آفتاب

نحوه رشد و مراقبت از درخت هلو



درختان هلو به نصف اندازه درختان هلو استاندارد بالغ می شوند زیرا روی ریشه های خاصی رشد می کنند. درختان نیمه کوتوله در این بین قرار دارند. درختان هلو دو گونه هستند: یک رقم بالا میوه می دهد، در حالی که گونه پایین ریشه را تشکیل می دهد. ریشه ها بر سختی، مقاومت در برابر بیماری و آفات، و اندازه درخت بالغ تأثیر می گذارند

نحوه انتخاب نهال هلو
هنگام انتخاب یک یا  خرید نهال هلو  برای باغ خود، چندین ملاحظات بین شما و میوه های رویاهایتان وجود دارد. انتخاب یک نهال خوب مانند نهال گردو و خرید نهال پسته برای کشت در باغ ملزم به برسی شرایط محیطی و شرایط اقلمی باغ شما و همچنین برسی شرایط اقتصادی آن نهال کاشته شده دارد. که آیا رسیدگی و مراقب و صرف هزینه .برای شما با صرفه هست یا خیر. و در خرید نهال گردو و انتخاب یک نهالستان خوب برای خرید دقت شود.و سعی کنید نهال های اصلاح شده و سازگار با منتقه خود را انتخاب کنید و برای خرید نهالستان سبز بهترین گذینه برای خرید نهال اصلاح شده می باشد.


اندازه - درختان هلو به نصف اندازه درختان هلو استاندارد بالغ می شوند زیرا روی ریشه های خاصی رشد می کنند. درختان نیمه کوتوله در این بین قرار دارند. درختان هلو دو گونه هستند: یک رقم بالا میوه می دهد، در حالی که گونه پایین ریشه را تشکیل می دهد. ریشه ها بر سختی، مقاومت در برابر بیماری و آفات، و اندازه درخت بالغ تأثیر می گذارند - اما نه میوه. درختان کوچک مراقبت را آسان‌تر می‌کنند، اما شما همچنان هر سال تا 3 بوشل هلو با اندازه کامل برداشت می‌کنید.
ساعات سرما - هلو در هر زمستان به دوره ای از دمای سرد نیاز دارد که به آن "ساعت سرما" می گویند وگرنه میوه نمی دهند. انواع مختلف نیازهای سرمایشی متفاوتی دارند. یک نهالستان معتبر کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که سرمای منطقه شما با نیازهای درخت هلو شما مطابقت دارد. دوستداران هلو با آب و هوای گرم به انواع هلو کوتوله "کم سرد" نیاز دارند.
نوع میوه – هلو که به دلیل هسته‌های هسته‌دارش به عنوان میوه‌های هسته‌دار شناخته می‌شود، در انواع سنگ‌های آزاد و کلنگ استون وجود دارد که نام خود را به خود اختصاص می‌دهند. گوشت هلو Freestone آزادانه از گودال جدا می شود. گوشت چسبیده است. اگرچه می توانید یک درخت هلو را از گودال پرورش دهید، دو تا چهار سال صبر کنید تا آن را بچشید. و درخت هلو جدید شما کوچک یا طعمی شبیه هلو مادر نخواهد بود.
گرده افشانی - بر خلاف بسیاری از درختان میوه، هلوهای کوتوله نیازی به گرده افشانی متقاطع با هلو دیگری ندارند. زنبورهای عسل می توانند شکوفه های هلو را با گرده خود درخت گرده افشانی کنند. اما اگر همسایه شما هلو نزدیکی دارد، انتظار برداشت های بزرگتر و بهتر را داشته باشید.
با در نظر گرفتن همه این موارد می توانید بهترین درخت هلو را برای خود انتخاب کنید.

کجا، کی و چگونه درخت هلو بکاریم
انتخاب محل کاشت مناسب درخت هلو کوتوله شما را برای سلامت، زیبایی و حداکثر بهره وری تنظیم می کند. هلو دارای نیازهای اولیه سایت و نیازهای کاشت است:
نور - شاخ و برگ درخت هلو سالم و میوه فراوان به حداقل هشت ساعت آفتاب روزانه نیاز دارد. بدون آن، درختان میوه کمتر، قدرت کمتر و خطر بیشتری برای آفات حشرات و بیماری های قارچی دارند.
خاک - درختان هلو به خاکی با زهکشی خوب نیاز دارند. زهکشی ضعیف منجر به میوه کمتر، رشد ضعیف و کاهش امید به زندگی می شود. pH خاک نزدیک به 6.0 تا 6.5 برای هلو ایده آل است. 2 یک آزمایش ساده خاک نشان می دهد که آیا قبل از کاشت به اصلاحات خاک برای اصلاح pH یا سایر مسائل نیاز دارید یا خیر.
زمان - زمان کاشت بسته به مکان شما متفاوت است. باغبانان جورجیا از دسامبر تا فوریه درختان غیرفعال هلو را می کارند. 2 مینه سوتی ها به محض اینکه خاک بهار قابل کار باشد، قبل از رسیدن هوای گرم، هلوهای مقاوم می کارند.
انواع درختان - درختان هلو  ممکن است در ظروف یا به صورت درختان "ریشه برهنه" با تمام خاک حذف شوند. تمام دستورالعمل های قبل از کاشت و کاشت را که همراه با درخت شما ارائه می شود، دنبال کنید.


نحوه کاشت نهال هلو

به تنه درخت نگاه کنید، یک برجستگی در حدود 2 اینچ بالاتر از خط خاک خواهید دید. اینجاست که پایه کوتوله و انواع باردهی شما با هم متحد می شوند. حفره ای دو برابر پهنای ریشه ها و به اندازه کافی عمیق حفر کنید تا پیوند 2 اینچ بالاتر از خاک اطراف باقی بماند.
پایان - سوراخ خود را تا نیمه پر کنید، به طور کامل آب دهید و درخت هلو خود را با گیاه پنینگتون اولترا سبز با ویتامین B1 درمان کنید تا شوک پیوند را کاهش دهید. سپس پر کردن سوراخ را تمام کنید، خاک را سفت کنید و منطقه را کاملاً آبیاری کنید. در زمان کاشت هلو را کود ندهید.
انتخاب محل مناسب و کاشت با احتیاط هلو کوتوله شما را به درستی شروع می کند.
هرس گلدانی شکل با مرکز باز کیفیت هلو را بهبود می بخشد.

چگونه از درخت هلو مراقبت کنیم
مراقبت مناسب به درخت هلو به شما کمک می کند جذاب و پربار بماند. مراقبت اولیه، سمپاشی پیشگیرانه و کنترل آفات برای درختان و میوه های سالم ضروری است:
کود - در ماه مارس یا حدود سه هفته پس از کاشت، هلو برای دوز متعادل از مواد مغذی ضروری گیاه تغذیه می کند. هر سال از زندگی درخت هلو کوتوله خود همان برنامه را دنبال کنید. بیش از حد کود ندهید - شما برگ های بیشتری و میوه کمتری دریافت خواهید کرد.

آبیاری درخت هلو
آب – پس از اولین سال درخت شما، بارندگی معمولی باید تمام آب مورد نیاز درخت شما را تامین کند. در طول سال اول، در صورت نیاز آبیاری کنید تا درخت شما معادل 1 اینچ باران در هفته باشد. با هلو، آب خیلی کم بهتر است

آبیاری بیش از حد منجر به زردی برگ ها و بیماری های هلو می شود. مگر اینکه منطقه شما خشکسالی طولانی داشته باشد، اجازه دهید طبیعت درختان هلو را آب کند.
زمان کنترل آفات - درختان هلو مستعد ابتلا به بیماری های قارچی هستند که به شاخ و برگ و میوه ها حمله می کنند. به علاوه، چندین حشره به اندازه انسان هلو را دوست دارند. اما سمپاشی درختان هلو نیاز به زمان بندی مناسب دارد. درمان درخت هلو برای پیشگیری و کنترل بیماری ها و حشرات همزمان با سه زمان است: فصل خواب، شکستن جوانه ها یا پس از ریزش گلبرگ های شکوفه. برای محافظت از گرده افشان ها - و میوه ای که گرده افشانی به ارمغان می آورد - هرگز حشره کش ها را تا زمانی که گلبرگ ها ریختند اسپری نکنید.

آقات و بیماری های درخت هلو
کنترل بیماری - بیماری های قارچی به طور منظم به درختان هلو حمله می کنند، به ویژه در سال های گرم و مرطوب. با کنسانتره قارچ کش داکونیل بیماری های رایج هلو مانند پوسیدگی قهوه ای، پیچ خوردگی برگ هلو، سوختگی شکوفه، دلمه و سوراخ شات را متوقف، کنترل و پیشگیری کنید. دستورالعمل های برچسب را برای زمان بندی خاص بیماری دنبال کنید و هرگز بین شکل گیری میوه و برداشت استفاده نکنید.
کنترل حشرات - آفات عمده درخت هلو عبارتند از: سرخرطومی آلو، کرم خراش درخت هلو، پروانه میوه شرقی و حشرات فلس دار که به شاخه ها و میوه ها نفوذ می کنند. درختان هلو را با سمپاشی آماده حشره کش Sevin یا کنسانتره حشره کش Sevin برای از بین بردن آفات از طریق تماس و محافظت از درختان هلو تا سه ماه درمان کنید. + حداقل 14 روز بین استفاده و برداشت زمان بگذارید.
پرورش و محافظت از درخت هلو به سلامت شاخ و برگ و میوه کمک می کند.
وقتی هلو از تست بویایی عبور کرد، آماده خوردن است.

چگونه درختان هلو را هرس کنیم
آموزش، هرس و تنک کردن درختان هلو برای تولید هلو ضروری است. این واقعاً پیچیده نیست، اما کار اضافی را می طلبد. هرس رشد سالم را تحریک می کند، خطر بیماری ها و آفات را کاهش می دهد و به اطمینان از برداشت محصول کمک می کند:

آموزش اولیه - آموزش درخت هلو بر ایجاد یک مرکز باز یا شکل گلدان متمرکز است، بنابراین حداکثر نور به شاخه ها نفوذ می کند و به میوه هلو می رسد. درختان هلو خریداری شده. معمولاً برای تحریک انشعاب های جانبی باز در زوایای مشابه بازوهای کشیده یا عقربه های ساعت در 10 و 2 از قبل هرس می شوند.
هرس سالانه: هلو در شاخه‌های بلند سال قبل میوه می‌دهد و شاخه‌های کوتاه به نام خار. پیرایش سالانه در فصل خواب اتفاق می افتد، زمانی که شاخه های برهنه شکل درخت را نشان می دهند. هرس کنید تا شکل گلدان باز حفظ شود. شاخه‌های مرده، آسیب‌دیده و کم آویزان، به‌علاوه شاخه‌های عمودی مسدودکننده وسط و قدیمی‌ترین شاخه‌های غیر مثمر را هر ساله حذف کنید.
 درختان هلو بیشتر از آنچه که می توانند نگهداری کنند، میوه تولید می کنند. اگرچه میوه ها زیاد هستند، اما کوچک و ضعیف هستند. نازک شدن میوه از شاخه های درخت هلو کوتوله به تضمین میوه های بزرگتر و با کیفیت کمک می کند. سه تا چهار هفته پس از شکوفه دادن، زمانی که میوه ها حدود 1 اینچ اندازه می گیرند، میوه ها را با دست نازک کنید. هر 6 تا 8 اینچ یک میوه بگذارید.
با هرس و نازک کردن، مطمئن می شوید که هلوهای بهتر و بزرگتری را از درخت خود دریافت خواهید کرد.

بسته به انواع هلو، شما و خانواده تان می توانید هر سال از اواخر بهار تا اواخر تابستان از هلوهای خوشمزه لذت ببرید. برای برداشت هلو، صبر کنید تا میوه ها کاملاً رنگ شوند - سبز مجاز نیست - و آنها به راحتی از درخت جدا شوند. سپس آزمایش نهایی را انجام دهید: اگر می توانید بوی دلپذیر هلو را استشمام کنید، زمان برداشت فرا رسیده است.



وبگردی