آفتاب

5 کاربرد چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی



امروزه چمن مصنوعی با مدل های متنوع تری تولید شده و از آنها در دکوراسیون های داخلی مانند پوشش تراس، اتاق کودک، گلخانه های خانگی و... استفاده می شود.

با شنیدن نام چمن مصنوعی، همه ما به یاد فضاهای باز یا زمین های فوتبال و بازی میافتیم که با این الیاف سبز، پوشانده میشوند تا در عین زیباتر شدن، بستری مناسب را برای جلوگیری از آسیب های ناشی از زمین خوردن و مواردی از این قبیل ایجاد کنند. اما امروزه چمن مصنوعی با مدل های متنوع تری هم تولید شده و از آنها در دکوراسیون های داخلی مانند پوشش تراس، اتاق کودک، گلخانه های خانگی و... هم استفاده می شود. ما هم در این مطلب میخواهیم به بررسی کاربردهای مختلف این پوشش در دکوراسیون داخلی پرداخته و پیشنهاداتی را برای استفاده از آنها در اختیار شما قرار دهیم:

کاربردهای چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی

در گذشته چمن مصنوعی تنها با یک طرح، ارتفاع و جنس تولید میشد؛ اما رفته رفته طرفداران آن بیشتر شد تا جایی که امروز با طرح ها و مدل های متفاوتی از آن روبه رو هستیم و هر کدام در قسمتهای خاصی از محیط های مسکونی یا تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. افراد زیادی این پوشش را در تزئین دکوراسیون داخلی به کار می برند و در ادامه 5 مورد از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد:

1. استفاده از چمن مصنوعی و ایجاد محیطی زیبا و امن برای کودکان شما

 


الیاف چمن مصنوعی عاری از آلودگی و حساسیت هستند و بنابراین میتوانند انتخاب بسیار خوبی برای اتاق کودکان باشند. چمن مصنوعی علاوه بر ایجاد زیبایی در این فضا، به عنوان یک سطح نرم و محافظ هم عمل کرده و از آسیب های ناشی از برخورد مستقیم کودک با زمین جلوگیری میکند. به علاوه استفاده از این محصولات در اتاق کودکان، نگرانی هایی که از ایجاد لکه ها و کثیفی ها روی فرش دارید را از بین می برد، زیرا این پوشش ها بافتی ضد لکه دارند و هر کثیفی روی سطح آنها با استفاده از یک دستمال مرطوب، به راحتی پاک میشود. اگر بخواهیم چند نمونه از مدل های مناسب برای خرید چمن مصنوعی اتاق کودکان را نام ببریم می توانیم به ماهونیا 25، ماهونیا 15 و ماهونیا پلاس 25 اشاره کنیم که الیاف لطیفی دارند.

2. تراسی زیبا و باطراوت با پوششی از چمن مصنوعی


امروزه در بسیاری از خانه ها، تراس هم دیده می شود و اغلب افراد آن را جزوی از بخش های داخلی خانه می دانند. بنابراین میتوانیم یک کاربرد دیگر چمن مصنوعی را در داخل منزل برای این محیط در نظر بگیریم. با نصب این پوشش در تراس فضایی سرسبز را در محیط داخلی منزل خود خواهید داشت و به عنوان یک زمین گلف کوچک، یک فضای سبز کوچک، یک منطقه برای استراحت و... می توانید روی آن حساب کنید. پس از نصب چمن مصنوعی با دیگر آیتم ها مانند گلدان های زیبا، درختچه های کوچک، صندلی و میز و... این فضا را تکمیل کنید.

3. حس بودن در طبیعت با نصب چمن مصنوعی در گلخانه خانگی شما


امروزه علاقه به داشتن گلخانه در منازل بیشتر از قبل شده و در بسیاری از خانه ها یکی گلخانه با تعداد زیادی گیاهان طبیعی دیده می شود. استفاده از چمن مصنوعی در این فضا باعث ایجاد محیطی طبیعی و سرسبز می شود. حتی می توانید از این پوشش برای تزئین دیوارهای گلخانه هم استفاده کنید.
این کار نه تنها باعث زیباتر شدن فضا م یشود، بلکه به دلیل وجود الیاف مصنوعی، همیشه زمینی سرسبز و با طراوت خواهید داشت. در میان محصولاتی که به عنوان بهترین گزینه ها برای پوشش گلخانه در نظر گرفته می شود می توانیم به چمن مصنوعی مدل رویال با سه بافت و شکل ظاهری عالی، ماهونیا 25 و ماهونیا 15 با قابلیت نظافت آسان اشاره کنیم.

4. تزئینات متفاوت دیوارهای منزل شما با استفاده از چمن مصنوعی


یکی از ترفندهای دکوراسیون داخلی که این روزها طرفداران زیادی را هم پیدا کرده، ایجاد یک فضای سبز روی دیوار است که با نام گرین وال شناخته میشود. در این پروسه یک پنل عمودی در نظر گرفته میشود که گیاهان رو آن رشد می کنند و در نتیجه محیط سرزنده و باطراوت خواهد شد. شما میتوانید در کنار گرین وال، از چمن مصنوعی تزئینی استفاده کنید. با این کار دیگر نگرانی بابت نگهداری یا ماندگاری دیوارهای سبز خود ندارید و در عین حال فضای مورد نظر بسیار زیبا خواهد شد.

5. ترکیب چمن مصنوعی و عناصر طبیعی دیگر

چیزی که در دکوراسیون داخلی فضای را زیبا و متفاوت تر می کند، استفاده از چند عنصر ترکیبی مختلف در کنار یکدیگر است. به عنوان مثال ترکیبی از سنگ فرش و چمن مصنوعی یا قرار دادن یک سطح بتنی در کنار چمن مصنوعی و ایده هایی شبیه به این، می تواند دکوراسیون جذابی برای ساخت این اماکن باشد. معمولا این ترکیبات را در فضای داخلی ساختمان ها مانند لابی، راهرو و خانه هایی که متراژهای بزرگی دارند میبینیم.

خرید چمن مصنوعی با الیافی مقاوم و ماندگار

با توجه به مزایا و بافتی که چمن مصنوعی دارد، هم برای فضاهای باز مانند حیاط، بالکن ها، زمین های بازی و... مناسب است و هم برای محیط های داخلی و دکوراسیون های مدرن و متفاوت بهترین گزینه خواهد بود. استفاده از چمن مصنوعی در بخشهایی از منزل، محیط کار، مغازه ها، باشگاه ها و... نه تنها به تزئین آنها کمک می کند، بلکه آرامش و نشاط را هم به دنبال خواهد داشت.
برای خرید چمن مصنوعی کافی است با کارشناسان مجموعه چمنزار تماس گرفته و مشاوره های لازم را در مورد قیمت چمن مصنوعی و اطلاعات دیگر دریافت کنید. در نهایت هم پس از ثبت سفارش پروسه نصب چمن مصنوعی در محیط مورد نظر شما انجام می شود.

گالری تصاویر


وبگردی