آفتاب

تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ کجا بریم؟



مقصد سفر نوروزی همیشه یک چالش است. اگر می‌خواهید به‌جای شهرهای شلوغ داخلی به خارج از کشور سفر کنید؛ ما چند پیشنهاد خوب برای شما داریم.

نوروز یکی از بهترین فرصت‌ها برای سفر است، زیرا می‌توانید از چندین روز تعطیلات در هوای لطیف بهار لذت ببرید. اما مقصد سفر نوروزی همیشه یک چالش است. اگر می‌خواهید به‌جای شهرهای شلوغ داخلی به خارج از کشور سفر کنید؛ ما چند پیشنهاد خوب برای شما داریم.
تور برزیل و تور ژاپن مقاصد تفریحی خاص، لوکس و فوق‌العاده برای بهار هستند؛ یک راه خوب برای تفریح و دوری از شلوغی شهرهای توریستی داخلی. از طرف دیگر تور کروز نیز می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده باشد.
اگر می‌خواهید با این مقاصد تفریحی و فواید سفر بهاره با آن‌ها آشنا شوید، این مقاله همه اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تور ژاپن

سفر به ژاپن

از کوه نمادین فوجی گرفته تا باغ‌های زیبای شکوفه‌های گیلاس، ژاپن مناظر خیره‌کننده متنوعی برای سفر در بهار دارد. فرقی ندارد بخواهید از شهرهای شلوغ این کشور بازدید کنید و یا به روستاهای سنتی سری بزنید، در هر صورت همه بخش‌های ژاپن برای بازدید در بهار فوق‌العاده هستند.
نکته جالب درباره تور ژاپن این است که بهترین زمان آن، در فصل بهار و پاییز است. در این زمان شکوفه‌های گیلاس باز شدند و برگ‌های قرمز روشنی را که در فیلم‌های این کشور می‌بینید، می‌توانید با دست‌هایتان لمس کنید.
علاوه‌بر مناظر طبیعی، موارد زیر نیز دلایل خوبی برای سفر به این کشور هستند:
●    سفر به ژاپن به دلایل مختلف میتواند یک تجربه منحصربهفرد و غنی باشد. در این‌جا چند دلیل قانعکننده وجود دارد که چرا ممکن است به بازدید از ژاپن فکر کنید:
●    میراث فرهنگی غنی: ژاپن دارای میراث فرهنگی عمیق و متنوع با تاریخ هزاران سال است. می‌توانید معابد باستانی، چای‌خانه‌های سنتی، و قلعه‌های تاریخی را که نشان‌دهنده فرهنگی غنی این کشور هستند، ببیند.
●    آشپزی خاص: غذاهای ژاپنی به دلیل کیفیت و طعم‌های منحصر‌به‌فرد خود در سراسر جهان شهرت دارند. سوشی، رامن، تمپورا و انواع غذاهای دیگر واقعا ارزش سفر به این کشور را دارند.
●    تکنولوژی پیشرفته: ژاپن پیشرو جهان در زمینه فناوری و نوآوری است. پیشرفت رباتیک، الکترونیک و معماری آیندهنگر، بهویژه در شهرهایی مانند توکیو کاملا مشهود هستند.
●    ادب و مهمان نوازی: مردم ژاپن به ادب و مهماننوازی معروف هستند.
●    اقامتگاه‌های خاص: در ریوکان‌های سنتی (مهمانخانه‌های ژاپنی) اقامت کنید و اتاق‌های سنتی تاتامی، فوتون‌ها و اونسن (چشمههای آب گرم) را تجربه کنید. با این کار می‌توانید تجربه زندگی در ژاپن را کسب کنید.
●    قطارهای سریع السیر: قطاهاری سریع‌السیر ژاپن با سرعت سرمام‌اوری حرکت می‌کنند و می‌توانید با سوارشدن به آنها از این کشور بازدد کنید. این قطارهای مدرن، خوش‌ساخت و شیک، می‌توانند یک خاطره فراموش‌ناشدنی از سفر به ژاپن برای شما فراهم کنند.

تور برزیل

سفر به برزیل

آب و هوای برزیل بسته به منطقه‌ای که از آن بازدید می‌کنید، متفاوت است. به‌طور کلی، بهترین زمان برای بازدید از برزیل در فصل پاییز است، زمانی که هوا معتدل است و گردشگران کم‌تری از شهرهای بزرگ و جاذبه‌های دیدنی بازدید می‌کنند.
اما آب و هوای برزیل با توجه به وسعت این کشور بسیار متفاوت است. سائوپائولو بزرگ‌ترین جنگل شهری برزیل نامیده می‌شود و یک مقصد فصلی است و بهار، یکی از بهترین ماه‌ها برای بازدید از آن است. این شهر با بیش از 100 موزه، جشنواره بین‌المللی هنر، هفته مد سائوپائولو، و غذاهای متنوع، برای بهار عالی است.
اگر هنوز برای انتخاب تور برزیل شک دارید، موارد زیر نیز دلایل خوبی برای سفر به این کشور هستند:
●    زیبایی طبیعی: برزیل به خاطر مناظر طبیعی خیرهکننده خود، از جمله جنگلهای بارانی آمازون، آبشارهای ایگوازو، تالابهای پانتانال و سواحل زیبایی مانند کوپاکابانا و ایپانما مشهور است.
●    تنوع فرهنگی: برزیل متنوع‌ترین فرهنگ‌ها را دارد.
●    کارناوال: کارناوال برزیل یکی از مشهورترین و پر جنبوجوشترین فستیوالهای جهان است.
●    مردم مهربان: برزیلیها به گرمی و صمیمیت معروف هستند.
●    جنگل بارانی آمازون: برزیل جایگاه بخش قابل توجهی از جنگل‌های بارانی آمازون، بزرگ‌ترین جنگل بارانی استوایی در جهان است.
●    غذاهای متنوع: غذاهای برزیلی متنوع و خوشطعم است و غذاهایی مانند فیجوادا (خورش لوبیا سیاه با گوشت)، آکاراژه (کیک نخودی چشم سیاه سرخ شده) و چوراسکو (کباب) دارد.
●    شهرهای مختلف: شهرهای برزیل بسیار متنوع و گوناگون هستند و می‌توانید مناظر فوق‌العاده فرهنگی و طبیعی را در آن‌ها ببینید.
●    روز آمازون: رود آموزون از نظر حجم آب، بزرگ‌ترین رود در کره زمین و از نظر طول پس از رود نیل و در دومین رتبه قرار دارد. بسیاری از افراد برای بازدید از رود آمازون  و شگفتی‌های آن به کشور برزیل سفر می‌کنند. برخی از تورهای برزیل، امکان سفر روی آب با استفاده از کشتی‌های بزرگ را فراهم می‌سازند تا مسافران بتوانند علاوه بر سفر آبی و ماهیگیری، از زیبایی‌ها و مناظر متنوع اطراف این رود بزرگ نیز لذت ببرند.

تور کروز

تور کروز دور اروپا نیز یک فرصت فوق‌العاده برای گذراندن تعطیلات نوروزی است. کروز به کشتی‌های مجللی گفته می‌شود که برای سفرهای دریایی طراحی شده‌اند و یکی از بهترین انتخاب‌های توریست‌ها برای گذراندن تعطیلات هستند.
فرقی ندارد بخواهید از برزیل به اسپانیا بروید، خلیج فارس را بگردید، از برزیل به ایتالیا بروید و یا یک سفر چند‌روزه در اروپا داشته باشید. در هر صورت تور کروز یک انتخاب فوق‌العاده است.
کشتی‌های کروز معمولا علاوه‌بر گرداندن مسافران در آب‌ها، دارای امکانات زیادی در عرشه و اتاق‌ها هستند. آن‌ها بیشتر شبیه ریزورت هستند تا کشتی. ریزورت همان هتل در محوطه‌ای وسیع با مجموعه‌ای از امکانات تفریحی است. در این کشتی‌ها می‌توانید امکاناتی چون زمین‌های بازی، پارک آبی، استخر، سالن سینما و هرچه که تصور می‌شود، پیدا کنید.
به‌عبارت دیگر با انتخاب تور کروز می‌توانید هم سفر دریایی و هم تفریحات لوکس خشکی را تجربه کنید. شما سوار یک هتل فوق لوکس می‌شوید که در آب‌ها حرکت می‌کند؛ یک تجربه فوق‌العاده و فراموش‌ناشدنی که تنها در رویاهایتان آن را دیده‌اید.

چرا تور را برای سفر به ژاپن و برزیل انتخاب کنیم؟

در مورد تور کروز وضعیت مشخص است؛ شما بدون تور نمی‌توانید سوار این کشتی‌ها شوید. اما در مورد برزیل و ژاپن، ممکن است با خود فکر کنید که به جای تور برزیل و ژاپن، به شکل فردی به این کشورها سفر کنید.
اگرچه سفر فردی نیز مزایای خود را دارد؛ اما به شما توصیه می‌کنیم که اگر اولین بار است که به برزیل و ژاپن سفر می‌کنید، حتما تور برزیل و ژاپن را انتخاب نمایید. با انتخاب تور، هزینه‌های شما تا حد زیادی کاهش می‌یابد. علاوه‌بر این لیدر تور شما را برای بازدید از مناطق مختلف این کشورها راهنمایی می‌کند و محل اقامت شما نیز مشخص خواهد بود. بدون انتخاب یک تور مناسب به ژاپن و برزیل، سفر شما احتمالا با سختی همراه خواهد بود و شاید آن لذتی را که انتظار دارید، تجربه نکنید.
با انتخاب تور ژاپن و برزیل، می‌توانید یک سفر آرامش‌بخش، از قبل تعیین‌شده و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.
 

گالری تصاویر


وبگردی