آفتاب

یادگیری زبان فرانسه در خانه با ۸ روش کاربردی!



با لباس راحتی، پیژامه و فنجان چای به دست روی کاناپه ی خانه نشسته و آماده ی یادگیری زبان فرانسه هستید! جای تعجب نیست. امروزه با منابع بی شمار آنلاین براحتی می توانید این کار را انجام دهید.

شرکت در کلاس زبان فرانسه از خانه بدون محدودیت زمان و ترافیک و آلودگی هوا و … براحتی شدنی است. حتی مهم نیست گرایش شما به سینما است یا موزیک، ادبیات است یا نمایش و تئاتر و دیگر رشته ها، با هر گرایشی می توانید به هدف خود برسید. 

در ادامه به چند نکته ی مهم برای یادگیری زبان فرانسه در منزل اشاره می کنیم تا روند آموزش شما هر چه ساده تر و سریع تر انجام شود و بتوانید مانند یک فرانسوی زبان، صحبت کنید.


اول: برنامه ریزی

آیا تمایل دارید از وقتی که در خانه می گذرانید برای یادگیری زبان فرانسه استفاده کنید؟ ایده ی بسیار جذابی است به شرط اینکه در دام «از فردا شروع می کنم» و ازین قبیل جملات نیفتید. باید بتوانید برای وقت و هدف خود برنامه ریزی کنید.

در ابتدا ببینید انگیزه تان برای یادگیری زبان فرانسه چیست؟ خواندن کتاب، آشنایی با گرامر، ترجمه کردن، فهمیدن فیلم های فرانسوی، علاقمندی به غذاهای فرانسوی و … همه و همه می توانند انگیزه های شما برای یادگیری زبان فرانسه باشند. 

بعد از نوشتن انگیزه، نوبت به یک برنامه ی مداوم می رسد. یک برنامه ی قابل اجرا! مثلا اگر در روز بسیار درگیر درس و دانشگاه و کار هستید و وقت خالی زیادی ندارید، نمی توانید ۳ ساعت یادگیری زبان فرانسه در روز را در برنامه ی خود بگنجانید.

بهتر است نیم ساعت در روز با تمرکز زبان فرانسه بخوانید تا اینکه دو ساعت با استرس به این کار اختصاص دهید و در آخر هم قابل اجرا نباشد. 

در قدم بعدی همه ی مقدمات را برای تمرکز هر چه بیشتر فراهم کنید. در یک مکان آرام و دور از سر و صدا به یادگیری زبان بپردازید.

حتما در دفتر خود، یا نت گوشی موبایل و یا نرم افزار های مخصوص حفظ (لایتنر) جملات جدید را نوشته و مرور کنید.

برای اینکه برنامه ریزی شما موفق باشد می توانید در کنار یک استاد زبان فرانسه این کار را انجام دهید. با تهیه ی دوره آفلاین زبان فرانسه هم می توانید ویدئو های آموزشی را ببینید و هم از پشتیبانی استاد زبان فرانسه استفاده کنید.

برای تهیه ی دوره ویدئویی زبان فرانسه می توانید عبارت (پکیج زبان فرانسه سایت گیشه) guichet.ir را در گوگل سرچ کنید و اقدام به خرید نمایید.

دوم: دستور تهیه غذا به زبان فرانسوی آماده کنید

اگر علاقمند به آشپزی باشید و از آن دسته از افرادی باشید که ساعتی در روز را در آشپزخانه می گذرانید، حتما ازین علاقه در مسیر یادگیری زبان فرانسه استفاده کنید.

دیدن ویدئوهای آشپزی به زبان فرانسه، هم باعث افزایش لغات فرانسوی در ذهن شما می شود و هم درک شنیداری شما را تقویت می کند. 

همچنین اگر برای تهیه ی غذای فرانسوی، مقاله ای در اینترنت بخوانید، درک متن شما تقویت می شود و کلمات بسیاری به دایره لغات شما اضافه می شود.

همانطور که می بینید، یک علاقه ی کوچک به آشپزی باعث می شود شما نام بسیاری از مواد خوراکی، مقدار ها و وزن ها و اصطلاحات آشپزی را به مرور زمان یاد بگیرید.

سوم: ترانه ی فرانسوی گوش دهید و بخوانید

همیشه چیز هایی که با لذت و در حال تفریح یاد میگیریم بیشتر و راحت تر در ذهن ما می مانند. خواندن و گوش دادن به ترانه های فرانسوی برای یادگرفتن زبان فرانسوی نیز همین ویژگی را دارد. 

گوش دادن به ترانه های فرانسوی برای یادگیری زبان فرانسه یکی از متدهای مورد علاقه ی بسیاری از زبان آموزان است. برای شروع از ترانه های ساده و مخصوص کودکان شروع کنید و بعد از اینکه دامنه ی لغات در ذهنتان گسترش پیدا کرد، کم کم سراغ ترانه های سخت تر بروید.

یک پلی لیست از آهنگ های فرانسوی مورد علاقه خود ایجاد کنید. متن ترانه ها را در گوگل جستجو و پیدا کنید. سعی کنید همراه با خواننده با صدای بلند بخوانید و کم کم متن شعر ها را حفظ کنید. 

روی تلفظ خود تمرکز کرده و سعی کنید صحیح کلمات را ادا کنید. با این روش هم درک شنیداری، هم درک متن و هم تلفظ و لهجه ی شما پیشرفت می کند.

برای شروع می توانید از موزیک فرانسوی Zaz شروع کنید. همین الان در گوگل عبارت «موزیک فرانسوی سایت گیشه» را سرچ کنید و ترانه های فرانسوی مناسب برای آموزش زبان فرانسه همراه با متن شعر را را دانلود کنید.

چهارم: خواندن کتاب

خواندن کتاب یکی از بهترین روش ها برای یادگیری زبان فرانسه و پیشرفت سطح زبان شماست. برای شروع حتما کتاب متناسب با سطح زبان خود انتخاب کنید. 

کنار خود دفتر، یا نت گوشی برای یادداشت کردن جملات جدید و یک دیکشنری آنلاین زبان فرانسه برای پیدا کردن معانی لغاتی که نمی شناسید، داشته باشید.

با این روش انبوهی از جملات جدید، اصطلاحات و لغات کاربردی به علاوه ی نحوه ی نوشتن و تلفظ کردن شان را می آموزید.

برای دسترسی رایگان به کتاب های فرانسوی می توانید به بخش کتابخانه ی سایت TV5 Monde مراجعه کنید. 

پنجم: کتاب صوتی

کتاب صوتی امروزه طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد. منابع کتاب صوتی رایگان به زبان فرانسوی هم بسیار زیاد است و شما می توانید ازین فرصت بهترین استفاده را ببرید.

سعی کنید یک فصل را بارها و بارها گوش کنید. بعد از تسلط روی یک فصل، متن را مقابل خود گذاشته و دوباره همراه با دیدن متن، به فایل صوتی گوش دهید.

در سایت های audible، گوگل بوک و اپل بوک می توانید ده ها کتاب صوتی رایگان به زبان فرانسه دانلود کنید و همین الان شروع به یادگیری کنید.

ششم: فیلم فرانسوی

دیدن فیلم و سریال به زبان فرانسه یکی از روش های بسیار مؤثر در یادگیری زبان فرانسه است. نکته ی قابل توجه این است که با دیدن فیلم و سریال، هم زبان شما تقویت می شود و هم با فرهنگ و هنر کشور های فرانسوی زبان آشنا می شوید.

همچنین دیدن فیلم و سریال باعث می شود با لهجه های گوناگون و گویش های متفاوت به زبان فرانسه آشنایی کامل پیدا کنید.

یکی دیگر از مزیت های این روش این است که آشنایی شما با زبان محاوره ای بیشتر می شود. اصطلاحات محاوره ای در زبان فرانسوی مانند هر زبان دیگری بسیار متفاوت هستند از آنچه در دیکشنری ها و کتاب ها می خوانید و این جزئی از فرهنگ هر زبان است.

هفتم: مکالمه با پارتنر زبان

باز هم نیازی نیست از خانه خارج شوید و دنبال فردی بگردید که مانند شما به زبان فرانسه علاقمند باشد. 

یکی از مفید ترین کاربردهای شبکه های اجتماعی دقیقا همین است. همچنین شبکه های اجتماعی مخصوص زبان آموزان هم وجود دارد که با یک سرچ ساده در گوگل می توانید آن ها را پیدا کنید. 

این روش را جدی بگیرید و از اشتباه داشتن و غلط صحبت کردن نترسید!

تا اشتباه نکنید و آن ها را اصلاح نکنید نمی توانید سطح زبان خود را ارتقاء دهید. برای ابتدای راه بهتر است از گفتگوی متنی شروع کنید. سپس تماس های صوتی و یا انجمن های گفتگوی صوتی و در نهایت تصویری بهترین راه های افزایش مهارت شما در زبان فرانسوی است.

هشتم: تماشای تئاتر 

هنر همیشه تأثیر عمیقی بر انسان می گذارد. تئاتر یکی از هنرهای نمایشی فوق العاده تأثیر گذار است. دیدن تئاتر علاوه بر داشتن مزیت های فیلم و سریال، می تواند کمک بیشتری جهت افزایش توانایی شما در زبان بکند. 

قبل از تئاتر می توانید متن دیالوگ ها را سرچ و دانلود کنید. همزمان با دیدن تئاتر متن دیالوگ ها را هم ببینید. 

مهم نیست در ابتدا چند درصد متوجه مفهوم گفتگوها می شوید. مهم تداوم و ناامید نشدن است. شما می توانید. 

در پایان اگر در رابطه با یادگیری زبان فرانسه نیاز به مشورت دارید، می توانید با کارشناسان سایت آموزشگاه زبان فرانسه گیشه guichet.ir با شماره تماس 02128424132  تماس بگیرید و سؤال های خود را بپرسید.

گالری تصاویر


وبگردی