آفتاب

پست ریاست فدراسیون فوتبال به چه کسی می رسد؟ / علی کریمی یا کیومرث هاشمی؟



انتخابات فدراسیون فوتبال که در اسفندماه امسال برگزار می‌شود اعضای مجمع را در در معرض یک انتخاب مبهم و بحث برانگیز قرار داده است.

خبر ورزشی ـ آرتین زهرابی: سوالی که این روزها درباره انتخابات فدراسیون فوتبال می‌شود بسیار ساده است؛ به نظر شما چه کسی در انتخابات رای می‌آورد؟ آیا همان طور که اهالی فوتبال از نامزدی علی کریمی در انتخابات فدراسیون حمایت کرده‌اند، این اتفاق رخ می‌دهد؟
پاسخ بسیار ساده است؛ مجمع فدراسیون فوتبال با آرای مردمی برگزار نمی‌شود، بلکه اعضای مجمع باید به نامزدها رای بدهند؛ در نتیجه علی کریمی چنان که خودش هم می‌داند کار خود را برای رای گرفتن از این اعضای مجمع بسیار سخت می‌داند.
اعضای مجمع فدراسیون فوتبال شامل افرادی می شود که از ارگان‌های مختلف، حکم اداری گرفته‌اند. هیئت‌های فوتبال، نقش موثری در انتخابات ایفا می‌کنند و در تمام سال‌های برگزاری مجامع انتخاباتی، کار هیئت‌ها اجماع پیرامون یک کاندیدا و رساندن او به کرسی ریاست فدراسیون فوتبال است.
میان این کاندیداها غیر از علی کریمی، عزیزی خادم و مصطفی آجورلو نیز شانس چندانی برای رای گرفتن از اعضای مجمع ندارند اما کیومرث هاشمی گزینه‌ای متفاوت است. او یکی از مدیرانی است که در ورزش کشور، کار سازمانی انجام داده؛ از آموزش و پرورش و کمیته ملی المپیک بگیرید تا سرپرستی کاروان‌های ایران در بازی‌های آسیایی، مدیر کلی دفتر وزیر ورزش و جوانان و سرپرستی موقت فدراسیون فوتبال!
در واقع فردی که آشنایی بالایی با مجامع مختلف، سمت‌های گوناگون دولتی و مدیری آشنا با بازی‌های انتخاباتی و ... دارد. کیومرث هاشمی در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام نکرده که گوی و میدان را به دیگران واگذار کند یا رای کمتری در قیاس با علی کریمی بیاورد. او وارد این میدان شده تا رئیس فدراسیون فوتبال شود و تجربه اش از دیگران در این زمینه کمتر نیست.
برای اعضای مجمع نیز انتخاب میان علی کریمی و کیومرث هاشمی چندان سخت نیست. آنها آنقدر می‌دانند و می‌فهمند که صلاح فوتبال در چیست اما مشخص نیست سلیقه و نظر واقعی اعضای مجمع در این گونه مواقع لحاظ می‌شود یا یک برخورد یا توصیه سازمانی، جریان انتخابات فوتبال را مشخص می‌کند!




وبگردی