آفتاب

آیا می توانیم در ۶ ماه زبان فرانسه یاد بگیریم؟



زمان یادگیری که ممکن است طول بکشد تا افراد زبان فرانسه را یاد بگیرند متفاوت است. با این حال، برخی روش ها و نکات کاربردی برای سرعت بخشیدن به فرآیند یادگیری وجود دارد.

تخمین ها نشان می دهند حدود 90 ساعت مطالعه نیاز است تا به سطح ابتدایی مهارت زبان فرانسه برسید. این به طور متوسط حدود 30 دقیقه در روز به مدت شش ماه است. البته، این فقط یک تخمین کلی است و ممکن است میزانش برای هر فرد متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است بتوانند زبان فرانسه را به سرعت یاد بگیرند، در حالی که برای برخی دیگر ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.

تعدادی فاکتور وجود دارد که می تواند بر مدت زمان یادگیری زبان فرانسه تأثیر بگذارد. در مقاله زیر، می خواهیم در مورد آنها بحث کنیم و انتظارات واقع بینانه را برای فرآیند یادگیری خود تعیین کنیم. همچنین بهترین نکات برای یادگیری سریعتر زبان فرانسه را نیز بیان کنیم و مطمئن شویم که می توانیم در زمان کوتاه تری به فرانسه مسلط شویم.

یادگیری زبان فرانسه بر اساس سطوح CEFR

چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها یا CEFR، دستورالعملی است که مهارت زبان را اندازه گیری می کند. بر اساس این چارچوب، شش سطح توانایی برای زبان خارجی، از A1 (مبتدی) تا C2 (تسلط) وجود دارد.

CEFR همچنین مهارت ها و توانایی های مورد نیاز در هر سطح را مشخص می کند. به عنوان مثال، در سطح A1، شما باید قادر به درک و استفاده از عبارات بسیار ابتدایی مربوط به حوزه های نیاز فوری باشید، در حالی که در C1، باید بتوانید به طور کامل نظرات خود را در مورد موضوعات پیچیده بیان کنید. هر سطح به ساعات یادگیری زیادی نیاز دارد - طبق CEFR، بیایید ببینیم چند ساعت نیاز داریم تا به آن سطح برسیم.

سطح A1

یک زبان آموز فرانسوی در سطح A1 باید بتواند مکالمات اساسی داشته باشد، در مورد احوالپرسی و خداحافظی های رایج بداند، بتواند سوالات ساده بپرسد و به آنها پاسخ دهد و با ساختارهای گرامر اولیه آشنا باشد.

برای رسیدن به این سطح، فرد باید حدود 80-100 ساعت مطالعه کند.

سطح A2

در این سطح باید بتوانید در مورد کارهای ساده و معمولی که نیاز به تبادل مستقیم اطلاعات در مورد موضوعات آشنا دارند - برای مثال، کارهای خانه، سفارش غذا، دریافت مسیرها، یا موضوعات ساده مرتبط با کار، ارتباط برقرار کنید.

برای رسیدن به این سطح به 100 تا 120 ساعت مطالعه اضافی نیاز دارید که در مجموع بین 180 تا 200 ساعت یادگیری است.

سطح B1

پس از رسیدن به این سطح در زبان فرانسه، می توانید جملات کامل فرانسوی بسازید و همچنین در بسیاری از موضوعات روزمره به وضوح ارتباط برقرار کنید.

این سطح به 150-180 ساعت مطالعه اضافی نیاز دارد که در مجموع به 350-400 ساعت یادگیری می رسد.

سطح B2

در سطح B2، زبان آموز می تواند ایده های اصلی متن پیچیده را در موضوعات عینی و انتزاعی، از جمله بحث های فنی در زمینه های تخصصی خاص، درک کند. همچنین باید بتوانید با درجه ای از روانی در بیان تعامل ایجاد کند.

اگر می خواهید به B2 برسید، باید 200-250 ساعت اضافی مطالعه کنید که در مجموع به 600-650 ساعت یادگیری می رسد.

سطح C1

سطح C1 نقطه ای است که در آن زبان فرانسوی شما به اندازه کافی خوب است که می توانید نظر خود را با تسلط بالا بیان کنید، بدون اینکه مجبور باشید اغلب کلمات را جستجو کنید. همچنین باید بتوانید از زبان به صورت انعطاف پذیر و موثر برای اهداف اجتماعی، تحصیلی یا حرفه ای استفاده کنید.

برای رسیدن به اینجا، 250-300 ساعت مطالعه اضافی مورد نیاز است - بنابراین ما در مجموع 850-900 ساعت یادگیری نیاز داریم برای دستیابی به مهارت در زبان فرانسه طبق دستورالعمل های CEFR تا بتوانیم به صورت یک فرد بومی زبان فرانسه را صحبت کنیم.

آیا یادگیری زبان فرانسه در ۶ ماه ممکن است؟

با توجه به موارد گفته شده پاسخ به این سوال که آیا می توانیم در ۶ ماه زبان فرانسه را یاد بگیریم قطعا خیر می باشد. اما در ۶ ماه می توانیم زبان فرانسه را به میزانی یاد بگیریم که نیازهای اولیه خود را رفع نماییم و در ارتباط یا سفر به کشور فرانسه در بسیاری از موقعیت های روزمره از این زبان استفاده نماییم.

در نتیجه ۶ ماه مطالعه زبان فرانسه می تواند برای افرادی که نمی خواهند خیلی در زبان فرانسه حرفه ای شوند زمان مناسبی باشد اما به شرطی که به خوبی در این ۶ ماه این زبان را مطالعه کنند و زمان مناسبی را برای یادگیری صرف نمایند تا بتوانند حداقل به سطح A2 برسند.

که براس سرعت بخشیدن به زمان یادگیری می توانید از متدهای مناسب یادگیری، کلاس های مکالمه محور، دیدن فیلم و سریال، مطالعه کردن به میزان زیاد، یادگیری یک سری اصطلاحات کاربردی و ساختارهای مفید استفاده کنید.

دوره زبان فرانسه موسسه زبان دهخدا

یکی از موسسات آموزش زبان فرانسه که به صورت حضوری و آنلاین به آموزش زبان فرانسه می پردازد، آموزشگاه زبان دهخدا می باشد.

کلاس های زبان فرانسه موسسه به صورت خصوصی و گروهی به هر دو شکل برگزار می شوند و کلاس های آنلاین با توجه به ویژگی ها و استانداردهایی که دارند شبیه سازی مناسب از کلاس حضوری هستند.

برای شرکت در کلاس زبان فرانسه موسسه زبان دهخدا ابتدا باید تعیین سطح شوید و سپس براساس شرایط تان در کلاس مورد نظرتان شرکت نمایید.

در این کلاس ها از بهترین منابع آموزش زبان فرانسه و از اساتید مجرب و نیتیولایک استفاده می شود تا با بهترین کیفیت زبان فرانسه به شما آموزش داده شود.



وبگردی