آفتاب

تکنولوژی سیستم های مرکزی در ساختمانهای مسکونی



در سیستم آنتن مرکزی شاهد یکپارچه شدن سیستم بودیم و نتیجه آن هزینه کمتر در تعمیر آنتن مرکزی و تکنولوژی UHF بود. حال نوبت به سیستم های ارتباطی میان واحد هاست تا سیستم سانترال به کنار رفته و از طریق همان سیستم آیفون تصویری بتوانیم ارتباطی با لابی من و واحد به واحد داشته باشیم.

افزایش تعداد واحدهای آپارتمانها سبب گشته تا تکنولوژی ساختمانها رو به تخصصی تر شدن و یکپارچه تر شدن تکنولوژی گردد . در سیستم آنتن مرکزی شاهد یکپارچه شدن سیستم بودیم و نتیجه آن هزینه کمتر در تعمیر آنتن مرکزی و تکنولوژی UHF بود. حال نوبت به سیستم های ارتباطی میان واحد هاست تا سیستم سانترال به کنار رفته و از طریق همان سیستم آیفون تصویری بتوانیم ارتباطی با لابی من و واحد به واحد داشته باشیم. در این میان هزینه تعمیرات آیفون تصویری نیز بسیار کمتر خواهد شد. در این مبحث تکنولوژی های ساختمانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و مزایا و معایب هر یک را نام خواهیم برد. 

تصور کنید در یک ساختمان 20 واحدی زندگی میکنید که دارای آیفون تصویری تکنما و سیستم ارتباط داخلی سانترال می باشد. حال در صورت خرابی هر کدام از سیستم ها باید بابت تعمیر آیفون تکنما و تعمیر سیستم سانترال پول پرداخت نمایید. اما اگر همین سیستم را با آیفون تکنما با تغییراتی در مدار نصب میکردید دیگر نیاز به هزینه مجزا برای دو سیستم نبود.

سیستم ارتباط با لابی من توسط آیفون تصویری

در این سیستم مرکزی ساختمان شما نیاز به سیستم سانترال برای یک ساختمان مسکونی نخواهید داشت بلکه با تغییراتی در سیستم آیفون تصویری قادر خواهید بود تا امکانات زیر را به ساختمان خود بیافزایید.

  • ارتباط واحدها با لابی من
  • ارتباط لابی من با واحدها
  • باز نمودن جک درب پارکینگ توسط واحدها و لابی من
  • باز نمودن درب ورودی ساختمان توسط لابی من و واحدها
  • سیستم دزدگیر پنل
  • ارتباط مراجع کننده توسط پنل بیرونی با لابی من و تمام واحدها
  • در صورت نیاز ارتباط واحدها با لابی من و لابی من با واحدها به صورت تصویری
  • باز نمودن درب دوم در صورت وجود توسط لابی من و واحدها
  • اتصال دوربین دوم برای تمام واحدها برای چک نمودن مثلا خودرو شخصی

یکی از شرکتهای بزرگ در زمینه طراحی مدارات آیفون تصویری شرکت سریر تصویر می باشد.

سیستم مرکزی آنتن مرکزی و راه اندازی شبکه خصوصی 

 انتقال تصویر با مدولاتور

در این سیستم که توسط مدولاتورها نصب و فعالسازی میگردد هر ساختمان مسکونی و اداری قادر خواهد بود تا شبکه ای را به صورت اختصاصی برای خود راه اندازی نماید. مثلا می تواند این شبکه تمام فیلم های روز دنیا را پخش نماید. در این صورت یک عدد هارد چند ترابایت به سیستم آنتن مرکزی متصل شده و تمام فیلم ها ماهانه آپدیت میگردد. در اینصورت واحدها می توانند با شبکه اختصاصی خود فیلم های روز دنیا را مشاهده نمایند.

سیستم پخش دوربین مداربسته بر روی آنتن مرکزی

در این سیستم که توسط دوربین مداربسته طراحی و نصب میگردد ساختمانها قادر خواهند بود تا تمامی دوربین های ساختمان و یا تعدادی از دوربین های مداربسته خود را در چند کانال مجزا مشاهده نمایند. در این صورت شما هنگام تماشای تلویزیون قادر خواهید بود تا کودک خردسال خود را که در حیات منزل در حال بازی کردن است مشاهده نمایید و یا خودرو شخصی خود را که در پارکینگ پارک شده است چک نمایید.

 مدولاتور HD

البته این سیستم یک سیستم نوین نبوده اما اینک توسط کانالهای دیجیتال با قابلیت کیفیت فول اچ دی قابل مشاهده خواهد بود.

سیستم اینترنت مرکزی برای ساختمانهای مسکونی

سیستم اینترنت مرکزی یک قابلیت نوین در ساختمان های مسکونی می باشد که شما می توانید با تهیه یک اینترنت پر سرعت که پیشنهاد ما اینترنت های point to point یا نقطه به نقطه می باشد. در این مدل از اینترنت که توسط شرکتهای قابل اطمینان ارائه میگردد شما یک بسته با حجم بالا بسته به تعداد واحدها تهیه نموده و برای هر شخص توسط اکسس پوینت مرکزی ساختمان یک نام کاربری و یک پسورد در نظر میگیرید. در این سیستم شما قادر خواهید بود تا حجم مورد نیاز را برای هر اکانت محدود نمایید. این سیستم به دلایل متعددی بسیار به صرفه تر از سیستم اینترنت خانگی می باشد. چرا که انتقال دیتا از طریق صفحه گیرنده که در پشت بام نصب میگردد مستقیما به مرکز وصل میگردد. حجم بسته ها بسیار از نظر قیمت به صرفه تر و پر سرعت تر خواهد بود.

گالری تصاویر


وبگردی