آفتاب

نکات مهم در خرید بهترین اره موتوری توسط فارم کالا



یکی از کاربرد های معروف اره موتوری ها که همه با آن آشنایی داریم در باغبانی است. مثل تمامی کالا های دیگر ، اره ها در ابعاد ، قدرت ، کاربرد ، کیفیت متفاوتی دارند که شخص خریدار باید با دانستن آن ها محصول خود را انتخاب کند تا بتواند به صورت کامل از دستگاه خود استفاده کند، اما از کجا بدانیم باید چه نوع دستگاهی انتخاب کنیم؟

مدتی پیش سایت فارم کالا به بررسی عوامل مهم و بسیار کاربردی در خرید بهترین اره موتوری برای کاربران منتشر کرد که در این مقاله به این نکات می پردازیم، با ما همراه باشید.

اره موتوری جزو پرکاربردترین ابزار در تمامی حوزه هاست. در بخش اره موتوری وجود برند ها و انواع مختلف اره ها سبب ایجاد یک سوال در بین خریداران و ایجاد تردید در بین آن ها گشته است. در این مقاله به بررسی فاکتور های مهم که باید در خرید اره موتوری به آن توجه کرد اشاره می کنیم.

اره موتوری - خرید اره موتوری - فروش اره بنزینی

تاریخچه و کاربرد اره موتوری

اره موتوری ابزاری که در ابتدا در قرن 19 میلادی و توسط جان آیتکن(John Aitken) و جیمز جفری (James Jeffray) دو پزشک برای کار های جراحی طراحی و اختراع شد. سپس با پیش رفتن علوم مهندسی و درک توانایی آن برای استفاده در بسیار از حوزه ها، این ابزار به سرعت به تمامی صنعت ها ورود پیدا کرد.

یکی از کاربرد های معروف اره موتوری ها که همه با آن آشنایی داریم در باغبانی است. مثل تمامی کالا های دیگر ، اره ها در ابعاد ، قدرت ، کاربرد ، کیفیت متفاوتی دارند که شخص خریدار باید با دانستن آن ها محصول خود را انتخاب کند تا بتواند به صورت کامل از دستگاه خود استفاده کند، اما از کجا بدانیم باید چه نوع دستگاهی انتخاب کنیم؟ نکات مهم برای خرید اره موتوری چیست؟ و بهترین اره موتوری موجود در ایران چیست؟ برای پاسخ به این سوال نظرات متخصصان و خریداران اره موتوری در داخل و خارج کشور را از سایت هایی همچون آمازون ، فارم کالا ، ایمالز و دیجی کالا را بررسی کرده و نتیجه را در اینجا منتشر کرده ایم. با ما همراه باشید.

عوامل موثر در انتخاب بهترین اره موتوری

برای انتخاب اره موتوری مناسب باید چندین عامل را بررسی که کرد که یک به یک به آن ها می پردازیم.

1.قدرت موتور و ظرفیت سیلندر

موتور مهمترین قسمت یک اره است که وظیفه تامین نیرو را بر عهده دارد تا بتواند نیروی مورد نیاز جهت برش مواد را تهیه کند. قدرت موتور رابطه مستقیمی با ظرفیت سیلندر آن دارد. هرچه ظرفیت سیلندر موتور بیشتر باشد قدرت موتور نیز بالاتر خواهد رفت. در حال حاضر ظرفیت سیلندر موتور ها در بازه 25 تا 60 سی سی قرار می گیرد. قدرت تولیدی موتوری با ظرفیت 25 سی سی قدرتی معادل با 1 اسب بخار و ظرفیت 60 سی سی قدرتی معادل با 3.8 اسب بخار را تولید می کند.

موتور ها به دو نوع دو زمانه و چهار زمانه تقسیم می شوند. موتور های دو زمانه در اره موتوری بسیار پر کاربردند ولی چرا موتور های دو زمانه در اره موتوری استفاده می شود. جواب این سوال به تفاوت ذاتی موتور های 4 زمانه و 2 زمانه بر می گردد. که در پایین به آن اشاره می کنیم.

تفاوت موتور های 4 زمانه و 2 زمانه

همانطور که اشاره شد موتور ها به دو دسته بندی 2 زمانه و 4 زمانه تقسیم بندی می گردند. منظور از موتور های 4 زمانه ، موتوری است که در آن چهار سیکل اصلی دائما در آن تکرار می شود، یعنی سیکل های مکش، متراکم شدن، انفجار و تخلیه در موتور انجام می گیرد. اما در موتور های 2 زمانه فقط 2 عمل یعنی تراکم و انفجار صورت می گیرد. اما دلیل اصلی استفاده از موتور های 2 زمانه توانایی تولید قدرت بیشتر به نسبت موتور 4 زمانه است که باعث می شود در اکثر دستگاه های کشاورزی این نوع موتور نصب شود.

2. طول ساطوری اره موتوری

ساطوری قطعه ای در دستگاه است که زنجیر روی آن سوار می گردد و قدرت حاصله از موتور را به زنجیر منتقل کرده و سبب ایجاد برش در مواد می گردد. ساطوری ها نیز طول مختلفی دارند چرا که برای کاربرد های مختلف طراحی و ساخته می شوند. طول ساطوری های کوچکتر برای هرس درخت ها و برش شاخه های کوچک تا متوسط، طول ساطوری متوسط برای کارهایی مثل برش درختانی با قطر متوسط و طول ساطوری زیاد مخصوص قطع درختان قطور کاربرد دارند.

اره بنزینی - خرید اره بنزینی - فروش اره بنزینی - اره بنزینی هیوندای

ساطوری بزرگ با ساطوری کوچک چه تفاوت هایی دارد؟

ساطوری هرچه بزرگ تر شود سبب افزایش وزن دستگاه می گردد که این خود سبب خستگی بیشتر می گردد ولی به دلیل این که روی دستگاهی با ساطوری بزرگ موتور بزرگتری هم نصب می شود، گیر کردن اره در درخت بسیار کاهش می یابد به همین دلیل ساطوری بزرگ طرفداران خاص خود را دارد.

3.وزن اره

اره موتوری وسیله ای است که تحمل وزن آن بر عهده کاربر است، پس وزن اره یکی از مهمترین فاکتور ها برای انتخاب بهترین اره موتوری است، هر چه وزن دستگاه بالاتر باشد مدت زمان نیاز به استراحت بالاتر خواهد بود. اما از طرفی همان طور که گفته شد وزن بالاتر که نشان دهنده موتور بزرگتر و ساطوری بلند تر است نیروی بیشتری تحت اختیار کاربر قرار می دهد. پس باید تناسب بین کار مدنظر ، وزن دستگاه و توانایی کاربر برای کنترل اره موتوری برقرار گردد.

4. کیفیت ساخت اره موتوری

برای خرید یک دستگاه یکی از مهمترین فاکتور هایی که به هیچ وجه نمی شود آن را تغیر داد، کیفیت ساخت آن محصول است. کیفیت یک محصول بسیار به شرکت سازنده آن دستگاه مرتبط است، یک شرکت برند و معروف هرگز با تولید یک دستگاه بی کیفیت نمی خواهد که ارزش شرکت و سایر تولیدات خود را پایین بیاورد.

هم اکنون شرکت های زیادی هستند که با کاهش قیمت اره اقدام به عرضه محصولات خود می کنند ولی مطمعنا مجبور می شوند که کیفیت دستگاه خود را پایین آورند. همچنین متاسفانه برخی شرکت ها اقدام به سو استفاده از برنداصلی و کپی برند می کنند که شما باید از اصل بودن اره خود اطمینان حاصل کنید.

فارم کالا بهترین اره موتوری های بازار را معرفی کرد!

با توجه به گسترده بودن تنوع اره ها برای معرفی بهترین اره موتوری موجود در بازار ایران باید به یک منبع مطمعن اتکا کرد. به صورتی که آن منبع خود در بازار فعالیت داشته باشد و با خریداران در ارتباط باشد. به همین منظور در این تحلیل و بررسی از تجربه و اطلاعات فارم کالا (اولین شرکت آنلاین لوازم کشاورزی باغبانی دامپروری در ایران) استفاده شده که مبنای آن نظرات گزارش شده خریداران انواع اره موتوری به فارم کالا است.

1.سری اره های موتوری هیوندای

هیوندای، شرکت نام آشنای کره ای که همه با آن در ایران آشنایی دارند. این شرکت مدتی است که به تولید تجهیزاتی همچون اره نیز روی آورده است. اره های تولیدی این شرکت به نسبت هزینه صرف شده ، کیفیت بسیار عالی و قدرت منحصر به فرد را دارا هستند یکی از مزیت های این برند ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش برای خریداران است که اطمینان خاطر را برای خریداران فراهم می کند. به ترتیب برترین محصولات اره موتوری هیوندای را در زیر برای شما معرفی می کنیم:

  • HYUNDAI TURBO 860
  • HYUNDAI TURBO 760
  • HYUNDAI TECHNO 700
  • HYUNDAI TURBO 650
  • HYUNDAI TURBO 260

اره بنزینی - خرید اره بنزینی - فروش اره بنزینی - اره بنزینی هیوندای

2.سری اره های برند رونیکس

رونیکس شرکتی جهانی است که محصولات خود را در ایران و جهان عرضه می کند. این شرکت که اصالتا ایرانی است ولی در کشور چین مستقر است، توانسته با تولید ابزار هایی نظیر دریل شارژی ، دستگاه فرز و مینی فرز و ... و با قیمت مناسب و کیفیت خوب، در بازار برای خود محبوبیت کسب کند. این شرکت همچنین برای محصولات خود خدمات پس از فروش داشته و اره موتوری های خود را گارانتی می نماید.

3.سری اره های برند های معروف جهانی

بسیاری از برند ها در سطح جهانی اره هایی بسیار با کیفیت و مقاوم و با خدمات پس از فروش مناسب در سطح جهانی ارائه می کنند. اما متاسفانه به دلیل عدم حضور مستقیم این شرکت های برند در ایران و بحث تحریم این اره ها با قیمت های بسیار بالا وارد کشور می شوند و از طرفی با محدودیت قطعات برای تعویض و تعمیر مواجه می گردند. برند هایی که اره های تولیدی شان جزو بهترین اره موتوری ها هستند شامل برند هایی نظیر اشتیل و دولمار آلمان، ماکیتا ژاپن هستند.

منبع: farmkala.com

گالری تصاویر


وبگردی