آفتاب

قالیباف: انتخابات سرمایه مردم سالاری دینی است



رییس مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات سرمایه مردم سالاری دینی است و در حقیقت نتیجه تلاش و مجاهدت مردم برای حفظ جمهوریت و اسلامیت است.

ایرنا: «محمدباقر قالیباف» روز جمعه با حضور در مسجد ابوذر رأی خود را در صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران تصریح کرد: انتخابات مهمترین سرمایه سیاسی و اجتماعی کشور محسوب می شود و برای امنیت پایدار و اقتدار ایران، صندوق های رأی عمق و پایداری را به کشور خواهند داد.

وی اظهار داشت: باید به این نکته توجه کرد که برای رفع ناکارآمدی ها و مشکلات چه در سطح محلی مانند انتخابات شورای شهر در سراسر کشور و روستاها و چه در سطح ملی مانند انتخاب رییس جمهور، انتخابات می تواند یک فرصت تغییر تنفسی مدیریتی در کشور باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم مردم مثل همیشه پای صندوق های رأی حضور پیدا کنند، تاکید کرد: گله مندی مردم حق است و توقع دارند مشکلات با اولویت مسایل اقتصادی حل و فصل شود، نتیجه این حل و فصل را در انتخاباتی که صورت گرفت، ندیده اند.

وی ادامه داد: مدت مدیدی است که مسایل گرانی، تورم و اشتغال مشکلات جدی کشور است اما این موضوع با قهر کردن صندوق های رأی رفع نمی شود بلکه با حضور در صندوق های رأی و انتخاب صحیح است که مشکلات رفع می شود و به همین دلیل در این مرحله مشارکت در انتخابات بسیار حیاتی است.

قالیباف با بیان اینکه قطعا انتخابات خوبی پیش روی کشور است، اظهار داشت: معتقدم همه وعده هایی که در برنامه ها و مناظرات زده شده، باید آن ها را عملی کرد، قانون این وظیفه را بر دوش ما به عنوان نماینده مردم گذاشته که بتوانیم با همکاری خوب با دولت آینده و حفظ استقلال دو قوه از یکدیگر مسایل و مشکلات مردم را با اولویت مسایل اقتصادی را رفع کنیم.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ روز جمعه آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.




وبگردی