد)اما اکنون می‌بینیم که او از نظر اخلاقی بسیار متفاوت عمل می‌کند. این به‌نظر من ریشه در پشتکار و اراده این بازیکن بزرگ دارد.


● تنبل
به هیچ عنوان حرف‌هایی از این قبیل‌که علی کریمی تنبل است یا پشتکار ندارد را قبول ندارم. استعداد به تنهایی کافی نیست و باید هدایت شود. خیلی آدم‌های با استعداد را می‌شناسیم که به هیچ‌جا نرسیدند و خیلی از آدم‌ها را با استعداد متوسط و متوسط رو به پایین را می‌شناسیم که انسان‌های موفقی هستند. شاید کریمی در برخی مواقع حساسیت‌هایی نشان داده که به ضررش تمام شده اما مطمئن باشید بدون اراده و پشتکار او هرگز به چنین جایگاهی در فوتبال نمی‌رسید.


● چهره‌شناسی علی کریمی
قدرت تحلیل و قدرت درکش خیلی بالاست. اراده‌اش هم خوب است. چانه به هر میزان جلو باشد بیانگر اراده است.
▪ پیشانی: پیشانی کریمی مربع و وسیع است و این بدان معنی است که منورالفکر، با استعداد و قدرت تحلیل بالایی دارد. کریمی دید بازی نسبت به مسائل دارد.
▪ ابرو: ابروی کریمی به ‌صورت مستقیم است که قوه درک او را نشان می‌دهد. او قوه درک بسیار بالایی دارد. تداخل ابروها نیز روح لطیف و حساسیتش را نشان می‌دهد که این شاید همانی باشد که در جوانی مشکلاتی برایش به‌وجود آورد.
▪ گونه‌ها: گونه‌های او به شکلی است که نشان می‌دهد، یک آدم منصف است.
▪ لب‌ها و بینی: شکل و خطوط لب‌ها و بینی‌اش نشان می‌دهد که انسانی مهربان و خیرخواه است.
▪ چانه: چانه او بیانگر اراده است.
▪ گوش: شکل گوش‌ها نشان می‌دهد که جسارت هم دارد. سوراخ گوش پایین‌تر از چشم است و این نشانگر قدرت ریسک بالا و دل و جرات او است.