آفتاب

ثبت برند و مراحل ثبت برند با هانا ثبت



برند به عنوان یک نشانه یا عبارت شناخته می‌شود که هدف آن تمایز محصولات مشابه از یکدیگر است.

یکی از راه‌های اصولی که می‌توان محصولات مشابه شرکت‌های مختلف را از یکدیگر متمایز کرد، ثبت برند است. برند به عنوان یک نشانه یا عبارت شناخته می‌شود که هدف آن تمایز محصولات مشابه از یکدیگر است. ثبت برند دارای مراحل مخصوص به خود است که افراد و شرکت‌های مختلف باید شناخت خود را نسبت به این موضوع افزایش دهند. مراحل ثبت برند باعث می‌شود تا بسیاری از افراد برای ثبت نشان تجاری خود از شرکت‌های معتبر فعال در این زمینه استفاده کنند.
برند تجاری به عنوان یک ارزش اجتماعی برای محصولات و خدمات یک شرکت شناخته می‌شود که شرکت‌های امروزی برای کسب مشتریان وفادار نیازمند ثبت برند هستند. وجود یک نشان تجاری می‌تواند باعث رونق کسب و کار امروزی شود. اگر می‌خواهید در مورد ثبت برند بیشتر بدانید بهتر است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

خصوصیات و ویژگی‌های برند تجاری

برند تجاری به عنوان یک شیوه اصولی برای تمایز آشکار بین محصولات مختلف موجود در بازار است که شرکت‌های تجاری با ثبت برند خود می‌توانند باعث ایجاد این تمایز شوند. یک برند تجاری برای این که بتواند به موفقیت دست پیدا کند باید به صورت اصولی ثبت شود. مراحل ثبت نشان تجاری دارای دشواری‌های مخصوص به خود است که اگر توسط یک مجموعه تخصصی انجام شود ‌می‌تواند بسیار در روند کار سرعت بخشیده شود. برند باید معرف کیفیت محصول و ویژگی‌های آن باشد تا مشتریان بتوانند به راحتی با نشان تجاری ارتباط برقرار کنند.
استفاده از نام برند کوتاه و ساده بسیار مهم است و باعث به خاطر ماندن نشان تجاری در ذهن مشتریان خواهد شد. یکی از ویژگی‌های کلیدی برند اصیل بودن آن است. اصالت به معنای عدم تقلیدی بودن نشان تجاری بوده که می‌تواند برای بسیاری از مشتریان دارای اهمیت باشد. نشان تجاری می‌تواند به صورت رنگ، شکل یا قلم خاصی باشد که در این صورت اگر مغایر با قوانین ثبت برند نباشد قادر به ثبت شدن است.

مراحل ثبت برند تجاری چگونه است

به صورت کلی می‌توان گفت که مراحل ثبت برند تجاری پیچیده بوده و از 6 مرحله تشکیل می‌شود. در گام نخست افراد باید برای ثبت برند تجاری مورد نظر خود نوع اظهارنامه را تعیین نمایند. مشخص کردن نوع اظهارنامه باعث می‌شود تا مراحل ثبت برند به خوبی پیش رود. برای ثبت نشان تجاری استعلام نام تجاری انتخاب شده دارای اهمیت است.
افراد نمی‌توانند از نام تجاری مورد استفاده افراد دیگر برای ثبت برند تجاری خود استفاده کنند. پس از تأیید استعلام و آزاد بودن نام تجاری انتخاب شده، مدارک مورد نظر با تعیین نوع اظهارنامه در وب سایت اداره مالکیت معنوی ثبت می‌شود. پس از ثبت اطلاعات باید افراد و سازمان‌های درخواست کننده، منتظر تأیید اطلاعات توسط کارشناسان مربوطه باشند. ثبت برند تجاری دارای هزینه‌های مصوب است که افراد طبق ضوابط تعیین شده باید مبالغ مشخص را پرداخت نمایند تا وارد مراحل بعدی ثبت نشان تجاری شوند.
پرونده در مرحله اول پس از تأیید و پرداخت مبالغ مشخص شده، به کارشناسان مربوطه ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی کارشناس و پرداخت مبلغ نهایی، نتیجه درخواست از طریق سامانه ثبت اسناد و املاک مشخص شود. زمانی که تمام مراحل ثبت برند تجاری طبق قوانین و ضوابط مورد نظر انجام شود، افراد باید در مرحله آخر علامت تجاری ثبت شده را در روزنامه رسمی منتشر کنند تا به اطلاع عموم مردم برسد.
با توجه به این که پیچیدگی‌های زیادی در ثبت برند تجاری وجود دارد افراد برای این که بتوانند مراحل ثبت برند تجاری را بدون دغدغه انجام دهند بهتر است به دنبال یک شرکت تخصصی در این زمینه باشند تا با مدیریت بهتر هزینه‌های خود بتوانند بدون صرف زمان اضافی نشان تجاری مورد نظر خود را ثبت کنند.

مزایای ثبت برند تجاری

ثبت برند به عنوان یکی از راه‌های تمایز محصولات یک شرکت از سایر شرکت‌هاست که مزایای زیادی برای افراد دارد. شاید به عنوان اولین مزیت بتوان گفت که قانونی شدن فعالیت شرکت با استفاده از ثبت برند امکان پذیر است. افراد زمانی که نشان تجاری خود را ثبت کنند به راحتی می‌توانند فعالیت خود را در سطح بین‌المللی پیگیری نمایند. وجود نشان تجاری باعث جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی شرکت‌های مشابه خواهد شد که این امر برای مدیران شرکت دارای اهمیت است.
یکی دیگر از مزایای ثبت نشان تجاری ایجاد تمایز بین فعالیت‌های شرکت با سایر شرکت‌های مشابه است. مشتریان با وجود نشان تجاری مجزا می‌توانند محصولات و خدمات یک شرکت را شناسایی کرده و خریداری کنند. ثبت نشان تجاری به خودی خود بسیار ارزشمند است و به عنوان یک دارائی برای شرکت‌های امروزی به شما می‌رود.
برندهایی که در طول زمان دارای شهرت زیادی می‌شوند می‌توانند به عنوان یک دارائی ارزشمند شناخته شده و اعتبار زیادی را به فعالیت یک شرکت یا موسسه می‌دهند. وجود نشان تجاری ثبت شده باعث می‌شود تا مدیران کسب و کارهای تجاری بتوانند از تسهیلات ویژه استفاده نمایند. گرفتن وام و یا پیدا کردن سرمایه گذار به کمک داشتن نشان تجاری امکان پذیر است.
با توجه به پیچیدگی‌های زیادی که در ثبت برند وجود دارد افراد برای این که بتوانند مراحل ثبت برند را به درستی و بدون دغدغه انجام دهند می‌توانند از یک شرکت معتبر در این زمینه استفاده کنند. در بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ثبت برند می‌توان به شرکت هانا ثبت اشاره کرد.

ثبت برند به کمک موسسه هانا ثبت

مشاورین هانا ارائه کننده خدمات ثبت برند یا ثبت علامت تجاری (علائم تجاری) در اداره ثبت شرکت‌ها هستند که افراد برای ثبت برند خود می‌توانند از مشاورین هانا ثبت استفاده کنند. باید توجه داشته باشید که برای ثبت برند تجاری اگر از نام لاتین استفاده کنید نیاز به ارائه کارت بازرگانی خواهید داشت. خدمات مختلف شرکت هانا ثبت باعث می‌شود تا افراد متقاضی بتوانند ثبت برند خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.
علاوه بر ثبت برند که در یک بستر کاملاً قانونی و امن قابل انجام است، هانا ثبت خدمات مختلف دیگری نظیر ثبت شرکت فوری و دریافت کارت بازرگانی را نیز ارائه می‌دهد. مراحل انجام خدمات در شرکت هانا ثبت طی سه مرحله مشاوره اولیه، عقد قرارداد و انجام خدمات پیگیری می‌شود. وجود بخش مشاوره رایگان در هانا ثبت به افراد این امکان را می‌دهد که بتوانند قبل از هر کاری تصمیم درست را اتخاذ کنند.





وبگردی