آفتاب

ترین‌های هفته ۲۹ لیگ برتر؛ پرسپولیس به قهرمانی نزدیکتر شد



با پایان رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال، ترین‌های هر بخش معرفی شدند.

 باشگاه خبرنگاران جوان: هفته بیست و نهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران شب گذشته با برگزاری ۸ مسابقه به صورت‌ همزمان برگزار شد تا تنها یک هفته دیگر به پایان بازی‌ها باقی بماند.

هفته بیست و نهم در شرایطی پیگیری شد که تکلیف قهرمان، تیم دوم سقوط کننده و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا مشخص نشد تا همچنان تنور رقابت‌ها داغ باشد.

پرسپولیس این هفته در یک بازی سخت مقابل تراکتور به پیروزی رسید تا همچنان مدعی شماره یک قهرمانی باشد. سپاهان هم با برد در دربی اصفهان همچنان به تعقیب پرسپولیس ادامه داد. در انتهای جدول هم پیروزی سایپا و شکست نفت مسجدسلیمان تکلیف آخرین تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول را به هفته پایانی کشاند.

نتایج هفته بیست و نهم لیگ برتر:


فولاد ۲ - نفت آبادان صفر

ماشین سازی صفر - پیکان ۵

مس رفسنجان ۲ - پدیده یک

نفت مسجدسلیمان یک - گل گهر ۲

نساجی یک - استقلال ۳

پرسپولیس ۳ - تراکتور یک

سایپا یک - آلومینیوم صفر

سپاهان ۲ - ذوب آهن صفر

بازی هفته (پرسپولیس - تراکتور)

قبل از شروع بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر اکثر کارشناسان پیش بینی کرده بودند که بازی پرسپولیس و تراکتور یکی از مهمترین دیدارهای فصل خواهد بود که در تعیین قهرمان نیز نقش تعیین کننده ای ایفا خواهد کرد. این مسابقه تا حدودی پیش بینی‌ها را برآورده کرد و بازی جذابی را شاهد بودیم. ابتدا پیمان بابایی تراکتور را پیش انداخت اما پرسپولیس قدرت خود را نشان داد و بازی در نهایت با برتری ۳ بر یک شاگردان یحیی گل محمدی به پایان رسید. با وجود ۴ گلی که در این بازی شاهد بودیم، هر ۲ تیم موقعیت‌های گلزنی بسیاری را از دست دادند.

تیم هفته (سایپا)

سایپا قبل از آغاز مسابقات هفته بیست و هشتم تغییر سرمربی انجام داد و محمدسعید اخباری جایگزین فراز کمالوند شد. با این وجود سایپا هفته قبل با ارائه بازی خوب مغلوب گل گهر شد تا همه منتظر عملکرد این تیم مقابل آلومینیوم باشند. شاگردان اخباری در این بازی که حکم مرگ و زندگی را برای سایپا داشت، با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسیدند تا همچنان برای بقا در لیگ برتر امیدوار باقی بمانند. رضا علیاری دقیقه ۷۵ تک گل سایپا را به ثمر رساند. این گل شاید مهمترین گل سایپا در این فصل محسوب شود.

مربی هفته (یحیی گل محمدی)

تیم پرسپولیس در حساس ترین مسابقه این هفته لیگ برتر با نتیجه ۳ بر یک مقابل تراکتور به برتری رسید. این برد خیلی هم برای سرخپوشان راحت نبود؛ زیرا تراکتور تا دقیقه ۶۴ با تک گل پیمان بابایی از پرسپولیس پیش بود. پرسپولیسی‌ها باید این برد را تا حد زیادی مدیون یحیی گل محمدی باشند که با تعویض خوب خود روند بازی را تغییر داد. با وجود این که مهدی ترابی در بازی با تراکتور عملکرد فوق العاده‌ای داشت اما مهدی عبدی که در ابتدای نیمه دوم وارد زمین شد، با ۲ گلی که به ثمر رساند مرد اول میدان بود. پرسپولیس با این برد به پنجمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر (گلات) نزدیک شد.

بازیکن هفته (متین کریم زاده)

در دیگر مسابقه این هفته لیگ برتر، تیم استقلال که با شرایط سختی به مصاف نساجی مازندران رفته بود، در پایان با نتیجه ۳ بر یک حریف خود را شکست داد. وریا غفوری کاپیتان آبی‌ها با ۲ گلی که در این بازی زد، عملکرد فوق العاده‌ای داشت اما بدون شک بازیکن جوان آبی‌ها ستاره این بازی و هفته بود. متین کریم زاده در بازی با نساجی روی هر ۳ گل استقلال نقش داشت. او ابتدا یک پنالتی گرفت که وریا آن را گل کرد. کریم زاده سپس یک پاس گل به غفوری داد و در نهایت با شوتی تماشایی بازی خوب خود را با گلزنی تکمیل کرد.

دروازه بان هفته (مسعود پورمحمد)

تیم سایپا در هفته بیست و نهم لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر مقابل آلومینیوم به برتری رسید تا همچنان برای ماندن در لیگ برتر امیدوار باقی بماند. سایپایی‌ها برد در این دیدار را به دروازه بان خود مدیون هستند. با وجود این که سایپا در اکثر دقایق این مسابقه تیم برتر میدان بود اما پورمحمد دروازه بان سایپا که جانشین اکبرمنادی شده بود، در دقایق پایانی چند موقعیت خوب را از حریف گرفت. اوج درخشش پورمحمد دقیقه ۹۰ بازی بود که ضربه درودی را در شرایط تک به تک مهار کرد.

اتفاق هفته (اظهارات عجیب در نشست‌های خبری و ممانعت از حضور ناظر بازی استقلال و نساجی در ورزشگاه)

فیروز کریمی در نشست خبری بعد از مسابقه با پرسپولیس به انتقاد از اجباری شدن حضور سرمربیان در نشست خبری پرداخت و اظهار داشت دلیلی ندارد که حتما سرمربی در این نشست حاضر شود. او در ادامه بیان کرد، با وجود دل درد شدیدی که داشته در این نشست حاضر شده است.

سیروس پورموسوی سرمربی نفت آبادان هم در نشست خبری بعد از مسابقه با فولاد اظهار داشت که جواد نکونام او را جادوگر خطاب کرده و دیگر نمی‌گذارد که در خوزستان مربیگری کند. او در ادامه بیان کرد فولاد یکی از تیم‌هایی است که بیشترین اتهام جادوگری به آن وارد است. البته جواد نکونام این اتهامات را رد کرد.

در بازی نساجی و استقلال هم ناظر بازی با وجود مدارکی که داشت توسط عوامل برگزاری مسابقه به ورزشگاه راه داده نشد. در نهایت با توضیحات ناظر بازی عوامل برگزاری مسابقه اجازه دادند تا نماینده سازمان لیگ وارد ورزشگاه شود‌.




وبگردی