آفتاب

طراحی ویلا دوبلکس



ویلا دوبلکس شیک با نمای زیبا، اتاق های بزرگ و پرنور، استخر، شاه نشین و فضاهای تفریحی جذاب، همان ویلای رویایی است که رسیدن به آن، دور از انتظار نیست.

وقتی از شهرهای شلوغ، پر دود و آپارتمان های تنگ و تاریک به حومه های خوش آب و هوای شهرها و شهرستان های کوچک در دل طبیعت می روید، فکر ساخت ویلا لاکچری و راحت، وسوسه ای است که شما را رها نمی کند.

طراحی ویلا دوبلکس: بهترین گزینه برای ساخت ویلا

آنچه ما از دوبلکس می دانیم، ارتباط آزاد طبقات مختلف ساختمان با یکدیگر است. به عبارتی طبقه اول با یک وید و راه پله باز به طبقه بعدی ارتباط دارد. به طوری که کل فضا به صورت یک فضای واحد با اختلاف ترازهای سطوح شکل می گیرد.
هنگامیکه واژه دوبلکس به ادبیات ساخت ویلا در ایران وارد شد، خیلی زود به محبوبیت گسترده ای رسید تا جاییکه با واژه هایی مانند شیک، مجلل و لوکس همتراز شد.

چرا ویلا دوبلکس؟

آیا تا به حال به راز جذابیت ویلا دوبلکس فکر کرده اید؟

بگذارید به ویژگی های مثبت طرح دوبلکس نگاهی بیندازیم:
چون معمولا ویلا برای سکونت یک خانواده در نظر گرفته می شود، بنابراین می توان فضاهای مختلف را در اختلاف طبقات، به خوبی توزیع کرد. در بیشتر طراحی ویلا دوبلکس ها فضای نشیمن، پذیرایی و آشپزخانه با سرویس میهمان در اولین طبقه جای می گیرند و فضاهای خصوصی نشیمن، خواب و حمام ها در طبقه بالا.
در حالیکه طبقه همکف با شیشه های سرتاسری و درب های بزرگ به محوطه ویلا متصل می شوند. تراس ویلا دوبلکس در طبقه بالا فضای جذاب و منحصر به فردی رو به مناظر زیبای طبیعت است.

عاشق این دید ابدی به منظره زیبای کوهستانی یا ساحلی می شوید.


طراحی ویلا دوبلکس


وید از فضاسازی های جالب در ویلا است. قسمتی از کف طبقه بالا حذف می شود و امکان دید از نشیمن خصوصی یا راهروی طبقه دوم به اول فراهم می شود. گشایش و دلبازی فضای داخلی ویلا دوبلکس، مدیون این وید است.
اختلاف سطوحی که از فضاهای مختلف دیده می شوند، ماهیت طراحی داخلی ویلا دوبلکس را متنوع و پویا می سازد.

راه پله ای که در این وید قرار می گیرد، کلید جذابیت فضای داخلی است: پله های مارپیچ، دکوراتیو و منحنی که با پیچ و خم زیبایی، خود را به طبقات دیگر می رسانند با تزئینات، نرده ها و کف پله های لوکس، چشم هر بیننده ای را خیره می کند.
ویلای مدرن دوبلکس هم با راه پله مینیمال و فرم های انتزاعی، حس متفاوتی را خلق می کند. فضای داخل لزوما نباید در دو سطح تعریف شود بلکه می تواند در سه یا چهار نیم طبقه یا طبقه کامل شکل گیرد، ویلا تریپلکس نمونه آن می باشد.

ویلا دوبلکس استخردار

شاید اولین چیزی که در مورد ویلا لاکچری به ذهن می رسد این است که آیا استخر دارد، در واقع استخر چه در داخل ساختمان ویلا باشد و چه در محوطه باغ، یک مزیت و ویژگی خاص و مهم محسوب می شود.
 استخر ویلای مدرن می تواند زیر تراس کنسول شده و تا حدی محفوظ باشد. ممکن است دوست داشته باشید وقتی در اتاق نشیمن نشسته اید، نمایی از استخر را نیز داشته باشید و تنها با رد شدن از یک درب کشویی شیشه ای خود را به استخر برسانید، شنا کنید یا در عرشه آن آفتاب بگیرید.
یا ترجیح می دهید استخر در حیاط پشتی ویلا و با حریم خصوصی بیشتر باشد. استخر سرپوشیده داخل ویلا هم همیشه جایگاه خود را دارد، همراه با سونا و جکوزی در تمام فصل های سال در خدمت شما خواهد بود.
اگر صاحب زمینی پر از درخت و با بافت کاملا طبیعی و بکر هستید، به فکر ساخت باغ ویلا دوبلکس در آن باشید. باغ آرایی محوطه باغ با حفظ درختان و گل های ارزشمند و زیبا، به سادگی طراوت و شادابی را به درون ساختمان ویلا می کشاند. وجود سرسبزی و گیاهان باغ، نمای ویلا را زنده و بسیار زیبا می سازد.

نمای ویلا دوبلکس هایی که شما را میخکوب می کند.

ارتفاع بلند طبقات، تراس های سرتاسری و پنجره های بزرگ و متریالی که با هماهنگی در یک طرح مدرن ویلا یا طرح بندی های کلاسیک جای می گیرند، شخصیت یکتایی به نمای ویلا دوبلکس می بخشند.
نمای ویلا از سنگ های لوکس و براق و تراشکاری های زیبا یاد آور عمارت های مجلل است. در حالیکه نمای ویلایی ساده با بتن، سیمان و یا ترمو وود برای ویلای مدرن، سبکی، شفافیت و جهانی بودن را القا می کند.


 طراحی ویلا دوبلکس


زمین ویلای شماکوچک است؟

 نگران نباشید، اتفاقا طرح دوبلکس بهترین انتخاب برای ساخت خانه های ویلایی کوچک است. مثلا در ویلا دوبلکس 100 متری به راحتی می توانید فضاها را بین دو طبقه تقسیم کنید و از تمام ارتفاع مجاز ساخت، بهره ببرید.
همچنین ویلا دوبلکس کوچک با راه پله ساده و باز و طراحی داخلی مینیمال باعث توسعه فضایی می شود. بالکن ها و تراس های کوچک نیز هم نمای ویلا را متنوع تر می سازند و  هم فضاهایی هستند برای کاشت و پرورش گلهای زینتی و زیبا، استراحت و مطالعه.

یک سوال مهم: هزینه ساخت ویلا دوبلکس چقدر است؟

همیشه مسائل مالی در ابتدای ساخت ویلا ذهن ما را درگیر می کنند. آنچه باید بدانید این  است که با توجه به وسعت زمین، تعداد طبقات و توقعات شما از ساختمان، نمای ویلا دوبلکس و محوطه سازی آن، هزینه ها متفاوت تعیین می شود. به تبع هرچه خواستار طرح لوکس و خاص تری باشید و بخواهید از مصالح گران قیمت استفاده کنید هزینه نیز بیشتر می شود.
مسلم است که صرف هزینه منطقی و اجرای یک طرح خوب برای ساخت ویلا، بیهوده نیست و باعث ارزش افزوده آن می شود. یک ویلا دوبلکس شیک با مصالح با کیفیت و نمایی چشمگیر، همیشه خواهان دارد بنابراین حتی بعد از استفاده  نیز هنگامیکه قصد فروش ویلای خود را داشته باشید، می توانید آن را به قیمت خوبی معامله کنید.

طرح ویلا بی عیب و نقص:

یک طرح خوب و کامل نیاز به طراح حرفه ای ویلا دارد که نه تنها صاحب سبک و ایده باشد بلکه به خوبی با مسائل و موضوعات طراحی و  اجرای ویلا آشنا بوده و دارای سوابق درخشانی در این زمینه باشد.
شرکت طراحی ویلا 1000 با کارنامه درخشانی از طرح و اجرای ویلا دوبلکس های منحصر به فرد و زیبا ، با جمعی از مهندسان و طراحان حرفه ای، سالها پیشگام ساخت ویلاهای لوکس در تمام سبک ها و مدل های خاص بوده است.





وبگردی