آفتاب

نکات مهم در انتخاب و خرید جعبه کیک



انتخاب بهترین جعبه کیک برای بسته بندی های شیرینی یکی از مهم ترین کارهایی است که شما باید انجام بدید. انتخاب اندازه و ابعاد، ضخامت و استحکام، بهداشتی بودن جنس جعبه، شکل و نوع جعبه کیک، طراحی و قیمت تمام شده جعبه کیک

امروزه کیک‌ها پای ثابت مراسمات، مهمانی و مناسبت‌ها هستند به همین دلیل از نظر سایز، مدل، رنگ و طراحی تنوع بیشماری داشته و میزان استفاده از کیک روزبه‌روز در حال افزایش است.

به همین دلیل جعبه کیک داروما پک یکی از متنوع‌ترین محصولات تولیدشده در صنعت چاپ و بسته‌بندی می‌باشد؛ این تنوع به صورتی است که پک کردن تمام انواع کیک‌ها را پوشش دهد.

بنابراین می‌توان گفت که جعبه یا کارتن کیک یک عنصر بسیار مهم در حرفه کیک‌پزی است؛ به همین دلیل مراکز پخت و عرضه کیک در کنار کیفت خود کیک به کیفیت جعبه نگهداری آن نیز اهمیت می‌دهند.

بنابراین باتوجه به اهمیت این موضوع قصد داریم که در ادامه مطلب به جنبه‌های مختلف و مهمی در مورد جعبه کیک، انواع آن، اهمیت آن، مزایا و معایب جعبه کیک، راهنمایی خرید و... بپردازیم پس با ما همراه باشید.


راهنما سفارش جعبه کیک

قبل از انتخاب و خرید جعبه برای بسته بندی شیرینی و کیک و دسر های خودتان باید حتما به چند نکته مهم توجه کنید:

اندازه:

  • اولین و مهم ترین نکته در انتخاب جعبه، ابعاد و اندازه مناسب است. کیک شما باید به راحتی داخل جعبه قرار گیرد و در حمل آن مشکلی برای آن پیش نیاید. فضای مناسبی داشته باشد و از جابجا شدن و آسیب دیدن کیک جلوگیری شود.
  • برای انتخاب ابعاد مناسب ابتدا باید طول و عرض و زیر کیکی و ارتفاع کیک را اندازه بگیرید.
  • به طور کلی، جعبه‌های کیک در سایزهای مختلفی مانند نیم کیلویی، 750 گرمی، یک کیلویی، یک کیلو و نیمی و دو کیلویی موجود هستند.

ضخامت و استحکام و بهداشتی بودن جعبه:

  • ضخامت مقوای جعبه کیک باید کاملا متناسب با وزن کیک باشد. برای کیک‌های سنگین‌تر، از جعبه‌هایی با مقوای ضخیم تر استفاده می‌شود تا از پاره شدن و له شدن کیک جلوگیری شود. جعبه‌های کیک باید دارای استحکام کافی باشند تا در هنگام حمل و نقل و جابجایی، کیک سالم بماند.
  • حتما قبل از خرید جعبه کیک از جنس و متریال به کار برده شده اطمینان حاصل کنید. مقوای به کاربرده شده باید حتما بهداشتی باشد و معمولا از مقوای کاملا بهداشتی ایندبرد استفاده می‌شود.

شکل و نوع جعبه:

  • جعبه‌های کیک در انواع مختلفی مانند جعبه‌های مقوایی، جعبه‌های طلقی و جعبه‌های هاردباکس موجود هستند.
  • جعبه‌های مقوایی رایج‌ ترین نوع جعبه کیک هستند و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند.
  • جعبه‌های طلقی برای کیک‌هایی که از دیزاین خاصی برخوردارند و یا پیام مخصوصی رویشان نوشته شده است مناسب هستند.
  • جعبه‌های هاردباکس لوکس‌ترین نوع جعبه کیک هستند و برای کیک‌های خاص و مجلسی استفاده می‌شوند.

طراحی و رنگ جعبه کیک:

  • طرح و رنگ جعبه کیک می‌تواند متناسب با سلیقه شما، نوع کیک و یا مناسبت مورد نظر انتخاب شود.
  • برای کیک‌های تولد، می‌توانید از جعبه‌هایی با طرح‌های شاد و رنگارنگ استفاده کنید.
  • برای کیک‌های عروسی و یا کیک‌های مجلسی، می‌توانید از جعبه‌های با طرح‌های ساده و شیک استفاده کنید.

قیمت تمام شده :

  • قیمت جعبه‌های کیک با توجه به نوع، ضخامت، طرح و رنگ آنها متفاوت است.
  • قبل از خرید، قیمت جعبه‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و جعبه‌ای را انتخاب کنید که با بودجه شما متناسب باشد.

انواع مختلف جعبه کیک


جعبه کیک از نظر جنس انواع مختلفی داشته و حتی ممکن است از جنس پلاستیک شفاف، ورق آلومینیومی و... باشند؛ اما جعبه‌های کارتنی، کاغذی سخت یا مقوایی متداول‌ترین جعبه‌های مخصوص کیک هستند.

جعبه‌های کارتنی از نظر وزن سبک بوده و حمل کیک با آن‌ها بسیار راحت است؛ همچنین از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند؛ همچنین به دلیل انعطاف و جنس مناسبی که دارند تنوع و امکان خلاقیت در ساخت آن‌ها بسیار زیاد است.

از نظر سایز نیز جعبه کیک انواع بسیار مختلفی در اندازه‌های کوچک تا بزرگ دارد؛ این جعبه‌ها در اندازه یک کیک فانتزی یک‌نفره تا کیک‌های مجلسی و بسیار بزرگ را شامل می‌شوند.

این جعبه‌ها از نظر مدل و طراحی جعبه نیز انواع بسیار زیادی دارند؛ درب جعبه می‌تواند به شکل مجزا یا تلسکوپی، کیبوردی، دوتکه یا چهارتکه و... باشد؛ درهرحال درب باید به خوبی فیکس شود و از محتویات جعبه محافظ کند.

این جعبه‌ها از نظر مدل عموما معکب‌های مربعی ساده هستند اما می‌توانند در اشکال هندسی مختلف یا مدل‌های فانتزی (مانند جبه هدیه، طرح بقچه، مدل شکلاتی و...) نیز تولید شوند.

همچنین جعبه‌های کیک می‌توانند به شکل دسته‌دار، استند‌دار و... باشند؛ برخی جعبه‌ها دارای یک قسمت به شکل استند هستند که پس باز کردن جعبه می‌توان کیک را بر روی آن قرار دارد.

این جعبه‌ها می‌توانند ساده یا پنجره‌دار باشند؛ در جعبه‌های پنجره‌دار قسمتی از جعبه دارای طلق شفاف و شیشه‌ای است که به واسطه آن می‌توان محتوای جعبه را دید؛ این مدل جعبه بسیار پرطرفدار می‌باشد.

انواع جعبه‌های کیک عموما برای اشغال کردن فضای کمتر، به شکل باز یا تخت عرضه شده و سپس به واسطه پرفراژ، خط‌تا و برش‌هایی که روی الگوی اولیه ایجاد شده قابل شکل‌دهی و استفاده هستند.

از نظر طرح چاپی نیز می‌توان گفت که جعبه مخصوص کیک تنوع بسیار بالایی دارند؛ باتوجه به نوع کارتن، کاغذ یا مقوای جعبه کیک، طرح مورد نظر به کمک چاپ مستقیم یا برچسب و روکش‌های طرح‌دار، برروی کارتن کیک چاپ می‌شود.

این جعبه‌ها در رنگ‌های بسیار مختلف و طرح‌های متنوعی چاپ شده و معمولا اشکال و تصاویر جذاب مرتبطی بر روی آن‌ها چاپ می‌شود؛ از ای نظر جعبه‌های کیک معمولا از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار هستند.

قسمت داخلی جعبه نیز می‌تواند ساده یا دارای تقسیم‌ بندی داخلی باشد؛ به این منظور به کمک متریالی مانند کارتن، فیبر، طلق و... داخل جعبه برای جایگری چند کیک یا متعلقات مربوط به کیک تقسیم‌ بندی می‌شود.

مزایا و معایب استفاده از جعبه کیک

جعبه کیک محصولی جهت نگهداری و جابجایی راحت انواع کیک است؛ استفاده از این جعبه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد اما بطور حتم مزایای استفاده از آن‌ها بیشتر است.

مزایا

  • جعبه کیک حمل و نقل کیک را حتی در مسافت‌های طولانی سیار راحت‌تر می‌کند.
  • این جعبه‌ها از نفوذ رطوبت، گرد‌وغبار و سایر آلودگی‌های محیطی به کیک جلوگیری می‌کنند.
  • جعبه‌ها از رسیدن آسیب فیزیکی به کیک و خراب شدن آن جلوگیری می‌کنند.
  • این جعبه‌ها از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند و بازارپسندی بالایی دارند به همین دلیل باعث جلب توجه مشتری می‌شوند.
  • جعبه‌های باکیفیت با جلوگیری از هوا کشیدن کیک به حفظ تازگی آن کمک می‌کنند.
  • قابل چاپ بودن متن، تصویر و طرح‌های مختلف بر روی جعبه کیک باعث شده که این جعبه‌ها یک بستر مناسب برای تبلیغ محیطی باشند.
  • بر روی این جعبه‌ها امکان چاپ اختصاصی اسم برند، لوگو، آدرس، اطلاعات و... به درخواست سفارش‌دهنده وجود دارد.
  • جعبه کیک باعث پک کردن راحت آن شده و بیرون‌بر آن برای مشتری بسیار آسان باشد و...

معایب

  • در صورتی که جنس جعبه کیفیت لازم را نداشت باشد ممکن است به راحتی پاره یا دفرمه شود.
  • جعبه‌های کارتی که حالت روغنی یا روکش نایلونی ندارند در تماس با آب به راحتی خیس می‌شوند.
  • در صورتی که جعبه از سایز استاندارد برخوردار نباشد کیک در آن تکان خورده یا در تماس با دیواره جعبه ممکن است ظاهر آن خراب شود.
  • جعبه‌هایی که به خوبی طراحی و تولید نشده‌اند نمی‌توانند آنگونه که باید از نفوذ هوا و آلودگی‌های محیطی به کیک جلوگیری کنند.


راهنمای انتخاب جعبه کیک باکیفیت

همانطور اشاره شد جعبه‌های مخصوص نگهداری یا پک کردن کیک از جنبه‌های مختلف انواع متفاوتی دارند بنابراین هنگام خرید یا تهیه جعبه کیک از چاپ و بسته بندی داروما پک به موارد زیر توجه داشته باشید.

  1. جنس جعبه کیک باید از ضخامت یا گرماژ لازم برخوردار باشد؛ هرچقدر که کیک سنگین‌تر و بزرگ‌تر باشد باید از جعبه‌های ضخیم‌تری برای نگهداری آن استفاده کنید.
  2. ویژگی‌های ساختاری جعبه کیک از نظر برش، خط‌تا، قسمت‌های پرفرژدار، برش‌ها، قسمت‌های قرینه، قسمت‌های چسب‌خورده یا نقطه‌های اتصال و... باید در با کیفیت بالا باشند.
  3. جعبه‌هایی که قسمت‌ داخلی آن‌ها توسط یک لایه فویل نازک کاور شده از نظر بهداشتی بهتر هستند.
  4. جدا از ضخامت، جعبه کیک از نظر ساختاری باید از استحکام و مقاومت قابل قبولی برخوردار باشد.
  5. جعبه کیک از نظر ظاهری باید به‌روز و جذاب باشد.
  6. جعبه باید از مواد اولیه مرغوب تولید شده باشد و از نظر بهداشتی برای سلامت انسان مضر نباشد.
  7. ترجیحا بهتر است تمام قسمت‌های جعبه کیک از مواد تجزیه‌پذیر و قابل بازیافت باشد تا حداقل آسیب را برای محیط‌ زیست داشته باشد.
  8. این جعبه‌ها باید در عین ضخامت و استحکام از وزن مناسبی برخودار باشند و...

در مجموع کیفیت جعبه کیک نقش بسزایی در حفظ کیفیت کیک در طول نگهداری و حمل‌ و نقل داشته و می‌تواند تاثیر تبلیغاتی قابل توجهی نیز داشته باشد؛ بنابراین بهتر است این جعبه‌ها را از مراکز تولید و عرضه حرفه‌ای تهیه کنید.


گالری تصاویر


وبگردی