آفتاب

ابراز خوشحالی فاطمه معتمدآریا از ساخت مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند



مستند سبالو به کارگردانی محسن نساوند که بومی بوشهر می باشد ساخته شد که تهیه کننده آن فاطمه معتمد آریا از این بابت ابراز خوشحالی کرد.

آیین برگزاری این  مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و تهیه‌کنندگی فاطمه معتمدآریا، روز گذشته یکشنبه ۱۰ اسفند واقع در موزه سینما برگزار شد و اکران این فیلم در سینماهای «هنروتجربه» شروع شد.
این بازیگر حرفه ای، بعد از مراسم امضای پوستر این فیلم، در سخنانی گفت: کارگردان «سبالو» امشب در بین ما نیستن اما  همکاران و دوستانش حضور دارند و من هم به نمایندگی از این فیلم در این مراسم  هستم. به علت بحران کرونا، ایشان نتوانستن از جنوب کشور حضور یابند و همراه شما فیلم را به تماشا بنشینند و از این بابت عذرخواهی کردن.
فاطمه معتمد آریا تهیه کننده سبالو توضیح داد: از این‌که این فیلم مستند را محسن نساوند  کارگردانی و ساخته است، بسیار خوشحالم چراکه ایشان خود اقلیت و اهلیت بوشهر هستن و به اقلیم خودش به ویژه موسیقی منطقه آگاه و آشنا است.
در سخنان پایانی چنین گفت : این  فیلم مستند درباره موسیقی ارزشمند، تاریخی و بسیار غنی جنوب است. بسیار مفتخر و خرسندم که این فیلم ساخته شد و از این بابت که شما با رعایت همه پروتکل‌ها در این بحران اینجا حضور دارید و به تماشای فیلم می‌نشینید، بسیار  مشعف و خوشحال هستم.
مستند«سبالو»، روایتی از زندگی محمود بردک‌نیا، نوازنده سازهای کوبه‌ای و آخرین بازمانده از نسل طلایی، نادر و منحصر به فرد سیاهان مهاجر بوشهر است که در لایه‌های زیرین خود نگاهی به تاثیر غیرقابل انکار رنگین‌پوستان آفریقایی‌تبار در موسیقی آیینی و سنتی جنوب ایران و بوشهر دارد.
 




وبگردی