آفتاب

بررسی دلایل افزایش سرقت از منازل، راه چاره چیست؟



سرقت، جرمی پیچیده است که با علل و عوامل متعددی انجام می‌شود. فقر و عدم دسترسی به درآمد خوب می تواند افراد را به سمت جرم و جنایت سوق دهد. از طرفی دیگر محیط های خانوادگی آشفته و ناامن، کمبود محبت و توجه، و فقدان نظارت والدین می تواند خطر رفتارهای مجرمانه را در افراد افزایش دهد.

بررسی دلایل افزایش سرقت از منازل، راه چاره چیست؟

سرقت، جرمی پیچیده است که با علل و عوامل متعددی انجام می‌شود. فقر و عدم دسترسی به درآمد خوب می تواند افراد را به سمت جرم و جنایت سوق دهد. از طرفی دیگر محیط های خانوادگی آشفته و ناامن، کمبود محبت و توجه، و فقدان نظارت والدین می تواند خطر رفتارهای مجرمانه را در افراد افزایش دهد.

در ادامه قصد داریم به بررسی عوامل سرقت و راه جلوگیری از آن اشاره نماییم:

عوامل اصلی وقوع سرقت از منزل

شاید در بسیاری از مواقع سوالی ذهن شما را درگیر کرده باشد که چرا سرقت از منزل و یا محل کار اتفاق می افتد؟ امروزه به قدری سرقت افزایش یافته است که همه ما موظف هستیم تدابیر امنیتی لازم را برقرار کنیم. خطر همیشه در کمین است، چرا که با وجود وضع اقتصادی حاکم، شرایط فرهنگی نامناسب، عدم بسترسازی درست و تمنیت پایین منازل سرقت و دزدی تبدیل به یک عادت و مسئله ای عادی شده است.

بسیاری از افراد به دلیل وضع اقتصادی اسفبار به دزدی و سرقت روی می آورند و حتی برخی از سارقان در این زمینه بسیار حرفه ای شده اند و می توانند به راحتی از حفاظ ها و درب های قدیمی عبور کنند.

در این مطلب بررسی می کنیم که چرا سرقت افزایش یافته است و بهترین راه چاره برای جلوگیری از سرقت از منزل چیست.

مواردی که در ادامه نام می بریم می تواند احتمال دزدی در محیط زندگی ما را افزایش دهد:

  • عدم رعایت نکات ایمنی در راه های ورودی ساختمان

  • اعتماد بی مورد به افراد نامطمئن و ناشناس

  • دسترسی افراد غیر معتمد به کلیدهای ساختمان

  • عدم نصب دزدگیر در ساختمان

  • نگهداری اموال با ارزش در داخل منزل

  • اطلاع افراد غیر مطمئن از سفر ساکنان منزل

  • خالی گذاشتن منزل بدون رعایت اصول ایمنی

  • عدم استفاده از درب ضد سرقت و قفل دیجیتال ضد سرقت

راه های پیشگیری از سرقت منازل

معمولا سارقان از منازلی دزدی می کنند که ایمنی بسیار پایینی دارد و صاحب آن در ساعات طولانی در منزل نیست. هر چه موانع کمتری برای دزدی وجود داشته باشد، به همان میزان سرقت راحت تر خواهد بود. اگر منازل شما بسیار نا ایمن است و هنوز از درب های قدیمی و سرقفلی های کهنه استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم حتما ایمنی منزل خود را با نصب دوربین مداربسته، نصب درب ضد سرقت، نصب قفل دیجیتال و هوشمند، دزدگیر و ردیاب تضمین کنید.

برای پیشگیری از وقوع چنین حادثه هایی رعایت نکات زیر بسیار ضروری می باشد:

  • نکته بسیار مهم در این زمینه، نگه نداشتن تمام مدارک و اشیاء قیمتی خود در منزل است. اگر قصد نگه داری از اشیا و وسایل قیمتی خود در منزل را دارید از گاو صندوق های دیجیتال استفاده کنید.

  • هنگام ساخت و ساز ساختمان،‌ به استحکام و ایمنی به اندازه زیبایی آن اهمیت دهید. خرید درب ورودی ساختمان که امن و مقاوم باشد برای تمام واحدها می‌تواند بر روی امنیت ساختمان شما بسیار تاثیر گذار باشد.

  • ترجیحا راه ورودی نا ایمنی برای ساختمان خود ایجاد نکنید.

  • مقابل تمام پنجره‌ها، مخصوصا در طبقات همکف، نورگیر، پاسیو و روی دیوارهای کوتاه حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید. بهتر است این حفاظ ها بسیار مستحکم باشند تا احتمال خم شدن آنها کاهش یابد.

  • نردبان، چهارپایه و وسایلی از این قبیل را در کنار دیوار و بر روی پشت بام قرار ندهید.

  • درب های ورودی خانه را طوری نصب کنید که فضای خالی زیر آنها باقی نماند. در صورتی که زیر درب فضای خالی وجود داشت از سنگ آستانه استفاده کنید.

  • بر روی درب آپارتمان خود چشمی و زنجیر نصب کنید.

  • بهتر است به جای استفاده از درب های قدیمی از درب های ضد سرقت جدید که ضد دیلم می باشند استفاده کنید.

  • برای ایمنی بیشتر منزل خود، از سیستم‌های دزدگیر استفاده کنید.

  • از کارکرد دزدگیر و دوربین مداربسته خود مطمئن شوید. بهتر این دو وسیله امنیتی را در راستای دید قرار ندهید.

  • هنگام خروج از منزل دزدگیر را روشن کنید.

  • از کلید دادن به افراد غیر مطمئن خودداری کنید.

  • ترجیحا از قفل های هوشمند استفاده کنید که بسیار ایمن هستند و توسط هر فردی باز نمی شوند.

  • از قرار دادن کلید در محل‌هایی مانند زیر جا کفشی و سایر محل‌های قابل دسترسی خودداری کنید.

  • از خالی گذاشتن منزل تا حد امکان خودداری کنید.

  • ساعت و تاریخ آغاز مسافرت خود را مخفی نگه دارید.

  • در معرض عموم وسایل را در داخل ماشین قرار ندهید.

  • در ساعاتی که منزل نیستید برای گمراه کردن دزدها تدابیری مثل روشن کردن چراغ و بسته نگه داشتن پرده ها را در پیش بگیرید.

خرید و نصب درب ضد سرقت، بهترین روش جلوگیری از سرقت

یکی از آسیب پذیرترین نقاط منزل در برابر سرقت، درب ورودی آپارتمان است. درب های آپارتمان باید به گونه ای باشند، که با شکستن شیشه یا صندوق پست امکان دسترسی به آنها وجود نداشته باشد. بهترین روشی که می توانید مانع و سد بزرگی در برابر سارقان ایجاد کنید، نصب و خرید درب ضد سرقت می باشد.

درب ضد سرقت های امروزی، دارای قابلیت های بسیار جدیدی هستند به گونه ای که بسیار سخت می توان آنها را باز کرد. یکی از قابلیت های این درب ها ضد دیلم و مستحکم بودن درب ها در برابر ضربه و دریل می باشد.

عایق محکم درب های ضد سرقت از ورود و نفوذ اشیا و وسایل مختلف جلوگیری می کند.

سرقت موضوعی جدی است و باید جدی گرفته شود چرا که خسارات آن در شرایط مختلفی جبران ناپذیر است. با نصب درب ضد سرقت در منزل یا محل کار خود می توانید با خیال راحت از منزل خارج شوید و نگران سرقت مدارک و اشیاء قیمتی خود نباشید.

آشنایی با انواع درب ورودی

دربهای ورودی ساختمان دارای مدلهای متنوعی هستند که از مهمترین آنها می‌توان به درب ورودی حیاط، پارکینگ، لابی و درب واحد آپارتمانی اشاره نمود.

دربهای ورودی که در قسمت بیرونی ساختمان نصب می‌شوند اکثرا از جنس آهن هستند و در برابر عوامل محیطی مانند نورخورشید و رطوبت هم مقاوم هستند. در هنگام خرید درب ورودی دقت نمایید قفل ضد سرقت امن و مقاوم بر روی آنها نصب شده باشد.

نصب دزدگیر و دوربین مداربسته دیگر راه حل برای مقابله با سرقت

علاوه بر نصب درب ورودی مقاوم با نصب دزدگیر و دوربین مداربسته می‌توانید به افزایش امنیت ساختمانتان کمک نمایید.

 دزدگیر با ایجاد صدا و هشدار در هنگام ورود غیرمجاز، می تواند سارقان را از هدف قرار دادن منزل شما باز دارد. همچنین  در صورت وقوع سرقت، دزدگیر می تواند به شما و یا نیروهای امنیتی اطلاع دهد تا اقدامات لازم برای دستگیری سارقان و بازگرداندن اموال مسروقه انجام شود. دزدگیر منازل در مدلهای بی سیم و سیمکارتی در بازار موجود است.

نصب دوربین مداربسته هم احتمال سرقت از منازل را کاهش میدهد. دوربین های مداربسته می‌توانند با ایجاد حس نظارت و ضبط تصاویر سارقان، آنها را از هدف قرار دادن منزل شما باز دارند. در صورت وقوع سرقت، تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته می تواند به عنوان مدرک برای شناسایی و دستگیری سارقان مورد استفاده قرار گیرد. می توانید از دوربین های مداربسته برای کنترل تردد افراد به داخل و خارج از منزل خود استفاده کنید و اگر با مورد مشکوکی مواجه شدید با پلیس تماس بگیرید.


ایجاد امنیت در خانه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند به شما و اعضای خانواده تان آرامش خاطر دهد. استفاده از تجهیزاتی که در بالا به آنها اشاره شد تا حدی می‌تواند این امنیت را فراهم آورد.





وبگردی