آفتاب

خرید خانه در ترکیه به صورت اقساطی براساس مصوبه 2024



شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از مشاوران متخصص ما در این زمینه مشاوره بگیرید

خرید خانه در ترکیه به صورت اقساطی براساس مصوبه 2024

ترکیه یکی از کشورهایی است که به‌دلیل رشد اقتصاد و گردشگری در سال‌های اخیر، نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی را به خود جلب کرده است. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها خرید خانه در شهرهایی مثل استانبول، آلانیا و... بوده که می‌تواند سود مناسبی را نیز نصیب افراد کند. در این مقاله قصد داریم مزایای انجام این کار و نکات مهم سرمایه‌ گذاری ملکی در ترکیه را بررسی کنیم. اگر قصد انجام چنین کاری را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در ادامه با ما همراه باشید تا چالشی برای شما ایجاد نشود و پاسخ بسیاری از سوالات خود را دریافت کنید.

قوانین 2024 برای خرید ملک ترکیه

  • یک فرد خارجی حداکثر می‌تواند 30 هکتار ملک از کشور ترکیه را بخرد. لازم‌ به ذکر است که تمامی افراد متعلق به کشورهای خارجی، امکان خرید خانه در ترکیه را ندارند؛ تنها افرادی که متعلق به کشورهای مجاز هستند، شامل قوانین خرید ملک می‌شوند. خوشبختانه ایران ازجمله کشورهای مجاز برای خرید ملک ترکیه است.
  • افراد نباید به هیچ‌عنوان ملک مناطق امنیتی و حساس را خریداری کنند.
  • اگر اقدام به خرید زمین در ترکیه کردید، باید نهایتا طی دو سال شروع به ساختن آن زمین کنید.
  • برای انتقال سند رسمی باید حتما به دفاتر رسمی مانند اداره تاپو یا نوتر مراجعه کنید.
  • با خرید ملکی به ارزش 200 تا 400 هزار دلار، شما می‌توانید اقامت دو ساله کشور ترکیه را دریافت کنید. بعد از دو سال می‌توانید آن را مجددا تمدید کنید. اگر درخواست اقامت دائم دارید، می‌توانید بعد از گذشت 5 سال، اقدام کنید. توجه داشته باشید که دراین‌حالت شما فقط می‌توانید اقامت بلندمدت داشته باشید، ولی پاسپورت ترکی دریافت نمی‌کنید. توجه داشته باشید که قوانین خرید خانه در ترکیه برای گرفتن اقامت، در سال‌های قبل، کمی متفاوت بود. طبق قوانین قبلی با‌توجه‌به استان موردنظر، مبلغ ملک می‌توانست متفاوت باشد؛ اما این قانون درحال‌حاضر تغییر کرده و ملک شما در هر استانی باید بین 200 تا 400 هزار دلار ارزش داشته باشد.
  • تنها ده درصد هر شهر در ترکیه قابل فروش به افراد خارجی است.
  • برای خرید ملک در استانبول هم تمامی قوانین گفته‌شده، ثابت است. درواقع، تفاوتی ندارد که شما قصد خرید ملک در کدام استان ترکیه را دارید، در هر صورت قوانین کشور ترکیه باید در هر خرید و فروش رعایت شود.

31-REVIZE-2-scaled.jpg

مروری بر مصوبه دولت ترکیه جهت گرفتن اقامت ترکیه با خرید خانه

اگر به سیاست‌های دولت ترکیه بادقت بیشتری نگاه کنیم، متوجه این موضوع می‌شویم که کشور ترکیه سیاست سرمایه‌پذیری را اتخاذ کرده‌است؛ ازاین‌رو، برای دادن اقامت و شهروندی بیشتر روی سرمایه‌گذاری تأکید دارد. در سال 2022 قانون مربوط‌به گرفتن اقامت ترکیه با خرید خانه، با افزایش رقم چشم‌گیری همراه بود. مطابق این قانون مهاجرین می‌توانند با خرید ملک به ارزش حداقل 400 هزار دلار، نسبت‌به دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنند. مهاجرین نمی‌توانند ملک خریداری‌شده را تا 3 سال بفروشند. در قانونی که مربوط‌به گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید خانه است، راجع‌به نوع ملک خریداری‌شده صحبت نشده‌است؛ بنابراین، تفاوتی ندارد که به‌دنبال خرید آپارتمان در آلانیا هستید یا خرید ملک در استانبول را ترجیح می‌دهید. به‌هرحال، این قانون می‌تواند شامل حال تمامی انواع ملک شود.

خرید ملک در کشور ترکیه چه مزایایی دارد؟

به‌طور کلی، خرید ملک در کشور ترکیه مزایای زیادی دارد؛ اولا باید بدانید باتوجه به این مسئله که کشور ترکیه روابط حسنه‌ای را با دولت‌های اروپایی دارد، شما با خرید ملک و دریافت پاسپورت به‌عنوان شهروند ترکیه‌ای به حساب می‌آیید و می‌توانید راحت‌تر به کشورهای دیگر سفر کنید. همچنین، با دریافت اقامت این کشور، اجازه دریافت کارت‌های بین‌المللی را خواهید داشت و این مسئله می‌تواند برای کسانی که به دنبال تجارت هستند و می‌خواهند معاملات دلاری داشته باشند، ارزشمند باشند. باتوجه به تمامی این موارد، بهتر است کسانی که شرایط لازم را دارند، برای خرید ملک در کشور ترکیه اقدام کنند.

دسترسی آسان به بازارهای جهانی بدون محدودیت

مشکل اصلی بسیاری از تجار ایرانی تحریم‌های بین‌المللی بوده که علیه کشورمان وضع شده و کار صادرات و واردات را برای آن‌ها سخت کرده است. با سرمایه‌ گذاری ملکی در ترکیه و احداث شرکت، این افراد می‌توانند به‌راحتی فعالیت‌های خود را انجام داده و دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند. علاوه‌بر این، شهروندان عادی نیز می‌توانند به‌راحتی با خرید خانه در آلانیا و سایر شهرها از برندهای شناخته‌شده جهانی خرید کرده و به جدیدترین محصولات دسترسی داشته باشند.

8-insanli-scaled.jpg

کلام آخر

اگر به فکر خرید خانه در ترکیه هستید، باید راجع‌به قوانین این کشور اطلاعات مهمی را کسب کنید. در این مطلب راجع‌به مهم‌ترین قوانین خرید ملک در آلانیا و سایر مناطق کشور ترکیه، صحبت کردیم. برای خرید آسان و قانونی ملک در کشور ترکیه می‌توانید به مجموعه تراووک اعتماد کنید. این مجموعه دارای بیش از ده سال سابقه کار در زمینه خرید و ساخت ملک در کشور ترکیه است. مجموعه تراووک نه تنها برای خرید ملک، بلکه برای گرفتن اقامت نیز می‌تواند به شما کمک کند.



وبگردی