آفتاب

برترین خودروهای هیوندا و کیا + (لوازم یدکی)



سانتافه همان نام آشنای جهانِ خودرو، بدون شک از بهترین خودروهای هیوندا است که امتحان خود را در ایران و جهان پس داده است، اما تاکنون شاهکارهای دیگری هم خلق شده‌اند؛ سوناتا، سراتو، اسپورتیج ... . هرکدام از این سه خودرو ویژگی های منحصر به فردی دارند

برترین خودروهای هیوندا و کیا

سانتافه همان نام آشنای جهانِ خودرو، بدون شک از بهترین خودروهای هیوندا است که امتحان خود را در ایران و جهان پس داده است، اما تاکنون شاهکارهای دیگری هم خلق شده‌اند؛ سوناتا، سراتو، اسپورتیج ... . هرکدام از این سه خودرو ویژگی های منحصر به فردی دارند، اسپورتیج 2023 طراحی خیره کننده‌ای داشته است و به تازگی وارد ایران شده، سوناتا سرعت و قدرتش را با امنیت بالا تلفیق کرده و سراتو که سالهاست در ایران به فروش میرسد از امکانات فوق العاده ای برخوردار است. در ادامه به بررسی برترین خودروهای هیوندا و کیا می پردازیم.

هیوندا و کیا(هیرکان پارت)

هیوندای و کیا دو برند جهانی

هیوندای و کیا به عنوان دو برند کره ای که دهه های متوالی است در سطح جهانی به رقابت در بازار خودروهای لوکس مشغولند، از شباهت های بسیار و تفاوت های جزئی اما مهمی برخوردارند. با وجود اینکه حدود یک سوم شرکت کیا موتورز، زیرمجموعه‌ی شرکت هیوندای است اما این دو شرکت مستقل از یکدیگر هستند. بنابراین هرکدام از آنها استودیوهای مهندسی و طراحی و بخش فروش و بازاریابی مختص خودشان را دارند. به هر حال هر دو برند توانسته‌اند در ایران موفقیتی چشمگیر کسب کرده و اقبال عمومی را به خود جلب کنند.

در ادامه توضیحاتی مختصر درباره‌ی پرفروش‌ترین و برترین خودروهای هیوندا و کیا تقدیم می‌کنیم:

سوناتا؛ ترکیب قدرت ، ظرافت و امنیت

سوناتا که به عنوان یکی از برترین خودروهای هیوندا شناخته می شود، در حقیقت نسخه‌ای لوکس‌تر از استلارِ هیوندا محسوب می‌شود که همین نشان از کیفیت فوق‌العاده‌ی آن دارد. این خودروی لاکچری در کلاس سدان و سایز متوسط (مید سایز) قرار می‌گیرد. از سال 1985 تولید آن آغاز شد و تا امروز به نسل هفتم خود رسیده است که در این بین از نسل چهارم تا ششمِ آن وارد ایران شده است. نسل ششم هیوندا سوناتا در میان سال های 2009 تا 2014 با کد اتاق مشهور YF به تولید درآمد و فروشی چشمگیر داشته باشد. در سال 2011 بود که این خودرو با پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری توسط شرکت آسان موتور وارد ایران شد و به سرعت با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

اما نسل هفتم سوناتاها با کد اتاق LF در میان سالهای 2015 تا 2019 تولید شد و تعداد محدودی وارد ایران شد، البته ناگفته نماند که در سال 2017 برای اولین بار، نسخه‌ی هیبریدی سوناتا وارد ایران شد. خودرویی با پیشرانه‌ی 4 سیلندر بنزینی که دارای سیستم پاشش مستقیم سوخت با حجم 2 لیتری بوده و یک پیشیرانه الکتریکی نیز دارد که مجموع قدرت تولید شده‌ی آنرا به 207 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه می‌رساند.

سوناتا

سراتو؛ از امکانات بالا تا رقابت با بهترین‌ها

از برترین خودروهای کیا بدون هیچ تردیدی باید به سراتو اشاره کرد، محصولی که تاکنون در چهار نسل تولیده شده و پای سه نسل آن به ایران باز شده است و توانسته است توجه‌های زیادی را در ایران به سوی خودش جلب کند. این اقبال عمومی به خصوص درباره نسل سوم سراتوها صادق است، خودرویی که توسط شرکت اطلس خودرو از سال 2014 وارد کشور شد و در رقابت با مزدا 3 و تویوتا کرولا قرار گرفت. این خودرو تاکنون حرف‌های زیادی برای رقابت دارد، نگاهی به مشخصات فنی آن بیندازید؛ دو پیشرانه 1.8 لیتری و 2 لیتری دارد و به ترتیب دارای توان تولید 148 اسب بخار و 173 اسب بخار می‌باشد. نسل سوم سراتوها نیروی تولید شده توسط هر دو پیشرانه را از طریق گیربکس اتومات 6 سرعته‌ی خود به چرخ های جلو منتقل می‌کند. مشخصات فنی سراتو نسل سوم بسیار عالی است، این خودروی قدرتمند در نمونه 1.8 لیتری خود می تواند طی 12 ثانیه صفر تا صد خود را پر کند و این زمان در نمونه 2 لیتریِ خودرو به 11 ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

مزایای سراتو نسل سوم (YD)

معایب سراتو نسل سوم (YD)

شتاب ابتداییِ قدرتمند در مقایسه با رقبایش

محدودیت فضا در صندلی های عقب

امکانات رفاهی بالا

مصرف سوخت نسبتا زیاد

هماهنگی بالا میان جعبه دنده و موتور

فرمان پذیری نسبتا ضعیف

سیستم تعلیق با کیفیت

طراحی زیبا و جذاب

سانتافه؛ شاهکار هیوندا و اقبال گسترده به آن در ایران

سانتافه همان خودروی نام آشنایی است که مسلما باید نام آنرا در میان برترین خودروهای هیوندا می‌دیدیم. از این شاهکارِ حرفه‌ایِ هیوندایِ کره‌ای تاکنون سه تیپ SE، LX، GLS را تولید کرده است که در ایران تنها شاهد تیپ GLS آن بوده‌ایم.

نسل های مختلفی از این نسل وارد ایران شده اند، یکی از آنها هیوندای سانتافه DM در مدل 2013 تا 2016 می‌باشد. خودرویی که موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی با حجم 2.4 لیتر داشته و توانی معادل 174 اسب بخار و گشتاور 227 نیوتن متری دارد. گیربکس استفاده شده در این نسل 6 دنده و اتوماتیک بوده که 2 عدد دیفرانسیل نیز با قفل الکترونیکی در آن به کار رفته است تا واسطه‌ی انتقال نیرو به سمت چرخ‌های خودرو باشد. مصرف سوخت این خودرو میانگین 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است و صفر تا صد آن چیزی حدود 11.6 ثانیه ارزیابی شده است.

نسل قدرتمند دیگری که از برترین خودروهای هیوندا محسوب می‌شود سانتافه 2017 و 2018 است که در بازار ایران به درخشش درآمده است. مشخصات فنی این نسل همان پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی است اما سیستم سوخت رسانی پاشش مستقیمی (GDi) در آن به کار رفته است که تحولی را در ساخت این خودرو رقم زده است. بنابراین موتور GDi به کار رفته در سانتافه قدرتی معادل 188 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن متری تولید میکند. مصرف سوخت آن حدودا 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است و می تواند در حدود 11.6 ثانیه صفر تا صد خود را پر کند.

هیوندای سانتافه

اسپورتیج؛ اسپورتی جذاب و خیره کننده

از سال 2008 نسل دوم اسپورتیج‌ها وارد ایران شدند و در واردات نسل سوم آن بود که این خودرو میان ایرانیان به شهرت رسید. اکنون به تازگی کیا اسپورتیج 2023 وارد ایران شده است، خودرویی که بیش از هرچیز، طراحی خیره کننده‌اش چشم‌ها را سحر می‌کند. ظاهرا اسپورتیج وارد ایران شده پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی دارد و حداکثر قدرت آن به 155 اسب بخار می رسد و توان تولید حداکثر 192 نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دارد، مصرف سوخت آن 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است و صفر تا صد خود را در 11.1 ثانیه پر می‌کند.

مقایسه‌ی ایمنیِ برترین خودروهای هیوندا با کیا

سطح ایمنی هیوندای بیشتر از کیا بوده و هم از نظر شاخص قابلیت اطمینان و هم از جهت تجهیزات ایمنی دست برتر را دارد. شاخص قابلیت اطمینان به تجزیه و تحلیل فراوانی، هزینه و خطاهای خودرو می پردازد و این پردازش را با در نظر گرفتن واقعی مالکیت خودرو انجام می‌دهد. خودروهای هیوندا در این آزمایش‌ها همواره سربلند بیرون آمدند و ایمنی خود را در سطح جهانی به رخ رقیبان کشیده است، هرچند خودروهای کیا نیز ضعیف عمل نکرده و نمرات قابل قبولی دارند. بنابراین اگر هیوندا سوار هستید، مطمئن باشید که محصولات هیوندای، خصوصا سوناتا و سانتافه به ندرت دچار خرابی شده و مدت زمان اندکی برای تعمیرات آنها سپری می‌شود، این در کنار هزینه‌های به صرفه‌ای است که برای خرید لوازم یدکی و محصولات جانبی آنها می‌کنید.

ناگفته نماند که در موارد نادری که شما مجبور به تعویض قطعه می‌شوید، خرید لوازم یدکی اصل جنیون پارت از شروط مهمی است که باید برای نگهداری اصولی خودرو خود به آن توجه داشته باشید. هیرکان پارت با یک دهه تجربه در واردات لوازم یدکی هیوندای و کیا در برترین و معتبرترین برند جهانیِ آن یعنی جنیون پارت، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. با مراجعه به این سایت می توانید لوازم یدکیِ برترین خودروهای هیوندا و کیا در بازار ایران را مشاهده و خریداری کنید.

مقایسه‌ای میان برترین خودروهای هیوندا و کیا

1. مدل های خودروهای هیوندا و کیا

در یک مقایسه کلی میان محصولات هیوندای و کیا می توان به این نتیجه رسید که تنوع خودروهای کیا در مقایسه با هیوندای بیشتر است و در مجموع شاهد مدل های کمتری از خودروهای هیوندای در مقایسه با محصولات کیا هستیم. کیا تاکنون 18 مدل خودرو شامل SUV، خودروهای برقی (EV)، MPV، سدان و هیبرید تولید کرده است و هیوندای تنها در 13 مدل، محصولات خود را به بازار عرضه کرده است که شامل خودروهای هاچ بک، سدان، SUV، EV، خودروهای هیبریدی و پیل سوختی می‌باشد.

2. قیمت خودروهای هیوندا و کیا

اگر بخواهیم دو برند هیوندای و کیا را از منظر اقتصادی مقایسه کنیم، به برنده‌ای نخواهیم رسید، قیمت خودروهای هیوندا و کیا تقریبا یکسان بوده و مقایسه ای میان قیمت لوازم یدکی هیوندا و کیا نیز نشان می دهد که این قطعات یدکی قیمتی مشابه یکدیگر دارند. هیرکان پارت به عنوان واردکننده‌ی محصولات جانبی و لوازم یدکی هیوندای و کیا می تواند شما را در خرید لوازم یدکی هیوندا و روش نگهداری از آنها راهنمایی کند.

3. طراحی خودروهای هیوندا و کیا

با وجود اینکه باید اذعان داشت خودروهای هر دو شرکت طراحی های فوق العاده‌ای دارند اما تفاوت میان آنها را باید در محافظه کاریِ طراحی‌های هیوندای و بی باکیِ نقش‌های مدرن کیا دانست. معمولا هیونداها در طرح هایی آرام، با انحناءهایی روان و اشکالی گرد ساخته شده‌اند، در حالی که محصولات کیا با خطوط شکسته، اشکالی پویا و تهاجمی طراحی می‌شوند. بنابراین جوانان و اسپرت پسندها معمولا با طراحی‌های کیا همراه می‌شوند، در حالی که اهل خانواده‌ها بیشتر هیوندای را برمیگزینند.

هیرکان پارت و خرید لوازم یدکی برترین خودروهای هیوندا و کیا

هیرکان پارت، واردکنندهی لوازم یدکیِ برترین خودروهای هیوندا و کیا با سابقه‌ای نزدیک به یک دهه در واردات و عرضه‌ی قطعات یدکی اصل جنیون پارتِ هیوندای و کیا توانسته است قدمی در مسیر خدمت به شما عزیزان بردارد. برای مشاهده لوازم یدکی برترین خودروهای هیوندا و کیا می توانید به سایت هیرکان پارت مراجعه کرده و یا با شماره تماس های مندرج در آن تماس گرفته و درباره کیفیت و قیمت محصولات خودروی خود مشورت کنید.

گالری تصاویر


وبگردی