آفتاب

آخرین اخبار انتخابات آمریکا؛ شمارش آرا در ۵ ایالت کلیدی همچنان ادامه دارد



آخرین خبرها در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را می خوانید:

به گزارش خبرآنلاین، ​​​​​​شمارش آخرین برگه‌های رای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان و در پنج ایالت باقیمانده پنسیلوانیا، جورجیا، کارولینای شمالی، آریزونا و نودا ادامه دارد. جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در تمامی این ایالت ها به جز کارولینای شمالی، از رقیب جمهوریخواه خود دونالد ترامپ، رئیس جمهوری، پیش افتاده است.

جو بایدن با توجه به روند شمارش آرا در ایالت‌های باقیمانده و پیشی گرفتن از دونالد ترامپ اطمینان دارد که نتیجه نهایی پیروزی او و دموکرات‌هاست. دونالد ترامپ در مقابل، رقیبش را از اعلام پیروزی زودهنگام برحذر کرده و می‌گوید از آنجا که در روند رای گیری «تقلب و تخلف» شده است از طریق دادگاه پیگیری می‌کند و امکان دارد پیشتازی خود را بازیابد.

نامزد دموکرات‌ها، جو بایدن تاکنون ۲۶۴ رای الکترال را کسب کرده و دونالد ترامپ نامزده جمهوریخواهان ۲۱۴ رای الکترال. هر نامزدی که ۲۷۰ رای در کالج الکترال کسب کند رئیس جمهوری آینده ایالات متحده خواهد بود.

پنج ایالتی که سرنوشت نهایی انتخابات آمریکا را رقم می زنند:  پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال، جورجیا ۱۶ رای الکترال، کارولینای شمالی ۱۵ رای الکترال، آریزونا ۱۱ رای الکترال و نوادا ۶ رای الکترال دارند. بایدن تا به این لحظه در تمامی این ایالتها به جز کارولینای شمالی پیشتاز است. بدین ترتیب، جو بایدن در صورتی که آرای الکترال هر کدام از ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا و آریزونا را از آن خود کند و نیز در صورت پیشتازی و بردن آرای الکترال کارولینای شمالی، رئیس جمهوری آینده ایالت متحده آمریکا خواهد شد. 

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پس از آغاز شمارش آرا پستی در دو ایالت جورجیا و پنسیلوانیا از رقیب جمهوری‌خواه خود جلو افتاد و این فاصله نسبت به روز گذشته باز هم اندکی بیشتر شده است.

 بایدن در جورجیا با بیش از ۴ هزار و بیست رای و در پنسیلوانیا نیز با حدود ۳۰ هزار رای از دونالد ترامپ پیش افتاده است.

برتری نهایی در این دو ایالت در صورت تایید نتیجه ایالت آریزونا که برخی منابع خبری از جمله آسوشیتدپرس از پیش آنرا به نام نامزد دموکرات آبی کرده‌اند، می‌تواند کلید کاخ سفید را در دستان جو بایدن قرار دهد. این در حالیست که دونالد ترامپ نتایج اعلام شده را قبول ندارد و جنگی حقوقی را در دادگاه‌های ایالت‌های آریزونا، پنسیلوانیا، جورجیا و نوادا آغاز کرده است.




وبگردی