آفتاب

اگر به دنبال بهترین درب آسانسور هستید، این مطلب را حتما بخوانید!



درب‌های کابین آسانسور از مهمترین بخش‌های آسانسور هستند که کارایی و عملکرد درست آن‌ها بر ایمنی و کارآمدی کل سیستم تأثیر بسزایی خواهد گذاشت. عملکرد درست درب آسانسور خود خود وابسته به تنظیم سرعت درب آسانسور است که ارتباط مستقیمی با ایمنی کاربران دارد.

درب‌های آسانسور باید از سخت‌ترین قطعات آسانسور باشند. طبیعی است که درب آسانسور به طور متوسط چندین هزار بار در سال باز و بسته می‌شود. هر بار که آسانسور در یک طبقه متوقف می‌شود، ورودی آسانسور و درب آن باید به نحوی کارآمد، روان و ایمن باز و بسته شود. می‌توان گفت بیشترین درصد تماس‌های مرتبط با مشکلات آسانسور مربوط به عملکرد درب آن هستند. 

همه‌ی این موارد می‌توانند این پرسش را ایجاد کنند که بهترین درب آسانسور کدام است یا چگونه باید درمورد نوع درب آسانسوری که از هر جهت عالی باشد و همزمان عملکرد و طراحی خوب و نیز ایمنی بالایی داشته باشد، تصمیم گرفت؟ این راهنمای جامع شما را با انواع مختلف درب آسانسور، ویژگی‌های کلیدی آن‌ها و مواردی که به هنگام انتخاب آن‌ها باید در نظر گرفت، آشنا می‌کند. پس اگر به دنبال بهترین درب آسانسور هستید تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

نقش درب آسانسور در عملکرد کلی آن

درب‌های کابین آسانسور از مهمترین بخش‌های آسانسور هستند که کارایی و عملکرد درست آن‌ها بر ایمنی و کارآمدی کل سیستم تأثیر بسزایی خواهد گذاشت. عملکرد درست درب آسانسور خود خود وابسته به تنظیم سرعت درب آسانسور است که ارتباط مستقیمی با ایمنی کاربران دارد.

باز نشدن درب آسانسور می‌تواند باعث خطراتی مانند گیر کردن مسافران و ایجاد ترس و دلهره در آن‌ها شود و بسته نشدن آن نیز خطرات خاص خود، مثل گیر کردن یا افتادن کاربران در شکاف‌های ایجاده شده، را در پی خواهد داشت. به علاوه درب‌ها با باز و بسته شدن به موقع زمان انتظار را به حداقل می‌رسانند و به فرآیند ورود و خروج مسافران نظم می‌بخشند که برای ساختمان‌های پر تردد امری بسیار مهم است.

درواقع عملکرد درست و مناسب درب آسانسور برای جلوگیری از خرابی‌ها و اختلالات احتمالی امری ضروری است. اینکه مسافران نتوانند به راحتی و بموقع به آسانسور وارد یا از آن خارج شوند، نوعی وقفه و اختلال در کل سیستم و نارضایتی کاربران را به دنبال خواهد داشت. 

نحوه کار درب آسانسور

درب آسانسور یکی از پر کاربردترین بخش‌های آسانسور است. درمورد نحوه کار آن‌ها باید گفت که یک تکانه الکتریکی از سیستم کنترل‌کننده آسانسور ارسال می‌شود که باعث می‌شود زمانی که کابین به طور ایمن در طبقه مورد نظر قرار گرفت، درب‌ها باز و بسته شوند. کلیه‌ی عملیات درب آسانسور مکانیکی هستند.

درواقع آسانسورها از دو نوع در استفاده می‌کنند: درب‌های روی کابین آسانسور و درب‌هایی که به چاه آسانسور باز می‌شوند.

موتور الکتریکی آسانسور چرخی را به حرکت درمی‌آورد که به یک بازوی فلزی بلند متصل است. این بازوی فلزی بلند به بازوی دیگری متصل است که به درب آسانسور وصل شده است. در نهایت درب آسانسور روی یک ریل فلزی به جلو و عقب می‌لغزد. روش دیگری که موجب باز و بسته شدن درب آسانسور می‌شود این است که از یک درایو خطی که توسط یک تسمه هدایت می‌شود، استفاده می‌شود.

انواع درب آسانسور به لحاظ تفاوت تنظیمات

عناصر بسیاری در طراحی و تشکیل ساختار درب آسانسور نقش دارند. جهت و نحوه باز و بسته شدن درب آسانسور شامل طیف گسترده‌ای می‌شود که می‌تواند به راحتی با نیاز هر ساختمان و کاربران آن انتطباق یابد. در ادامه به برخی از این مواردی که تشکیل دهنده انواع تنظیمات در آسانسور هستند اشاره می‌کنیم:

  1. تک سرعته: از جمله ویژگی‌های این نوع آن است که مقرون به صرفه است، از قطعات متحرک کمتری در آن استفاده شده، ورودی‌های تک اسلاید در سمت راست یا چپ آسانسور قرار می‌گیرند و درب کشویی آن به فضایی دو برابر عرض خود نیاز دارد تا به طور کامل باز شود.
  2. دو سرعته: از جمله ویژگی‌های این نوع آن است که درب آسانسور با سرعت بیشتری باز و بسته می‌شود، هر دو در در یک جهت باز می‌شوند که البته سرعت یکی از آن‌ها بیشتر از دیگری است و فضای کمتری اشغال می‌کنند(1.5 برابر عرض خود).
  3. سنترال تک سرعته‌: در این مدل از دو پنل استفاده می‌شود که سرعت یکسانی دارند، به هنگام باز شدن درب‌ها از وسط باز می‌شوند و به هنگام بسته شدن به وسط دهانه باز می‌گردند.
  4. سنترال دو سرعته: در مقایسه با نوع مشابه تک سرعته با سرعت بیشتری باز و بسته می‌شود که خود باعث می‌شود وقت کاربرات کمتر تلف شود، درب‌ها از وسط باز و بسته می‌شوند.

این که به هنگام خرید درب طبقات آسانسور از خود بپرسید کدام نوع بهترین درب آسانسور است به این بستگی دارد که آسانسور در چه فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد آن چیست.

 انواع درب آسانسور

انواع تقسیم‌بندی درب آسانسور

تقسیماتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد تنها تقسیمات مربوط به درب آسانسور نیستند بلکه می‌توان آن‌ها را از لحاظ نوع باز و بسته شدن و حتی طرح آن‌ها به انواع مختلفی تقسیم کرد. علاوه بر این میتوان آن‌ها را به دو نوع درب‌های اتومیتیک و درب‌های نیمه اتوماتیک هم تقسیم کرد که در نوع اخیر معمولا درب کابین به صورت اتوماتیک و درب طبقه به صورت مکانیکی و از طریق هل دادن باز می‌شود.

در یک تقسیم‌بندی بسیار کلی می‌توان درب آسانسور را به دو نوع تقسیم کرد: درب‌های کشویی و درب‌های سنترال.

  • درب کشویی جانبی آسانسور: درب‌های کشویی جانبی اتوماتیک درب‌هایی هستند که در آن‌ها هر دو لته در یک جهت (چپ یا راست) حرکت می‌کنند و حرکت آن‌ها معمولا روان است. این درب‌ها از کارایی خوبی برخوردارند و بسیار پرکاربرد هستند. این نوع درب‌ها برای انواع مکان‌ها مناسب از جمله پارکینگ‌ها، ساختمان‌های مسکونی قدیمی یا جدید و ساختمان‌های تجاری استفاده کرد.
  • درب سنترال: این نوع درب‌ها هم از انواع بسیار پر کاربرد هستند که از دو یا چند پنل ساخته شده‌اند که همزمان کار می‌کنند تا از ورودی کابین آسانسور به خوبی محافظت شود. بر خلاف نمونه قبل پنل‌های این نوع در، در جهت مخالف یکدیگر حرکت می‌کنند و دقیقا به علت باز و بسته شدن از وسط زمان کمتری را صرف می‌کنند و سریعتر هستند. به علت سرعت بیشتر این نوع درب‌ها برای ساختمان‌های پر تردد مثل ادارات یا آپارتمان‌ها گزینه بهتری هستند.

انواع درب کابین نیز عبارتند از: 

  • درب‌های جلویی که به طور عمودی باز و بسته می‌شوند و معمولا برای آسانسورهای کوچک مناسب هستند.
  • درب‌های جلویی و پشتی که به دو سمت جلو پشت کابین باز و بسته می‌شوند و برای آسانسورهای بزرگتر گزینه بهتری هستند 
  • درب‌های تاشو که به دو طرف کابین و در سمت‌های مخالف یکدیگر باز و بسته می‌شوند و برای آسانسورهای متوسط تا بزرگ مناسب هستند.

انواع سبک و متریال درب آسانسور

ظاهر درب آسانسور باید برای افرادی که از آن استفاده می‌کنند مهم باشد چون قسمتی از آسانسور است که پیش از هر چیز دیده می‌شود و زیبایی آن بر زیبایی ساختمان می‌افزاید. به همین خاطر به هنگام انتخاب نوع در وقتی می‌خواهید بهترین درب آسانسور را انتخاب کنید لازم است به سبک و متریال ورودی و درب آن‌ها که شامل موارد زیر می‌شود نیز توجه کنید:

  1. شیشه: این نوع درب‌ها تماما شیشه هستند یا اینکه بخش‌هایی از آن‌ها شیشه‌ای است. اگر از منظر دلایل بنگریم این درب‌ها گزینه‌های بسیار مناسبی خواهند بود که می‌توان در هتلها، مراکز خرید، فرودگاه‌ها و.... از آن‌ها استفاده کرد.
  2. فولاد ضدزنگ تزئینی: این نوع درب‌ها با طرح‌ها و ویژگی‌های متفاوتی عرضه می‍شوند. این نوع درب‌ها را می‌توان به صورت سفارشی و با حک لوگوی مخصوص جهت تبلیغات و... بر روی آن‌ها تهیه کرد، همین امر آن‌ها را برای فضاهای تجاری و اداری مناسب می‌سازد.
  3. فولاد ضدزنگ ساده: این گزینه هم مورد مناسبی برای استفاده در ساختمان شما خواهد بود که می‌توان با روکش‌های مخصوص به سادگی بر زیبایی آن‌ها افزود.

تقسیماتی که در بالا اشاره شد کلی‌ترین تقسیماتی بود که در یک راهنمای جامع برای انتخاب بهترین درب آسانسور میتوانستیم به آن‌ها اشاره کنیم. هر یک از موارد گفته شده خود انواع بسیار متنوعی را شامل می‌شود مثلا میتوان به لحاظ نحوه باز و بسته شدن در، علاوه بر نوع کشویی و سنترال که پر کاربردترین‌ها به انواع بسیار مختلفی از جمله، درب تسکوپی، اتوبوسی، تا شو، منحنی، گیوتینی، کپسولی و.... اشاره کرد.

بهترین درب آسانسور

به طور کلی می‌توان گفت بهترین درب آسانسور دربی است که سرعت باز و بسته شدن آن مطلوب باشد و زمان انتظار را تا حد ممکن کاهش دهد، به سادگی در دسترس و استفاده از آن راحت باشد، سیستم حفاظتی آن که شامل سنسورها و سیستم‌های تشخیص مانع است عملکرد خوبی داشته باشد.

همچنین بهترین درب آسانسور باید امنیت کاربران را به خوبی فراهم کند، ظاهری زیبا و متناسب با دکوراسیون ساختمان مورد نظر داشته باشد، اگر در مکان‌های صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد با شرایط خاص آن مکان‌ها مطابقت و سازگاری داشته باشد، در انتخاب آن‌ها رعایت استانداردهای مشخص شده در نظر گرفته شود، محکم باشد و کیفیت قطعات به کار رفته در آن مطلوب باشد. چنانچه علاقمند به خرید بهترین درب آسانسور هستید بر روی لینک کلیک کنید و با تنوعی از محصولات برندهای مختلف آشنا شوید.

اما در جواب به پرسش اینکه کدام درب را انتخاب کنید؟ باید گفت که بهترین درب آسانسور به نیازهای شما، میزان بودجه، نوع فضا و ساختمان و ... بسیار بستگی دارد. برای مثال درب‌های اتوماتیک در مقایسه با درب‌های نیمه اتوماتیک با سرعت بالاتری کار می‌کنند و زمان انتظار را به حداقل می‌رسانند، استفاده از آن‌ها راحت‌تر است و به دلیل برخورداری از سیستم حفاظتی پیشرفته‌تر ایمنی بالاتری دارند اما در مقابل نوع نیمه اتوماتیک ارزان‌تر از آن است که اگر بودجه شما زیاد نباشد و ساختمان شما ساختمان پر ترددی نباشد، می‌تواند برای شما گزینه‌ی بهتری باشد.

برندهای معتبر درب آسانسور

برخی از بهترین برندهای درب آسانسور عبارتند از: برند پریسما، برند سلکوم و برند فرماتور که به طور جداگانه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

درب سلکوم

درب آسانسور سلکوم SELCOM (ایتالیا) که از زیر مجموعه‌های گروه بزرگ ویتور ایتالیا به حساب می‌آید به عنوان بزرگترین تولیدکننده درب‌های اتوماتیک آسانسور جهان شناخته می‌شود. این برند در کشور ایتالیا با نزدیک به نیم قرن تجربه و سابقه در صنعت آسانسورنام معتبری را برای خود دست و پا کرده‌اند.

سلکوم ایتالیا از متریال با کیفیت بالا برای ساخت درب‌های اتوماتیک آسانسور استفاده می‌کند، که علاوه بر زیبایی، ایمنی و دوام بالا را فراهم می‌کند. درب‌های آسانسور سلکوم با توجه به نیازهای مختلف مشتریان در مدل‌ها و طراحی‌های متنوعی عرضه می‌شوند. این شامل مدل‌های با پوشش رنگ، روکش استیل و استیل شیشه می‌شود.

 بهترین برند درب آسانسور

درب فرماتور

گروه فرماتور بزرگ‌ترین تولید‌کننده تخصصی درب‌های اتوماتیک آسانسور در جهان است. درب‌های فرماتور در سراسر جهان برای آسانسورهای با ترافیک کم، متوسط و سنگین، مورد استفاده در منازل، دفاتر کار، فرودگاه‌ها، هتل‌ها و ساختمان‌های عمومی نصب می‌شوند.

سال به سال، سرمایه‌گذاری‌های بزرگی درون گروه فرماتور صورت گرفته است تا ظرفیت تولید را افزایش دهد، استانداردهای کیفیت را بهبود ببخشد و بالاترین سطح خدمات را به تمامی مشتریان خود در بیش از 90 کشور ارائه دهد. گروه فرماتور با مرکزیت در اسپانیا و کارخانه‌های تولیدی که در کشورهای فرانسه، ایتالیا، لهستان، یونان، هند، چین و برزیل قرار دارند.

درب پریسما

برند ایتالیایی پریسما با بیش از 40 سال سابقه یکی از بهترین سازندگان درب اتوماتیک در دنیا است. این درب‌ها سازگاری بالایی با آسانسورهای ترافیک بالا دارند. قفل این درب‌ها بی‌صدا است و پس از هر بار باز و بسته شدن تمیز می‌شود، ابعاد قفل این نوع درب‌ها کوچکتر است که آن‌ها را برای درب‌های کم‌عرض مناسبتر می‌کند. تنظیم قرقره آن راحت‌تر است. درب آسانسور پریسما یکی از انواع درب‌هایی است که سرعت مطلوبی دارند و روان‌ اند.

بهترین درب آسانسور را از کجا بخریم؟

فروشگاه اینترنتی فطرس مال با برخورداری از گواهینامه‌های معتبر و تعاملات گسترده در سطح بین‌المللی و داخلی و با بهترین برندهای داخلی و خارجی، از معتبرترین فروشگاه‌ها برای خرید قطعات مختلف آسانسور با کیفیت بالا است. تیم متخصص این شرکت با ارائه محصولات با کیفیت، به روز و پیشرفته یکی از قدرتمندترین و معتبرین شرکت‌ها در حوزه ارائه خدمات مرتبط با آسانسور است. 

اخذ جوایز متعدد و نشان‌های ملی در طول سال‌های فعالیت، نشان اعتبار این شرکت و رضایت مشتریان است که همواره از اولویت‌های این مجموعه بوده است. برای برخورداری از محصولات برندهای معتبری که در بالا به آن‌ها اشاره شد می‌توانید به فطرس مال مراجعه کنید؛ اگر قصد خرید انواع قطعات آسانسور مانند درب آسانسور، ریل آسانسور، انواع موتور آسانسور، کابین آسانسور و دیگر تجهیزات آسانسور را دارید و امنیت و کاربری مطلوب سیستم برای شما اهمیت بالایی دارد با خیال راحت به فطرس مال به نشانی fotrosmall.com مراجعه کنید.


گالری تصاویر


وبگردی