آفتاب

راه اندازی کسب و کار خانگی در استرالیا: قوانین و مقررات



راه اندازی کسب وکار خانگی در استرالیا میتواند چالش برانگیز باشد. با این حال در هزینه و زمان اجاره یک فضای تجاری برای کسب و کارتان صرفه جویی میکند. با ما باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.


با اینکه ما نکات مفیدی در اختیار شما قرار می دهیم اما چنانچه احساس می کنید لازم است با افرادی که قبلا به استرالیا مهاجرت کرده اند مشورت کنید می توانید از مگنی کمک بگیرید. تنها کافی است وارد وب سایت مگنی شده و برنامه تحت موبایل آن را دانلود کنید. سپس برنامه را بر گوشی خود نصب کرده و با هموطنان ایرانی مقیم استرالیا در ارتباط باشید.


نحوه راه اندازی کسب وکار خانگی در استرالیا

این کار ممکن است تا حدی دشوار به نظر برسد اما غیرممکن نیست. در واقع هر کسی میتواند به یک ایده تجاری فکر کند، اما این اجرا و استراتژی ایده است که اهمیت دارد. اگر اجرا به درستی انجام شود، می توانید ایده خود را به یک تجارت خانگی موفق تبدیل کنید. طرح کسب و کار جدیدتان باید راهنمای شما برای اجرای واقعی آن باشد.
بیشتر بخوانید: 6 سختگیری جدید مهاجرت به استرالیا در سال 2024
شما باید در این طرح، ایده کسب و کار، اهداف، فرصتها و پیش بینی های مالی را که می خواهید در یک دوره زمانی مشخص به دست آورید، مشخص کنید. همچنین باید برنامه ریزی کنید که چگونه به هر گونه شکست پاسخ دهید. برنامه ریزی برای یک کسب و کار صرفاً روزانه نیست، بلکه باید نقشه کاری را که می خواهید کسب و کارتان در 6 تا 12 ماه آینده انجام دهد را نیز مشخص کنید.
برخی از سوالاتی که باید قبل از شروع کسب و کار خود در نظر بگیرید عبارتند از:
بازار هدف محصول/خدمت شما چه کسانی هستند؟
در راستای راه اندازی کسب وکار خانگی در استرالیا درک بازار هدف می تواند به شما کمک کند تا طرح کسب و کار خود را ایجاد کنید و بدانید که مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند و محصول یا خدمت خود را برای آنها ارائه دهید.
بودجه شما چقدر است؟
اگرچه خوب است که تمام هزینههای خود را روی یک کارت اعتباری قرار دهید، اما این بهترین استراتژی برای موفقیت مالی نیست. دانستن اینکه چقدر باید خرج کنید و کجا خرج کنید، کسب و کار شما را از نظر تجاری بادوام می کند. ممکن است ایجاد یک حساب بانکی جداگانه برای پیگیری هزینه های کسب و کار، به شما کمک کند. از طرفی شما باید جنبه قانونی کسب و کار خود را فراموش نکنید و بدانید که بودجه کسب و کار شما باید شامل حقوق باشد.
کسب و کار خود را در 12 ماه آینده در کجا میبینید؟
نگاه به آینده و داشتن اهداف بسیار مهم است. شما باید برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید. این میتواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.
چگونه می توانید محصولات و خدمات خود را نسبت به رقبای خود قیمت گذاری کنید؟
برای درک پیامدهای قیمت گذاری خودتان، نگاه کردن به نحوه قیمت گذاری سایر مشاغل مهم است. لازم به ذکر است قیمتگذاری پیامدهایی برای حضور نام تجاری شما در بازار دارد. پیامدهایی که تغییر آن پس از تاسیس کسب و کارتان دشوار است.
بیشتر بخوانید: 7 نکته مهم در مورد فرهنگ کار در استرالیا
آیا یک برنامه بازاریابی رسمی در ذهن دارید؟
به عنوان ارائه دهنده یک کالا یا خدمت، مردم باید درباره شما بدانند. کسب و کارها برای رشد به بازاریابی نیاز دارند. این حتی ممکن است شامل یک پادکست نیز باشد.
میخواهید کسب و کار شما چه ساختاری داشته باشد؟
درک اینکه چه ساختار تجاری برای شما مناسب است، نحوه عملکرد کسب و کار شما را شکل می دهد.


تعیین ساختار کسب و کار خانگی

یکی از اولین کارهایی که برای راه اندازی کسب وکار خانگی در استرالیا باید انجام دهید این است که در مورد مدل کسب و کار خود تصمیم بگیرید. انتخاب ساختار کسب و کار و نوع آن پیامدهای مالیاتی مهم، محدودیتهای بدهی و تعهدات گزارشدهی دارد. بنابراین ساختار کسب و کار شما تاثیر قابل توجهی بر نحوه کارهایی که باید انجام دهید تا از نظر قانونی دچار مشکل نشوید خواهد داشت.
3 ساختار اصلی کسب و کار در استرالیا عبارتند از:
•    تاجر انحصاری (یا مالکیت انحصاری)
•    نام تجاری
•    شرکت
شما باید بسته به شرایط خود و نوع کسب و کاری که می خواهید شروع کنید ساختار مناسب خود را انتخاب نمایید. به عنوان مثال، اگر می خواهید به صورت انفرادی به عنوان یک برقکار کار کنید، ممکن است ساختار تاجر انحصاری برای شما مفید باشد.
با این حال، تاجران انحصاری مسئولیت محدودی ندارند. این بدان معنی است که داراییهای شخصی شما ممکن است وثیقه باشد و سود شما به عنوان بخشی از درآمد فردی شما مشمول مالیات شود.
علاوه بر این، اگر می خواهید با نام تجاری دست به راه اندازی کسب و کار خانگی در استرالیا بزنید، باید یک نام تجاری برای خود ثبت کنید.
از طرف دیگر، اگر نمی خواهید مسئولیت مالی داشته باشید، بهتر است یک شرکت ثبت کنید. سود کسب و کار شما جدا از درآمد شما مشمول مالیات میشود و از نرخ مالیات کمتری برخوردار خواهد شد.
ثبت شرکت همچنین به این معنی است که شما مسئولیتی در قبال ضررهای کسب و کار خود نخواهید داشت (مگر اینکه ضمانت مدیر را امضا کنید).

تعیین فضا برای راه اندازی کسب وکار خانگی

انعطاف پذیری و راحتی دو ویژگی مهم راه اندازی کسب وکار خانگی در استرالیا هستند. با این حال شما باید یک نقطه از خانه خود را به کار خود اختصاص دهید. این نقطه میتواند به سادگی یک میز باشد که به عنوان دفتر کار شما عمل میکند، یا یک اتاق اختصاصی که در آن شما عملیات کسب و کار خود را مدیریت میکنید. انجام این کار چارچوب ذهنی شما برای انجام تجارت را میسازد و هرگونه مزاحمتی که ممکن است در خانه شما به وجود بیاید را از بین می برد.


 

قوانین و مقررات راه اندازی کسب وکار خانگی در استرالیا

شما باید مقررات مرتبط با کسب و کارهای خانگی را بررسی کنید تا ببینید چه قوانینی برای راه اندازی کسب و کار خانگی در منطقه شما وضع شده است. دولتهای محلی مختلف قوانین متفاوتی برای مشاغل خانگی ارائه می دهند و برخی از آنها حتی نیاز به تایید دارند.

ثبت نام برای شماره تجاری استرالیا (ABN)

صرف نظر از اینکه کدام ساختار تجاری را انتخاب میکنید، باید برای شماره کسب و کار استرالیا (ABN) ثبت نام کنید. ABN یک شماره منحصر به فرد است که کسب و کار شما را برای اهداف مالیاتی شناسایی می کند. اگر قصد ثبت نام برای کسر GST یا PAYG را دارید، باید ABN داشته باشید. باید ABN خود را در صورتحسابها و رسیدهایی که برای مشتریان صادر میکنید وارد نمایید.
توجه داشته باشید که اگر برای ABN خود به عنوان یک شرکت درخواست میدهید، ابتدا باید برای شماره شرکت استرالیایی (ACN) ثبت نام کنید. پس از تکمیل ثبت نام ACN، میتوانید برای یک شرکت جدید ABN درخواست دهید.

ایجاد حضور دیجیتالی در بازار

به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی جامع، ایجاد حضور آنلاین در بازار برای هر کسب و کار کوچکی مهم است. اگر کسب و کار شما یک تجارت الکترونیک یا تجارت آنلاین باشد، بازاریابی دیجیتال از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. طراحی سایت در راه اندازی کسب وکار خانگی در استرالیا بسیار مهم است.
طراحی یک وب سایت و تعیین نام دامنه برای فروشگاه آنلاین شما اولین نقطه تماس شما با مصرف کنندگان است و اعتبار کسب و کار شما را منعکس میکند.
وب سایت شما اطلاعاتی در مورد خدمات شما ارائه می دهد، سرنخ ایجاد میکند و تصویر برند شما را ایجاد مینماید. حتی ممکن است به ارجاع مشتریان با تجربیات مثبت در کسب و کار شما تبدیل شود.
اطمینان حاصل کنید که شرایط و ضوابط وب سایت را رعایت کرده اید. به طور مشابه، داشتن یک سیاست حفظ حریم خصوصی برای محافظت قانونی از شما و مشتریانتان مهم است.
در عصر دیجیتال امروزی، حضور دیجیتالی برای شروع یک کسب و کار کوچک موفق خانگی ضروری است. علاوه بر این، اکثر صاحبان مشاغل کوچک از اینکه هزینه نگهداری یک وب سایت بسیار مقرون به صرفه است شگفت زده میشوند. راه اندازی کسب و کار آنلاین را میتوان با استفاده از پلتفرمی مانند آمازون، Shopify، Upwork، Fiverr یا Etsy آسان کرد.

حضور در رسانه های اجتماعی

همچنین مهم است که در نظر بگیرید که کدام پلتفرم رسانه اجتماعی برای شما بیشترین استفاده را خواهد داشت. گاهی اوقات ممکن است اینستاگرام و گاهی دیگر لینکدین یا وردپرس بهترین گزینه باشد. صرف نظر از انتخاب پلتفرم، با رشد کسب و کار شما، پیگیری پلتفرمهای رسانه های اجتماعی و بهینه سازی سئو می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد، بنابراین ممکن است استخدام یک مدیر رسانه های اجتماعی برای کمک به رشد شما مهم باشد. همچنین بهتر است ببینید آیا کسب و کار شما می تواند از بازاریابی وابسته سود ببرد یا خیر.

توجه به نیازهای قانونی

اطمینان از داشتن اسناد قانونی مناسب برای اطمینان از اینکه وب سایت شما از نظر قانونی مشکلی ندارد و تحت قانون مصرف کننده استرالیا محافظت میشود، مهم است.
همانطور که کسب و کار کوچک شما رشد میکند، ممکن است هنگام استخدام کارمندان یا افزایش حفاظت از دارایی ها به توافق نامه های کاری نیاز داشته باشید و تصمیم بگیرید برای ثبت شرکت درخواست دهید. در واقع باید برای راه اندازی کسب و کار خود اقدامات مربوط به ثبت نام و مجوزهای لازم را انجام دهید.

گالری تصاویر


وبگردی