آفتاب

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی



یکی از راه‌های راه یافتن به صفحه اول گوگل این است که به دنبال کلمات کلیدی مناسب باشیم کسانی که آموزش سئو دیده‌اند بی شک می‌دانند چه‌کار کنند ولی در این مقاله قصد داریم شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم؛ یعنی ترتیبی دهیم که خودتان تبدیل به یک مشاوره سئو تمام عیار تبدیل شده و بتوانید بهترین و حتی سخت‌ترین کلمات کلیدی را برای رفتن به صفحه اول گوگل پیدا کنید.

یکی از راه‌های راه یافتن به صفحه اول گوگل این است که به دنبال کلمات کلیدی مناسب باشیم کسانی که آموزش سئو دیده‌اند بی شک می‌دانند چه‌کار کنند ولی در این مقاله قصد داریم شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم؛ یعنی ترتیبی دهیم که خودتان تبدیل به یک مشاوره سئو تمام عیار تبدیل شده و بتوانید بهترین و حتی سخت‌ترین کلمات کلیدی را برای رفتن به صفحه اول گوگل پیدا کنید.

بهترین کلمات کلیدی

کلمه کلیدی چیست؟

صحبت از صفحه اول گوگل و آموزش سئو شد! پس اجازه بدهید ابتدا و قبل از هر چیزی بپردازیم به اینکه اصلاً کلمه کلیدی چیست که این‌همه در آموزش سئو از آن نام برده می‌شود.
کلمات کلیدی SEO اصطلاحات و عبارات مرتبط با تجارت شما هستند که افراد هنگام ورود به جستجو در موتورهای جستجو برای یافتن وب‌سایت شما از آن‌ها استفاده می‌کنند.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

تحقیقات کلمات کلیدی تنها راه برای فهمیدن آنچه مردم در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند است. برای جلوگیری از ایجاد محتوا درباره مواردی که هیچ‌کس به دنبال آن‌ها نیست، باید این را بدانید. طبق مطالعه ما، بسیاری از دارندگان وب‌سایت این اشتباه را انجام می‌دهند و این دلیل عمده‌ای است که 90.63٪ از صفحات از Google بازدید نمی‌کنند.


 بهترین کلمات کلیدی


کلمات کلیدی را چطور پیدا کنیم؟

1. انتخاب کلمات کلیدی با  "Seed " بندی

کلمات کلیدی Seed، پایه و اساس روند تحقیق کلمات کلیدی است. این کلمات موقعیت شما را تعیین می‌کنند و به شما کمک می‌کنند رقبای خود را شناسایی کنید. هر ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک کلمه کلیدی seed را می‌طلبد که از آن برای تولید لیست بزرگی از ایده‌های کلمات کلیدی استفاده می‌کند.
اگر در حال حاضر محصول یا مشاغلی دارید که می‌خواهید آن را به صورت آنلاین تبلیغ کنید، ارائه کلمات کلیدی seed آسان است. فقط به آنچه مردم در Google تایپ می‌کنند فکر کنید تا آنچه را که شما ارائه می‌دهید پیدا کنید.
به‌عنوان‌مثال، اگر ماشین‌آلات و تجهیزات قهوه می‌فروشید، کلمات کلیدی Seed می‌توانند این موارد باشند:
•    قهوه
•    اسپرسو
•    کاپوچینو
•    فرانسه
همان‌طور که از نامش پیداست، برای مراحل بعدی این فرآیند از آن‌ها به‌عنوان "Seed " استفاده خواهید کرد؛ بنابراین بیش ‌ازحد درباره کلمات کلیدی seed خود وسواس نشان ندهید. فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا آن‌ها را پیدا کنید. به‌محض اینکه تعداد انگشت‌شماری از ایده‌های گسترده مرتبط با موضوع وب‌سایت خوددارید، به مرحله بعدی بروید.

2. ببینید رقبای شما روی چه کلمات کلیدی رتبه‌ دارند.

بررسی اینکه کدام کلمات کلیدی قبلاً ترافیک را به سمت رقبای شما ارسال می‌کنند، معمولاً بهترین راه برای شروع تحقیق درباره کلمات کلیدی است؛ اما ابتدا باید آن رقبا را شناسایی کنید. در اینجاست که لیست طوفان مغزی شما از کلمات کلیدی مفید است. فقط یکی از کلمات کلیدی seed خود را در Google جستجو کنید و ببینید چه کسی در صفحه اول رتبه‌بندی می‌کند.
اگر هیچ‌یک از وب‌سایت‌های دارای رتبه برتر برای کلمات کلیدی seed شما مانند سایت شما نیست (مکانی که می‌خواهید آن را ببرید)، به‌جای آن جستجوی عبارت‌های "پیشنهاد خودکار" را جستجو کنید.
پس از یافتن چند وب‌سایت متناسب با این پیشنهاد، می‌توانید این وب‌سایت‌ها را یکی‌یکی به یک ابزار اطلاعاتی رقابتی مانند Ahrefs ’Site Explorer متصل کنید، سپس گزارش Top Pages را بررسی کنید. سپس با تخمین میزان بازدید ماهانه صفحات محبوب آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. این گزارش همچنین "کلمه کلیدی برتر" هر صفحه را نشان می‌دهد. این کسی است که بیشترین میزان ارگانیک را به آن ارسال می‌کند.


 بهترین کلمات کلیدی


اگر همه رقبا را در نتایج جستجو بررسی کرده‌اید اما همچنان کلمات کلیدی بیشتری می‌خواهید، می‌توانید رقبای بیشتری را در گزارش Domain Competitive در Site Explorer پیدا کنید. کافی است یکی از رقبای شناخته‌شده خود را متصل کنید و این سایت‌های مشابه دیگری را بر اساس تعداد کلمات کلیدی همپوشانی که برای Google رتبه‌بندی می‌کنند پیشنهاد می‌دهد.

3. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

رقبا می‌توانند منبع بزرگی از ایده‌های کلمات کلیدی باشند؛ اما هنوز تعداد زیادی کلمه کلیدی وجود دارد که رقبا شما آن‌ها را هدف قرار نمی‌دهند و می‌توانید این موارد را با استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی پیدا کنید.
ابزار تحقیق کلمات کلیدی همه به یک‌شکل کار می‌کنند. شما یک کلمه کلیدی seed را وصل می‌کنید و آن‌ها ایده‌های کلمات کلیدی را بر اساس آن کلمه کلیدی از پایگاه داده خود می‌کشند.
Google Keyword Planner شاید شناخته‌شده‌ترین ابزار کلمات کلیدی باشد. استفاده از آن رایگان است و اگرچه عمدتاً برای تبلیغ‌کنندگان است، اما می‌توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی برای سئو استفاده کنید.


 بهترین کلمات کلیدی


4. زمینه تخصصی خود را مطالعه کنید

خب تا اینجا در مورد کلمات کلیدی بذر و بررسی رقبا صحبت کردیم. ولی نکته‌ای که لازم است همان اول در نظر داشته باشید و در تحقیق کلمات کلیدی خود به کار بگیرید این است که زمینه تخصصی خود را پیدا کنید. زمینه تخصصی یعنی اینکه مهارت‌ها و تخصص شما در آن است و مخاطب خاص خود را دارد.
شما می‌توانید با مرور شبکه‌های اجتماعی و فروم ها و حتی سایت‌هایی که محتواهای خود را به اشتراک می‌گذارند و کامنت دریافت می‌کنند پی به چالش‌ها و نیازها و مشکلات مخاطب خود ببرید؛ و استراتژی‌های خود، حتی استراتژی کلمات کلیدی خود را بر این اساس تنظیم کنید.
 

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی و رفتن به صفحه اول گوگل به وسیله آن صحبت کردیم. تحقیق کلمات کلیدی نقش مهم در استراتژی سئو برای هر کسب‌وکاری دارد و اگر درست انجام شود بخش بزرگی کار انجام شده است و موفقیت یک کسب‌وکار را تضمین می‌کند.
مهندس اسماعیل سحاب سالهای متمادی هست که به صورت تمام وقت مشغول بهینه سازی وب سایت های مختلف است و در این حوزه داری رزمه درخشان و تجربه گرانی است. برای بهره مندی از مشاوره سئو حرفه ای می توانید نام وی را در گوگل جست وجو کنید و یا به وب سایت https://ismaeilsahab.ir// مراجعه کنید.





وبگردی