آفتاب

چگونه می توان برای تقسیم مال و اموال متوفی گواهی انحصار وراثت دریافت کرد و چطور از مشاوره حقوقی ارث و وصیت استفاده کرد؟



بهتر است که شخص متوفی که اموال معلوم و فراوانی دارد یک وصیت نامه آماده داشته باشد تا زمانی که فوت کرد وراث بتوانند بدان مراجعه کنند. به هر حال چه وصیت نامه مشخص وجود داشته باشد و چه وجود نداشته باشد باید یک نفر پیگیر کارهای انحصار وراثت شود که علاوه بر صرف هزینه های دادرسی زمانی چند روزه و حتی چند هفته ای را باید صرف این کار کند.

ارث همان چیزی است که از ما باقی می ماند و بین افرادی که با ما نسبت سببی یا نسبی دارند تقسیم می شود. اگر سری به دادگاه ها بزنید خواهید دید که پر از پرونده های دعاوی وراث سر اموال متوفی است. یا کسی از میزان سهمش راضی نیست و یا یکی از وراث تمامی اموال یا بخش اعظمی از اموال را به نفع خویش ثبت کرده است. بهتر است که شخص متوفی که اموال معلوم و فراوانی دارد یک وصیت نامه آماده داشته باشد تا زمانی که فوت کرد وراث بتوانند بدان مراجعه کنند. به هر حال چه وصیت نامه مشخص وجود داشته باشد و چه وجود نداشته باشد باید یک نفر پیگیر کارهای انحصار وراثت شود که علاوه بر صرف هزینه های دادرسی زمانی چند روزه و حتی چند هفته ای را باید صرف این کار کند. بهتر است وراث قبل از هر اقدامی یک مشاوره حقوقی ارث و وصیت دریافت کنند زیرا با مواد قانونی ارث و وصیت آشنا می شوند و می توانند تکلیف خود را نسبت به اموال متوفی مشخص کنند.

چگونه ارث از متوفی به بازمانده می رسد؟

 


1- پس از فوت فرد وراث به فکر تقسیم اموال وی هستند پس باید پیگیر کارهای انحصار وراثت شوند. در تمامی قانون هایی که در جهان وجود دارد اموال فرد مرده باید برای وراث ثبت شود. اگر شخص مرده وصیت نامه¬ای داشته باشد ابتدا بهتر است که به یک مشاور حقوقی مراجعه کنید و مشاوره حقوقی وصیت دریافت کنید تا از مفاد قانونی آن باخبر باشید.
2- برای انتقال اموال باید از طریق قانون اقدام شود، اولین گام هم تهیه گواهی انحصار وراثت است برای این کار به اداره ثبت احوال مراجعه و شناسنامه متوفی به همراه گواهی فوت را تحویل دهید. ثبت احوال پس از ابطال شناسنامه  متوفی گواهی فوت را صادر می کند.
3- جهت دریافت گواهی انحصار وراثت باید شخص یک درخواست انحصار وراثت تنظیم کرده و به همراه اصل شناسنامه خود و کپی برابر اصل شده سایر وراث تحویل دادگاه بدهد.
مراجعه به افراد زیر جهت مشاوره حقوقی ارث و وصیت خوب است
مشاور حقوقی ارث: هنگامی که چندین وارث برای اموال یک متوفی وجود دارند برای اطلاع از نحوه تقسیم اموال بهتر است که مشاوره حقوقی ارث دریافت کنند. وی تمامی پرسش و پاسخ های حقوقی ارث مانند چگونگی پرداخت مالیات بر ارث و ... را پاسخ می دهد و شما را در تقسیم بهتر و عادلانه اموال یاری می دهد.
وکیل انحصار وراثت: وکیل انحصار وراثت علاوه بر مشاوره های حقوقی انحصار وراثت می تواند به جای شما هم به دادگاه برود و پیگیر کارهای انحصار وراثت شود. هزینه وکیل برای انحصار وراثت بسته به میزان پیچیدگی پرونده متفاوت است.
مشاور حقوقی ارث تلفنی: سامانه های حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره های حضوری در موارد مختلف حقوقی از جمله ارث و وصیت، به صورت آنلاین و تلفنی نیز مشاوره های خوب و با کیفیتی را ارائه می دهند که شما می¬توانید از خدمات مشاوره ارث تلفنی این سامانه ها بهره مند شوید.

چند سوال پرتکرار در رابطه با ارث و وصیت و انحصار وراثت

 


1- چرا دختر نصف پسر ارث می برد؟
چون مرد وظیفه تامین وسایل معاش و نان آوری خانواده را بر عهده دارد اما زن وظیفه کار در بیرون و پول در آوردن ندارد و وظایفش در داخل خانه است و ارث برایش مانند یک هدیه است اما برای مرد یک کمک خرج محسوب می شود که با کمک ان نان خانواده را بدهد.
2- زن از همسر خود به چه میزان ارث می برد؟
معمولا یک هشتم از اموال مرد به زن تعلق می گیرد.
3- در تقسیم اموال آیا عمه، عمو، خاله و دایی هم ارث می برند؟
در صورتی که فرد فرزند و همسر، پدر و مادر، خواهر و برادر نداشته باشد در این صورت ارث به فامیل های درجه 3 که همان عمه، خاله، عمو و دایی هستند تعلق می گیرد. دو سوم از ارث به اقوام پدری و یک سوم آن به اقوام مادری می رسد که سهم زن نصف مرد است.
4- اهلیت در ارث به چه معناست؟
گاهی وارث، یک طفل هنوز به سن بلوغ نرسیده و یا یک انسان است که از لحاظ عقلی کامل نیست در این موقعیت ها فرد اهلیت ندارد یعنی شرایط دریافت و نگه داری ارث را ندارد و دادگاه باید برای او قیم تعیین کند.
دریافت گواهی انحصار وراثت و مشاوره حقوقی ارث و وصیت توسط وکلای سامانه دادیاب
یکی سامانه های معتبر در حوزه حقوقی که خدمات مشاوره حقوقی ارث و وصیت به صورت تخصصی و همچنین انجام مسیرهای دریافت گواهی حصر وراثت را توسط وکلای متخصصش انجام می دهد سامانه مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل دادیاب می باشد. این سامانه با بیش از 200 وکیل متخصص در همه حوزه های حقوقی به شما کمک می کند تا به راه حل های تخصصی برای مشکلات حقوقی خود برسید. برای اینکه به پاسخ سوالات تخصصی خود در مورد مشاوره حقوقی ارث و وصیت و دریافت گواهی انحصار وراثت از جمله " چگونگی دریافت مشاوره تخصصی برای ارث و وصیت و دریافت گواهی انحصار وراثت چیست؟ " برسید می توانید به سامانه دادیاب مراجعه نمایید و علاوه بر دریافت پاسخ سوالاتتان می توانید بهترین وکلا در این حوزه را براساس تخصص و تجربه ای که دارند و همچنین هزینه شفافی که برای هر وکیل در سامانه درج شده است انتخاب نمایید.




وبگردی