آفتاب

افزایش ابتلا به کرونا در کودکان با علایم گوارشی



عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش ابتلا به کرونا در کودکان طی سه هفته اخیر در کشور خبر داد.

 مسعود مردانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: ابتلا به کرونا در کودکان با علایم گوارشی مانند اسهال، دردشکم و تهوع و نیز تب ظاهر می شود که والدین و برخی پزشکان تصور می کنند این علایم عفونت های روده ای است در حالیکه این تصور غلط است.

وی اظهار داشت: در فصل تابستان ابتلای کودکان و جوانان به کرونا رو به افزایش است بویژه در کودکان که والدین با مشاهده علایم یاد شده نباید به بیمار آنتی بیوتیک بدهند بلکه باید به پزشک مراجعه کرده و وی نیز سریعا دستور تست کرونا را تجویز کند.

مردانی ادامه داد: هنوز این تصور غلط که کودکان کرونا نمی گیرند در جامعه وجود دارد و والدین کودکان را به مکانهای عمومی برده و هشدارهای بهداشتی را جدی نمی گیرند.

این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: کودکان بالای دو سال باید در محیط بیرون ماسک بزنند و بطور مرتب دستها را ضدعفونی کرده و با آب و صابون شست وشو دهند، از خانواده ها درخواست داریم از رفتن به رستوران و مسافرت خودداری کنند و بهترین راه پیشگیری از کرونا فاصله گذاری اجتماعی، شست وشوی دستها و استفاده از ماسک در مکانهای عمومی و فضاهای بسته است.

فوت یک کودک ۱۰ ساله بر اثر ابتلا به کرونا در بندرعباس، نگرانی ها را در مورد ابتلا کودکان به این ویروس تشدید کرده است.  

تاکنون ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید.




وبگردی