آفتاب

طراحی و ساخت سوله صنعتی



از آنجایی که اجاره سوله از ساخت و ساز پیشی می گیرد، نقص ها به راحتی می تواند در حین ساخت رخ دهد. برای جلوگیری از این امر، مقاله شش مورد از کلی ترین ملاحظات طراحی و ساخت سوله صنعتی را فهرست می کند.

طراحی و ساخت سوله صنعتی

از آنجایی که اجاره سوله از ساخت و ساز پیشی می گیرد، نقص ها به راحتی می تواند در حین ساخت رخ دهد. برای جلوگیری از این امر، مقاله شش مورد از کلی ترین ملاحظات طراحی و ساخت سوله صنعتی را فهرست می کند. سپس، شش مثال از درست کردن آن، از جمله دهانه شفاف کافی، استفاده از سقف، بهره وری انرژی، کفپوش بادوام، کیفیت هوا، ایمنی و امنیت را ارائه می دهد. این عوامل و مثال ها به بهبود کیفیت طراحی و کاهش مسئولیت قانونی احتمالی در ساخت انبار صنعتی کمک می کند.

از سال 2010، تقاضا برای فضای صنعتی 24 درصد افزایش یافته است. بسیاری از این موارد را می توان به تقاضای بیشتر برای فضای انبار نسبت داد تا با تجارت الکترونیک رو به رشد و مدل کسب و کار مستقیم به مصرف کننده سازگار باشد.

ساخت سوله صنعتی

از آنجایی که انبارها سریعتر از ساخت آنها اجاره می شوند، می تواند وسوسه انگیز باشد که در طول فرآیند ساخت و ساز از گوشه و کنار آن بریده شود. برای جلوگیری از این مشکل، برخی از رایج ترین ملاحظات طراحی انبارهای صنعتی و شش نمونه ساخت درست آنها را بخوانید.

شش نکته برای بهبود طراحی سوله های صنعتی

گستره شفاف کافی

تمرکز اصلی در طراحی سوله های صنعتی باید دستیابی به حداکثر فضای شفاف داخلی باشد. این نه تنها فضای بیشتری را برای استفاده از قفسه ها، استقرار قفسه ها و ماشین آلات مانور می دهد، بلکه تطبیق پذیری بیشتری را از نظر مرتب سازی مجدد و تغییر کاربری فضا فراهم می کند.

چگونه این کار را به درستی انجام دهیم : هیچ راهی بهتر از ساخت با فولاد سازه ای برای تضمین دهانه شفاف کافی در یک سوله وجود ندارد. ساختمان‌های فلزی به طور منظم بیش از 100 فوت در هر جهتی بدون تیرهای نگهدارنده گسترش می‌یابند، که هزاران فوت مربع دهانه داخلی شفاف را نسبت به سایر انواع قاب‌ها برای انبارهای صنعتی فراهم می‌کنند.

سوله صنعتی
طراحی سوله صنعتی برای استفاده از سقف

با انفجار تجارت الکترونیک در سال‌های اخیر، روند قابل توجهی برای ساختن مراکز کوچک‌تر و متحرک‌تر تحقق نزدیک‌تر به تمرکز جمعیت زیاد به جای سوله های ذخیره‌سازی گسترده‌تر در میانه‌جا وجود داشته است. این باعث شده است که برخی از انبارها به طور قابل توجهی عمودی تر شوند، حتی از پشت بام برای ذخیره سازی موقت و اهداف بسته بندی سبک استفاده می کنند.

نحوه انجام درست : هنگام استفاده از پشت بام سوله ، اطمینان از تقویت سازه ضروری است. این شامل اعمال عرشه‌های b به زیرلایه سقف است. عرشه B پشتیبانی برشی را فراهم می کند که بارهای عمودی را به صورت افقی به قاب ساختمان منتقل می کند. این به جلوگیری از آسیب حاد سقف کمک می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا وزن بسیار بیشتری را نسبت به آنچه که می‌توانست بدون عرشه بپوشاند، تحمل کند.

بهره وری انرژی

با توجه به اینکه کشورمان به اقتصاد خالص صفر تا سال 2050 چشم دوخته است، ساختمان های صنعتی باید با بهره وری انرژی در خط مقدم ساخته شوند. این نه تنها به صرفه جویی در هزینه های آب و برق در کوتاه مدت کمک می کند، بلکه آنها را از استانداردهای بهره وری انرژی و مقررات ساختمانی که به سرعت در حال تحول هستند جلوتر نگه می دارد.

چگونه این کار را درست انجام دهیم : هیچ کمبود مواد نمی تواند به بهبود بهره وری انرژی ساختمان کمک کند. پنل های خورشیدی و سایر مواد با قابلیت PV مکانی عالی برای شروع ایجاد انرژی تجدید پذیر برای ساختمان های سوله پیش ساخته هستند . برخی از ایده ها برای محدود کردن مصرف انرژی، به طور کلی، از طریق عایق دیوار بیرونی و پنجره های طوفانی درجه طوفان برای کمک به مهر و موم کردن پوشش ساختمان در هر شرایط آب و هوایی است.

کفپوش بادوام


کفپوش سوله نسبت به سایر انواع کفپوش های تجاری تحت آزمایش دقیق تری قرار می گیرد. رگبار بی وقفه تردد انسان و ماشین روی سطح به بادوام ترین انواع کفپوش بازار نیاز دارد.

چگونه این کار را درست انجام دهیم : بتن یک گزینه کفپوش بادوام محبوب در انبارهای تجاری است. بسیاری از خواص ماندگاری مشابه ترازو گران تر را دارد. با این حال، هنگام نصب یک کف بتنی، استفاده از ضد آب های کریستالی برای جلوگیری از ورود آب ضروری است، زیرا بتن متخلخل و مستعد آسیب آب است.

کیفیت هوا


کیفیت هوا همیشه در طراحی انبارهای صنعتی مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که کارگران ملزم به پوشیدن ماسک و سایر PPE مناسب برای محافظت از آنها در برابر استنشاق سموم احتمالی هستند. با این حال، با ظهور همه‌گیری COVID-19، کیفیت هوا دوباره مورد توجه قرار گرفته است، با ساختمان‌هایی که برای اطمینان از تهویه مناسب و دسترسی سریع به هوای تازه طراحی شده‌اند.

چگونه این کار را به درستی انجام دهیم : بسیاری از سازه‌های صنعتی تمرکز بیشتری را به نمای بیرونی عملکردی می‌دهند تا به راحتی مکانی را برای کارگران فراهم کنند تا بیرون بیایند و استراحت کنند. علاوه بر این، ساختمان‌ها در حال نصب اسکرابرهای هوای تجاری و دمپرهای پشتی در مناطق کم تهویه برای حذف سموم و اطمینان از جریان صحیح هوا در این مکان‌ها هستند.

ساخت سوله صنعتی
ایمنی و امنیت طراحی سوله  های صنعتی


طراحی سوله صنعتی باید دائماً نسبت به مسئولیت احتمالی هوشیار باشد. یک نقض ایمنی منفرد می تواند منجر به دعوی قضایی ضعیف شود که به طور نامحدود ادامه می یابد. بسیار نگران کننده است که در طول فرآیند ساخت و ساز با یک بازرس حرفه ای ساختمان مشورت کنید تا مطمئن شوید همه چیز مطابق با استانداردهای ایمنی فعلی است.

چگونه آن را به درستی انجام دهیم : مشابه با بهره وری انرژی، هیچ راهی وجود ندارد که یک ساختمان بتواند در تلاش های ایمنی خود بیش از حد پیش رود. با این حال، چند ویژگی پرطرفدار شامل نصب درب‌های ایمنی و زیرساخت‌های دسترسی معتبر و افزودن نرده‌های شیشه‌ای در اطراف همه پله‌ها و راهروهای مرتفع است.


با افزایش قابل توجه تقاضا برای فضای انبارهای صنعتی در دهه گذشته، سازندگان با چالش‌هایی در خصوص بالا بردن سریع سازه‌های با کیفیت مواجه شده‌اند. برای کمک به این موضوع، شش مورد از ملاحظات طراحی انبار که در بالا ذکر شد و نمونه های همراه آن از نحوه انجام درست آن را در نظر بگیرید!



وبگردی