آمار رشد عضويت ملت‌هاى مختلف در فدراسيون تنيس روى ميز به شرح زير است:


سال تعداد عضویت ملتها
۱۹۳۲ ۱۷
۱۹۳۶ ۲۴
۱۹۴۸ ۳۸
۱۹۵۲ ۵۹
۱۹۵۶ ۷۰
۱۹۶۱ ۸۰
۱۹۶۹ ۹۳
۱۹۷۷ ۱۲۵
۱۹۸۶ ۱۳۰
۲۰۰۱ ۱۸۶


چگونگى تشکيل فدراسيون بين‌المللى تنيس روى ميز: در پانزدهم ژانويه سال ۱۹۲۶ به ابتکار دکتر جورج لهمان (LEHMAN) جلسه‌اى با شرکت ايور مونتاگو (IVOR MONTAGO)، پوپ (POPE) انگليسي، يک نفر مجارستانى و چند نفر اتريشى تشکيل گرديد که در آن جلسه تصميم گرفتند فدراسيون بين‌المللى موقت تنيس روى ميز را ايجاد کنند. در آن جلسه ايورمنتاگو به عنوان نماينده اين فدراسيون انتخاب شد و قرار گذاشتند که در ششم دسامبر همان سال يعنى (۱۹۲۶) نخستين دوره مسابقات قهرمانى اروپايى و در حقيقت اولين دوره مسابقات جهانى را در انگلستان (شهر لندن) برگزار نمايند و در ۱۲ دسامبر سال ۱۹۲۶ خانم شوگيت لينگ (SWOGHT LING) مادر آقاى ايورمونتاگو در کتابخانه‌اش نخستين جلسه نمايندگان فدراسيون را تشکيل داد و در آن جلسه مقررات فدراسيون بين‌المللى تنيس روى ميز را تنظيم نمود از جمله رهنمودهاى فدراسيون مذکور يکسان نمودن مقررات گوناگون بود و امکان به پيشرفت تنيس روى ميز در جهان و مقدمات مسابقات قهرمانى جهان را آماده و برگزار نمايد و در اين جلسه بود که لايحه‌اى در مورد مقررات تنيس روى ميز به تصويب رسيد تا قوانين و مقررات در کشورهاى مختلف دنيا يکسان شود.


در آن زمان نخستين هيأت رئيسه بوجود آمد و اداره رهبرى فدراسيون تنيس روى ميز به ايورمونتاگو نخستين رئيس فدراسيون جهانى محول گرديد. در آن جلسه تصميم گرفته شد مسابقات در سال ۱۹۲۷ برگزار نگردد و به سال ۱۹۲۸ موکول گرديد که در ژانويه سال ۱۹۲۸ در پايتخت سوئد انجام شد در اين مسابقات ۱۴ کشور شرکت داشتند و در جلسه برگزارى مسابقات رسماً تصميم گرفته شد که اين ورزش را به نام تنيس روى ميز نام‌گذارى نمايند در پايان کشور مجارستان در اولين دوره مسابقات در قسمت مردان و زنان به مقام اول رسيد. نُه کشور (اتريش، انگلستان، چکسلواکي، آلمان، مجارستان، هند، سوئد، ولز، دانمارک) اولين کنگره جهانى را در لندن تشکيل دادند. ضمناً مسابقات جهانى تا سال ۱۹۵۷ هر سال يکبار (بجز سال‌هاى ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۷) که سال‌هاى جنگ جهانى دوم و متعاقب آن بود مسابقات انجام نشد و پس از هر دو سال يکبار مسابقات قهرمانى جهان برگزار مى‌گردد. اولين دوره مسابقات تنيس روى ميز جهان در ماه دسامبر سال ۱۹۲۶ در لندن برگزار گرديد که در اين مسابقات کشور مجارستان در اولين دوره مسابقات جهانى در قسمت مردان و زنان به مقام قهرمانى رسيد.


تغييراتى چند از قبيل کوتاه کردن تور، تدوين قوانينى براى سرعت بخشيدن به بازي، بزرگ شدن توپ، کم شدن امتيازات بازى و تغييراتى در زدن سرويس و غيره به تدريج وضع گرديد بايد دانست که تغييرات در قوانين اين ورزش فقط توسط مجمع عمومى توسط فدراسيون بين‌المللى تنيس روى ميز AGM هر دو سال يکبار امکان‌پذير خواهد بود.


آقاى ايورمونتاگو از زمان پيدايش تا سال ۱۹۶۷ رياست فدراسيون بين‌المللى را بعهده داشت تا اينکه بازنشسته شد آقاى اچ‌روى‌ايوانز H.R.EVANS از ويلز رياست فدراسيون بين‌المللى را تا سال ۱۹۸۷ عهده‌دار بودند که بعداً آقاى ايشيرو اوگى مور از ژاپن جايگزين وى شد بعد از درگذشت ايشان آقاى لولوهامارلوند (L.HAMMARLUND) از سال ۱۹۹۴ الى ۱۹۹۵ از سوئد عهده‌دار رياست بود. بعد از وى آقاى شوئن شينگ از سال ۱۹۹۵ الى ۱۹۹۹ از چين مسؤول فدراسيون جهانى شد و بالاخره آقاى شررارا از کانادا بعنوان رياست فدراسيون جهانى انتخاب گرديده است.


اهداف فدراسيون بين‌المللى تنيس روى ميز: حمايت از اصول فدراسيون مبنى بر توسعه و تقويت روح دوستي، همدستى و يارى دوجانبه بين سازمان‌ها، مليت‌ها و بازيکنان، نظم دادن و ارتباط بين شرکت‌کنندگان و ساير تشکيلات، بهبازى و پيشبرد مداوم براى اصلاح در قواعد و اصول فنى تنيس روى ميز، وسعت بخشيدن و گسترش اين ورزش در سراسر جهان، پرورش رقابت‌هاى دوستانه ورزشي، محو و حذف مسائل غير ورزشى در تمرينات و بازى‌ها مثل بکار بردن داروهاى مخدر جهت بدست آوردن مقام‌هاى کاذب تعيين ملزومات و وضعيت بازيکنان غيرحرفه‌اى (AMATEUR) تنيس روى ميز و همين طور حرفه‌اى‌ها PROFESSIONAL و آميخته‌اى از دو گروه، تأسيس، پى‌ريزي، برقراري، ابقاء و نگهدارى قوانين تنيس روى ميز و تنظيم آنها براى بازيکنان بين‌المللي، بکارگيرى مناسب و مقتضى سرمايه فدراسيون و انتشار قوانين و دستورالعمل‌ها به زبان‌هاى مختلف، ترويج، و نظارت مسابقات جهاني.