آفتاب

کدام سرور مجازی برای شما بهتر است؟



اگر شما هم می‌خواهید برای کسب و کار یا فعالیت‌های شخصی خود یک سرور تهیه کنید ممکن است با این سوال مواجه شوید که : «کدام سرور مجازی برای شما بهتر است».

 کدام سرور مجازی برای شما بهتر است؟

امروزه کسب‌و‌کارها و افراد مختلف برای فعالیت‌هایی مانند ایجاد وب سایت، فعالیت در حوزه ترید و بورس، فریلنسری و غیره به یک سرویس میزبانی قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه نیاز دارند. یکی از بهترین سرویس‌های میزبانی که علاوه بر قیمت مناسب از قدرت بسیار خوبی برخوردار است سرور مجازی است. سرور مجازی در حقیقت بخشی از منابع یک سرور فیزیکی است که توسط تکنولوژی مجازی سازی از سرور اختصاصی جدا شده و به یک کاربر اختصاص می‌یابد.
اگر شما هم می‌خواهید برای کسب و کار یا فعالیت‌های شخصی خود یک سرور تهیه کنید ممکن است با این سوال مواجه شوید که : «کدام سرور مجازی برای شما بهتر است».
در حقیقت بهترین سرور مجازی برای هر کاربردی متفاوت است و پاسخ این سوال کاملا به نیازهای شما و کاری می‌خواهید با سرور مجازی انجام دهید بستگی دارد.

سرور مجازی چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم سرور مجازی vps یا Virtual Private Server، بخشی از یک سرور اختصاصی است که به وسیله تکنولوژی  مجازی سازی از آن جدا شده و به صورت یک محیط مجزا (با منابع اختصاصی) با سیستم عامل لینوکس یا ویندوز به صورت مجزا و دسترسی کامل سرور در اختیار تنها یک کاربر قرار می‌گیرد. در حقیقت می‌توان گفت، با خرید سرور مجازی همان قابلیت‌های سرور اختصاصی را با پرداخت هزینه‌ای کم‌تر دریافت می‌کنید.
سرورهای مجازی در انواع مختلف از لوکیشن ایران و خارج و با نسخه‌ها و توزیع‌های مختلف ویندوز و لینوکس ارائه می‌شوند و کاربران باید از میان آن‌ها با توجه به نیاز خود از سرور، موقعیت و نوع سرور مجازی خود را به درستی انتخاب کنند.
چرا سرور مجازی؟
سرور مجازی امروزه  نسبت به گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته و استفاده از آن بسیار ساده‌تر شده است. علاوه بر این سرور مجازی نسبت به انواع دیگر سرور هم مقرون به صرفه است هم امکانات خوبی دارد که آن را به یک انتخاب ایده‌آل برای عموم کاربران تبدیل می‌کند.

کاربردهای اصلی سرور مجازی

کاربردهای اصلی سرور مجازی


برخی از اصلی‌ترین کارهایی که امروزه با استفاده از سرور مجازی انجام می‌شود شامل:
میزبانی سایت: با کنترل کامل سرور و منابع اختصاصی عملکرد سایت‌هایی که از ترافیک بالایی برخوردار هستند را بهبود می‌بخشد.
ترید ارز دیجیتال، بازارهای مالی و بورس: با برخورداری از آی پی ثابت برای مسدود نشدن حساب با آی پی ایران، سرعت و امنیت بالا کیفیت معاملات شما را افزایش می‌دهد.
میزبانی سایت: با کنترل کامل سرور و منابع اختصاصی عملکرد سایت‌هایی که از ترافیک بالایی برخوردار هستند را بهبود می‌بخشد.
گیمینگ: جهت کاهش پینگ و یا ایجاد گیم سرور بازی‌ها استفاده می‌شود.
از دیگر کاربردهای اصلی بورس می‌توان به توسعه و تست نرم افزار، باز کردن حساب بانکی ارزی مثل پی پال، دیتابیس سرور، سرخطی بورس، ثبت نام خودرو یا انتخاب رشته دانشگاه، وقت سفارت و آزمون‌های بین‌المللی، استفاده به عنوان فضای بکاپ، فعالیت‌های فریلنسری، ایمیل سرور، برگزاری کلاس آنلاین و وبینار و راه اندازی هاستینگ اشاره کرد.

کدام سرور مجازی برای شما بهتر است؟

پیش از خرید سرور مجازی لازم است تا نیازهای خود را مشخص کنید و بر اساس معیارها و کاری که می‌خواهید انجام دهید بهترین سرور را متناسب با آن‌ها انتخاب کنید و از خرید خود بهترین نتیجه را دریافت کنید.

سرور مجازی و میزبانی سایت

یکی از متداول‌ترین و اصلی‌ترین کاربردهای سرور مجازی میزبانی سایت‌هایی با ترافیک متوسط و نسبتا بالا است. امروزه سرعت لود وب سایت‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و حتی یکی از فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو به این موضوع اختصاص یافته است. استفاده از یک سرور مجازی با منابع متناسب با نیازهای سایت تاثیر بسزایی در سرعت و عملکرد سایت شما دارد.
هم‌چنین اگر می‌خواهید کنترل همه تنظیمات سرور بر عهده خودتان باشد و نظارت کامل‌تری بر عملکرد و امنیت سایت خود داشته باشید احتمالا زمان آن رسیده که به فکر خرید یک سرور مجازی با منابع اختصاص یافته به خودتان باشید.
دلیل امنیت بالاتر سرورهای مجازی این است که همه کارهای مدیریت سرور بر عهده ادمین‌های سایت است و باید به این نکته توجه داشته باشید که این موضوع به دانش و مهارت کافی نیاز دارد.
اگر سایتی دارید که تعداد کاربران آن در حال افزایش است یا پیش‌بینی می‌کنید که به زودی ترافیک آن بالا برود، شاید بهتر باشد به فکر ارتقای میزبانی سایت خود به یک سرور مجازی باشید.

کدام سرور مجازی برای میزبانی سایت بهتر است؟

در نهایت انتخاب نوع سرور مجازی به زبان برنامه نویسی سایت شما بستگی دارد. برای مثال اگر سایتی دارید که با زبان‌هایی مانند Perl, Python, PHP و CGI نوشته شده است یا اگر برای سایت خود از CMS وردپرس استفاده می‌کنید، بهترین انتخاب میزبانی برای شما سرور مجازی لینوکس است اما اگر سایت شما با استفاده از زبان‌هایی هم‌چون Asp.net , C# و java نوشته شده باشد، سرور مناسب شما سرور مجازی ویندوز است.
هم‌چنین لوکیشن سرور مجازی که برای میزبانی سایت استفاده می‌کنید را با توجه به مخاطبین هدف خود انتخاب کنید. برای مثال اگر بیش‌تر مخاطبین کسب‌و‌کار شما داخل ایران هستند و از ایران وارد سایت شما می‌شوند، بهترین گزینه برای شما سرور مجازی ایران است.

معاملات ارزی و ترید ارز دیجیتال

با توجه به این که کشور ما ایران، برای ورود به بازارهای ارزی بین‌المللی با محدودیت‌هایی مواجه است، برای خرید و فروش ارز یا فعالیت‌هایی هم‌چون ترید ارزهای دیجیتال نیاز است تا از یک آی پی ثابت با لوکیشن خارج از ایران استفاده شود. یکی از راه‌حل‌های ادامه فعالیت و انجام چنین معاملاتی در ایران، استفاده از سرور مجازی ترید از یکی از لوکیشن‌های مورد تایید صرافی‌های مورد نظر شماست.
سرور مجازی ترید در حقیقت یک سرور در خارج از ایران است که از سیستم عامل ویندوز، سرعت و امنیت بسیار بالا و منابع سخت افزاری قدرتمند برخوردار است. سرورهای ترید مبین هاست در حال حاضر از لویشن‌های انگلیس، آلمان، هلند، فرانسه، کانادا، امارات و ترکیه به کاربران ارائه می‌شوند.
توجه داشته باشید بسته به میزان ساعاتی که روزانه به فعالیت ترید می‌پردازید ممکن است به منابع سخت افزاری متفاوتی نیاز داشته باشید. برای مثال در صورتی که فعالیت‌های ارزی شما روزانه ۲ ساعت یا کم‌تر طول می‌کشد یک سرور با رم ۴ گیگابایت و پردازنده ۲ هسته‌ای می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد اما اگر فعالیت شما روزانه بیش از ۲ ساعت طول می‌کشد به منابع بیش‌تری نیاز دارید. برای مثال یک سرور با رم ۸ گیگابایت و پردازنده ۴ هسته‌ای برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

سرور مجازی بورس؛‌ سرخطی بورس

سرور مجازی بورس یک سرور با آپتایم و پهنای باند بالا و پینگ و تاخیر پایین، قابلیت ارسال درخواست‌های خرید و فروش سهام به کارگزاری‌های آنلاین را با سرعتی بسیار بالا فراهم کرده است. با توجه به این که سرعت معاملات بورس بسیار بالا است،‌ حتی چند میلی ثانیه نیز تاثیر بسزایی در رتبه شما در معاملات خواهد داشت.
به منظور فعالیت حرفه‌ای در بازار بورس نیاز به یک سرور با منابع مناسب، آپتایم، سرعت و امنیت بالایی داشته باشد.
بدیهی‌ست که برای فعالیت در بورس ایران بهترین گزینه سرور مجازی یا اختصاصی ایران است.

برگزاری کلاس آنلاین و وبینار

برای این که یک کلاس آنلاین بدون دردسرهایی نظیر سرعت پایین یا اختلال صدا و تصویر برگزار کنید، بهترین راه حل خرید یک سرور مجازی کلاس آنلاین با کیفیت است. تجربه تدریس در کلاسی که روی سرور ادوبی کانکت یا سرور بیگ بلو باتن اجرا می‌شود بسیار متفاوت و با کیفیت‌تر است. با خرید یا اجاره سرور آموزش آنلاین فضایی برای تعامل راحت‌تر با دانشجویان، تعیین محدودیت ورود به کلاس تعیین کنید، ارسال ایمیل یادآوری برنامه کلاس‌، تعریف آدرس URL مجزا و شخصی برای هر کلاس یا وبینار و تهیه گزارش برای اطلاع از وضعیت کلاس‌های شما فراهم می‌شود.
هنگام خرید سرور کلاس آنلاین و وبینار دو انتخاب دارید که شامل سرور ادوبی کانکت و سرور بیگ بلو باتن می‌شود. نوع سرور، سیستم عامل و منابع سرور بسته به تعداد شرکت‌کنندگان کلاس و بستر برگزاری (ادوبی کانکت یا بیگ بلو باتن) متفاوت است.
ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن هر دو از نرم‌افزارهای محبوب آموزش آنلاین هستند که به دلیل سادگی استفاده و قابلیت دسترسی بالاتر در ایران، بیش از باقی نرم‌افزارها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تفاوت اصلی این دو پلتفرم سیستم عامل سرور مورد استفاده برای آن‌ها است. برای بیگ بلو باتن باید از سرور مجازی لینوکس با سیستم عامل اوبونتو ۱۸.۰۴ (و آخرین نسخه داکر) و مینیمم منابع رم ۱۶ گیگابایت، پردازنده ۸ هسته‌ای و حافظه هارد ۵۰۰ گیگ استفاده شود. برای ادوبی کانکت، ورژن ۸ به قبل باید از سیستم عامل ویندوز استفاده شود؛ هر چند ورژن‌های جدید از لینوکس هم پشتیبانی می‌کنند. منابع مورد نیاز سرور مجازی ادوبی کانکت نیز شامل رم ۴ گیگابایت و پردازنده Core i3 یا پردازنده‌های پرسرعت‌تر می‌شود.

ثبت نام خودرو و انتخاب واحد دانشگاه

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید فرایند ثبت نام یک خودرو یا انتخاب واحد دانشگاه خود را انجام دهید اما به دلیل کندی سایت موفق به انجام آن نشده و پس از دقایقی با ظرفیت تکمیل شده ثبت نام یا کلاس مورد نظرتان مواجه شوید. خبر خوب این است که با خرید یک سرور مجازی پرسرعت می‌توانید این مشکل را تا حد زیادی حل کنید. سرور مجازی یکی از بهترین انتخاب‌های برای تسریع فرایندهایی همچون ثبت نام خودرو، انتخاب واحد و گرفتن وقت سفارت یا آزمون‌های آنلاین بین‌المللی است.
جمع‌بندی
اگر با مطالعه این مطلب هنوز نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام سرور مجازی برای استفاده شما مناسب‌تر است، می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما در مبین هاست تماس بگیرید تا شما را در تصمیم گیری راهنمایی کنند.
مبین هاست با ارائه طیف گسترده‌ای از پلن‌های سرور مجازی با لوکیشن‌های متنوع و بهترین منابع سخت افزاری آماده است تا درست مانند یک هم تیمی شما را تا رسیدن به مسیر موفقیت در فضای آنلاین همراهی کند.


گالری تصاویر


وبگردی