آفتاب

جنگ غزه ۱۰ روزه شد/ حملات سنگین مقاومت به فرودگاه "رامون" و پایگاه‌های هوایی اسرائیل



ایسنا به نقل از الجزیره نوشت: همزمان با ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای دهمین روز پیاپی، گردان‌های عزالدین قسام فرودگاه "رامون" در جنوب اراضی اشغالی و شش پایگاه هوایی این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار داد. همچنین اخبار ضد و نقیضی درباره توقف حملات به غزه منتشر شده است.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی از نیمه شب گذشته بار دیگر نواحی مختلف نوار غزه به ویژه رفح و خان یونس را بمباران کردند.

در این حملات مشابه روزهای اخیر مراکز مسکونی و غیرنظامی، بیمارستان‌ها و زیرساخت‌ها در مرکز، شمال، جنوب و غرب غزه هدف قرار گرفت.

خبرنگار الجزیره گفت: هواپیماهای جنگی اسرائیل طی ساعات گذشته بیش از ۵۰ حمله در جنوب نوار غزه انجام دادند.

وی گفت، جنگنده‌های اسرائیلی یک ساختمان مسکونی در مرکز غزه را هدف گرفتند که به شهادت ۳ تن و زخمی شدن شماری منجر شد.

مناطقی در شرق رفح و شرق خان یونس در جنوب غزه از جمله مقر موسسات خیریه رفح نیز بمباران شدند.

علاوه بر این یک منزل دیگر در شهرک "بیت حانون" در شمال غزه و یک خانه در محله "الرمال" در مرکز این باریکه هدف قرار گرفته و به طور کامل تخریب شد.

۴ حمله نیز به یک خانه در غرب نوار غزه و نیز حملاتی به یک منزل در محله الزیتون در جنوب شهر غزه صورت گرفت.

جنگنده‌های اسرائیلی امروز همچنین منزل "عطا الله ابو السبح" یکی از رهبران حماس در محله الجنینه در مرکز شهر رفح را بمباران کردند.

رادیو الاقصی فلسطین نیز اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی بامداد امروز چهارشنبه منزل "یوسف ابو حسین" خبرنگار فلسطینی در محله شیخ رضوان در شهر غزه را بمباران و او را به شهادت رساندند.

علاوه بر این اردوگاه‌های "المغازی" و "النصیرات" در مرکز غزه هم توسط جنگنده‌های اسرائیلی بمباران شد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۵۲ جنگنده این رژیم بامداد امروز در عرض ۲۵ دقیقه ۱۲۲ هدف را در نوار غزه بمباران کرده‌اند.

هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی همزمان در نواحی مختلف غزه به پرواز درآمدند.

قایق‌های جنگی اسرائیل نیز حملاتی را به سواحل خان یونس در جنوب نوار غزه انجام دادند.

در همین راستا دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت که حدود ۴۵۰ ساختمان در نوار غزه ، از جمله شش بیمارستان و ۹ مرکز مراقبت‌های اولیه ، از آغاز درگیری تخریب شده یا به شدت آسیب دیده است.

علاوه بر این حدود ۴۸۰۰۰ نفر از ۵۲،۰۰۰ آواره به ۵۸ مدرسه که توسط سازمان ملل اداره می شود پناهنده شده‌اند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی "آنروا" اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه کرم ابو سالم را نداده است.
حملات سنگین مقاومت

در مقابل گردان‌های القسام، گردان‌های القدس و گردان‌های صلاح الدین در عملیاتی مشترک سدیروت و پایگاه زیکیم را بمباران کردند.

جناح‌های مقاومت فلسطین همچنین با تعداد زیادی موشک شهر عسقلان و ۶ پایگاه رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند که به دنبال این حملات، آژیرهای خطر در عسقلان و دیگر شهرک‌ها به صدا درآمد.

"گردانهای عزالدین القسام" ، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که مقاومت پایگاه‌های "حتسور ،حتسریم ، نیفاتیم، تل نوف، بلماخیم و رامون" را هدف قرار داده است.

این گردان‌ها افزودند که هدف قرار دادن پایگاه‌های هوایی در پاسخ به حملات وحشیانه صهیونیست‌ها در جنوب نوار غزه صورت گرفت.

همچنین مقاومت فلسطین همزمان با به صدا درآمدن آژیرهای خطر در جنوب تل‌آویو و اسدود مجددا پایگاه "بلماخیم" را بمباران کرد.

رسانه‌های اسرائیلی نیز با تایید حملات گزارش دادند که آژیر خطر در شهرک‌های غلاف غزه  از جمله "نتیفوت" به صدا درآمده است.

این رسانه‌ها اعلام کردند به دنبال حملات راکتی صدای انفجارهای شدید در عسقلان و اسدود به گوش رسید.

سخنگوی  ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که از ساعت ۷ شب گذشته ۵۰ راکت به سمت عمق اراضی اشغالی شلیک شده است

تشدید درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی برای دهمین روز متوالی در میان تلاش‌های بین المللی متزلزل برای دستیابی به یک راه حل ادامه دارد.

وزارت بهداشت غزه نیز شمار شهدای حملات به این باریکه را ۲۱۹ تن از جمله ۶۳ کودک و ۳۶ زن و تعداد زخمی‌ها را ۱۵۳۰ تن اعلام کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد ۱۱ شهروند اسرائیلی در اثر حملات موشکی از غزه از ابتدای درگیری‌ها کشته شده‌اند و ۳۴۵۰ موشک از غزه پرتاب شده است که بیشتر آنها از شمال نوار غزه هستند.
اخبار متناقض از توقف حملات

از سوی دیگر اخبار متناقضی در مورد متوقف کردن عملیات نظامی در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی وجود دارد، این درحالی است که این رژیم همچنان حملات هوایی، زمینی و دریایی مناطق مختلف نوار غزه را ادامه می‌دهد.

درحالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه گفت که عملیات نظامی در نوار غزه برای روزهای آینده ادامه خواهد داشت و فرآیند حمله به مقاومت هر چقدر طول بکشد ادامه دارد کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم به نقل از مقامات رسمی در کابینه اسرائیل گزارش داد که عملیات در غزه به مرحله نهایی خود رسیده است.

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که اسرائیلی‌ها به مقامات آمریکایی اطلاع دادند عملیات ممکن است طی چند روز پایان یابد.

این درحالی است که بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته که "تا زمانی که به آرامشی جامع و طولانی مدت نرسیم ، جنگ متوقف نخواهد شد."

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز گفت که "گام بعدی عملیات قطع منبع برق نوار غزه است."

پیش از این نیز سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که عملیات در غزه مطابق با لیست اهداف دستکم طی ۲۴ ساعت آینده ادامه دارد.

وی افزود : "ما در مورد آتش بس صحبت نمی کنیم. هدف ما تضعیف توانایی های نظامی حماس است. تا زمانی که حملات حماس و جهاد اسلامی ادامه یابد ، ما در مورد کاهش تنش بحث نخواهیم کرد."

این سخنگو گفت: "ما ۳ آپارتمان متعلق به رهبران جنبش حماس در غزه و یک انبار برای توسعه و تولید موشک‌های متعلق به این جنبش را هدف قرار دادیم."
شکست در ترور رهبران حماس

یکی از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در جریان دور کنونی درگیری‌ها در غزه، دو مرتبه قصد ترور "محمد ضیف"، فرمانده کل گردان‌های قسام را داشته اما موفق به این کار نشده است.

سخنگوی ارتش همچنین گفت ترور ۷ تن دیگر از رهبران حماس نیز در دستور کار بوده که هیچکدام از این عملیات‌ها موفقیت‌آمیز نبوده و ارتش قادر به ترور هیچیک از این افراد نشده است.

وی عنوان کرد که از شب گذشته مرحله پنجم تخریب تونل‌های حماس در غزه آغاز شده است.




وبگردی