آفتاب

سرمربی جدید چلسی کیست؟



بعد از اینکه فرانک لمپارد، روز دوشنبه از سرمربیگری چلسی برکنار شد، مدیران باشگاه توماس توخل آلمانی را به عنوان جانشین او معرفی کردند.

این مربی 47 ساله معتقد به فوتبال تهاجمی است که به عنوان متفکری تاکتیکی شناخته می شود. وی در اواخر دسامبر پس از ماه‌ها تنش با لئوناردو، مدیر ورزشی پاری‌سن‌ژرمن، اخراج شد.
به نظر بعضی از منتقدین توخل در فرانسه نتوانست بازی متناسب با تیم پرستاره‌اش را از آن‌ها بگیرد. اما پاری‌سن‌ژرمن در ماه اوت توانست به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یابد.
اولین مذاکره چلسی با توخل به سال ۲۰۱۷ برمیگردد که وی تازه بوروسیا دورتموند را ترک کرده بود.
توخل در دوران حرفه‌ای محیط‌های گوناگونی را تجربه کرده است. او از ماینتس، یک تیم کوچک بوندس‌لیگا شروع کرد، سپس به بورسیا دورتموند پیوست و بعد راهی قهرمان فرانسه، پاری‌سن‌ژرمن، شد.
این مربی آلمانی، ترسی از اجرای ایده‌های خود ندارد. او برنامه‌ غذایی برای بازیکنان تنظیم کرده و الگوی خواب بازیکنان را کنترل می کرد. دپارتمان آنالیز را هدایت کرده، فرآیندهای پرورش استعدادها را تغییر داده و درگیر بازسازی امکانات شده است.

درگیری مکرر توخل با مدیران باشگاه

تمایل او برای کنترل تقریباً همه چیز در یک باشگاه، در گذشته او را تبدیل به دشمن مدیران تیم می کرد.
زمان حضورش در دورتموند، به دلیل اختلاف، رئیس بخش استعدادیابی را که بعداً به آرسنال رفت، از حضور در کنار زمین مسابقه محروم کرد و از مدیر اجرایی و مدیر ورزشی خواست با بازیکنان مورد نظرش قرارداد ببندد.
مدیر اجرایی دورتموند پس از رفتن توخل گفت: "آنچه مهم است ارزش‌هایی بنیادین مانند اعتماد و احترام است. با حضور توماس توخل در رأس، دورتموند دو سال موفق را تجربه کرد و اهداف ورزشی ما محقق شد. با این حال، ما در آن دوره هیچگاه کادر مربیان را رو در رو ندیدیم."




وبگردی