آفتاب

آخرین خبرها از وضعیت خوزستان از زبان آقای نماینده



ایلنا نوشت: نماینده شادگان در مجلس گفت: من و بسیاری از دوستان در مجلس معتقد به سهم‌خواهی نیستیم، ما به این فکر می‌کنیم که نظر، فکر و روش آقای رئیسی را قبول داشتیم و داریم.

مجید ناصری نژاد در رابطه با آخرین وضعیت استان خوزستان گفت: الحمدلله بعد از ورود مسئولین بلندپایه نظام مخصوصا مقام معظم رهبری که با خوزستانی‌ها همدردی کردند و ورود همه ارگان‌ها از جمله سپاه، ارتش و ستاد اجرایی، مشکلات تا حدی به صورت موقتی حل شد. این نشان می‌دهد که مردم ما راضی و کم‌توقع هستند و به یک توجه حداقلی رضایت می‌دهند و اعتراضاتی که پیش آمد هم به دلیل تنش آبی و تشنگی مردم و دام‌هایشان بود.

وی افزود: مشکلی که اینجا واقعا ما را ناراحت می‌کند این است که چرا ما صبر کنیم تا مشکلات به این اوج ناراحتی و بحران برسد و بعد به فکر بیفتیم و با مدیریت بحران بخواهیم حل کنیم؟ یعنی کار به جایی برسد که رهبری بخواهند ورود کنند، در صورتی که می‌شد با آثار و تبعات مفنی کمتری این شرایط را پیش بینی، مدیریت و برنامه‌ریزی کرد و جلوی این وقایع را گرفت. هم خشکسالی و هم ترسالی قابل پیش‌بینی است ما هم این مشکلات را از دهه هفتاد کم و بیش داشتیم اما متاسفانه کار به جایی رسید که مردم ناراحت شوند و اعتراضاتی ایجاد شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اکنون یک آرامشی در استان حاکم شده اما مسائل به صورت اساسی حل نشده است، یعنی اکنون ما همچنان مشکلات آب کشاورزی و آب شرب را داریم. در خصوص اعتبارات و وعده‌هایی که داده شده هم هنوز هیچ چیزی به استان نرسیده است و مسئولین استان می‌گویند هنوز چیزی از وعده‌ها به دست ما نرسیده است و آنچه رسیده یا اوراق است یا قول.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی ما مخصوصا در بحث آب شرب، موضوع عدم پرداخت حقوق کارکنان، آبداران و کارگران سازمان آبفای استان در شهرستان‌های مختلف است، این ها اکنون حدوداً بیشتر از ۷ ماه است که حقوق نگرفته‌اند. این موضوع باید به سرعت حل شود تا در کنار انجام وعده‌ها شاهد حل مشکلات باشیم و دیگر شاهد بحران‌های این چنینی نباشیم.

این نماینده مجلس همچنین درخصوص برخی سهم‌خواهی‌ها از سید ابراهیم رئیسی در بحث تشکیل کابینه و نحوه مواجه مجلس با دولت آینده، خاطرنشان کرد: من و بسیاری از دوستان در مجلس معتقد به سهم‌خواهی نیستیم، ما به این فکر می‌کنیم که نظر، فکر و روش آقای رئیسی را قبول داشتیم و داریم؛ و بر همین اساس از ایشان حمایت کردیم در نتیجه اکنون هم باید اجازه دهیم ایشان تیمی را روی کار بیاورد که خودش می‌خواهد با آن‌ها کار کند.

وی در ادامه تصریح کرد: البته حمایت به معنای این نیست که چشم بسته باشیم، اگر نقض یا اشکالی در کار وجود داشت حتما این را مطرح خواهیم کرد منتها اکنون باید اجازه بدهیم آقای رئیسی با فراغ بال تیم خودش را انتخاب کند. البته نیاز است که این انتخاب بدون تحت تاثیر و تحت فشار جریان‌های سیاسی و تحت فشار لابی‌ها و از میان تمام ظرفیت‌های کشور و از افراد دلسوز، توانمند و کارآمدها صورت گیرد.

ناصری‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: اکنون مردم امید زیادی به دولت ایشان دارند و اگر دولت ایشان هم خوب کار نکند ما دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای نداریم.




وبگردی