آفتاب

5 نکته که هنگام خرید اینترنتی عینک آفتابی اصل حتما باید به آنها توجه داشته باشید



برای خرید اینترنتی عینک آفتابی اصل باید موارد مختلفی را مدنظر داشته باشید تا بتوانید متناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

خرید اینترنتی عینک آفتابی اصل

برای خرید اینترنتی عینک آفتابی اصل باید موارد مختلفی را مدنظر داشته باشید تا بتوانید متناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

در خرید حضوری، شما می‌توانید انواع مختلفی از عینک‌ها را روی صورت خود امتحان و در نهایت، مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید. اما در خرید اینترنتی چنین امکانی برایتان مهیا نیست. پس چطور می‌توان مطمئن بود که عینک موردنظر، برای فرم صورت شما مناسب است و اصطلاحا به شما می‌آید؟

همچنین این سوال پیش می‌آید که در خریدهای اینترنتی، چگونه می‌توان از اصل بودن و کیفیت عینک مطمئن شد؟

تمامی این سوال‌ها و دغدغه‌ها کاملا به‌جا و درست هستند. عینک آفتابی اصل، کالای ارزان‌قیمتی نیست که بتوان در خرید آن ریسک یا اشتباه کرد. به همین خاطر لازم است که پیش از اقدام به خرید اینترنتی، نکته‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم را مدنظر داشته باشید. با رعایت مسایل زیر می‌توانید علاوه بر خرید اینترنتی ایمن و مطمئن، متناسب‌ترین مدل را هم بر اساس شکل صورت، رنگ پوست و سبک زندگی خود انتخاب کنید.

 

1- انتخاب عینک آفتابی بر اساس فرم صورت

برای خرید اینترنتی عینک آفتابی مهم‌ترین مساله توجه به فرم صورت است. شما باید عینک را متناسب با فرم صورت خود انتخاب کنید. به طور کلی، همیشه فریم عینک باید ویژگی‌های تکمیل‌کننده‌ی فرم صورت شما را داشته باشد. یعنی چه؟ یعنی اگر صورتتان گرد است، شما بهتر است سراغ عینک‌هایی بروید که چهارگوش هستند. دلیلش هم این است که عینک‌های مربعی و مستطیلی کمک می‌کنند تا گردیِ صورت‌های دایره‌ای کمتر دیده شود. به این ترتیب، با کمک عینک آفتابی می‌توانید چهره جذاب‌تری برای خود بسازید.

ما در زیر به طور خلاصه اما مفید برایتان نوشته‌ایم که هر فرم صورت چه شکلی است و چه فریم‌هایی برای آن مناسب است:

صورت مستطیلی

طول صورت بیشتر از عرض آن است. اکثرا فاصله‌ی گونه تا خط فک زیاد است و بینی کشیده‌ای دارند. صورت‌های مستطیلی باید از عینک‌هایی که دارای فریم با عمق زیاد استفاده کنند. پل عینک هرچقدر کمتر باشد، بینی را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

  • عینک مناسب صورت مستطیلی: فریم‌هایی خلبانی، ویفرر، کلاب‌مستر، گرد، چندضلعی، گربه‌ای، بیضی و پروانه‌ای برای این فرم صورت‌ها مناسب است.

صورت مربعی: صورت‌های مربعی‌شکل، خط فک تقریبا مستقیم و قوی دارند. عرض پیشانی آن‌ها تناسب خوبی با عرض گونه تا گونه‌ی آن‌ها دارد و می‌توان گفت طول و عرض چهره‌ی ‌آن‌ها برابر است. صورت‌های مربع باید عینکی استفاده کنند که عرض بیشتری به نسبت طول دارند.

  • عینک مناسب صورت مربعی: عینک‌هایی با فریم خلبانی، ویفرر، کلاب‌مستر، گرد، بیضی، گربه‌ای و پروانه‌ای شکل برای چهره‌هایی با فرم مربعی، مناسب است.

 

صورت لوزی: صورت‌های الماسی (لوزی) طول چشم و خط فک باریکی دارند و البته گونه‌هایی به‌نسبت عریض که ممکن است برجسته هم به نظر آید. صورت‌های لوزی باید عینک با فریم‌های بدون لبه استفاده کنند.

  • عینک مناسب صورت لوزی: فریم‌های خلبانی، گرد، گربه‌ای و بیضی‌شکل برای صورت‌هایی با فرم لوزی یا الماسی مناسب‌تر است.

 

صورت گرد: عرض و ارتفاع صورت برابر است. افراد دارای این فرم صورت اکثرا دارای پیشانی کوتاه و خط فک منحنی و بدون زاویه هستند. صورت‌های گرد باید عینک با فریم زاویه‌دار و باریک استفاده کنند تا صورت کشیده به نظر برسد.

  • عینک مناسب صورت گرد: عینک‌های خلبانی، پروانه‌ای، مربع و مستطیل شکل برای این فرم صورت‌ها مناسب است.

صورت قلبی: صورت‌های قلبی یا مثلثی با راس به سمت پایین، با پیشانی عریض و چانه‌ای زاویه‌دار شناخته می‌شوند. بهتر است فریم عینک آن‌ها خط مستقیم در قسمت بالا نداشته باشد.

  • عینک مناسب صورت قلبی: فریم‌های خلبانی، چندضلعی، گرد، مربع، پروانه‌ای، ویفرر و حتی تا حدودی مستطیل شکل برای صورت‌های قلبی مناسبند.

 

صورت مثلثی: وقتی صورت شبیه مثلث رو به بالاست یعنی پیشانی باریک دارد و فاصله‌ی بین گونه تا گونه با چانه نسبتا زیاد است. صورت‌های مثلث باید عینک‌هایی با فریم تزیین‌شده یا با جزئیات بیشتر در نیمه‌ی بالایی فریم را امتحان کنند.

  • عینک مناسب صورت مثلثی: فریم گربه‌ای، خلبانی، کلاب‌مستر، بیضی، چندضلعی یا مستطیل برای این فرم صورت مناسب است.

صورت بیضی: ارتفاع صورت از عرض آن بیشتر است. یعنی فاصله‌ی پیشانی تا چانه‌ی آن‌ها بیشتر از فاصله‌ی گونه تا گونه است. در این فرم از صورت عرض پیشانی تا حدودی بیشتر از عرض چانه است. صورت‌های بیضی باید از فریم‌های عینک با عرض زیاد استفاده کنند.

  • عینک مناسب صورت بیضی: عینک‌های کلاب‌مستر، ویفرر، خلبانی، چندضلعی، پروانه‌ای، مستطیل و مربع شکل برای صورت‌های بیضی مناسب است.

تمامی این مدل‌های عینک آفتابی مردانه و زنانه اصل را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی لوناتو (لینک سایت) تهیه کنید. عینک‌های آفتابی لوناتو اصل و دارای گواهی اصالت کالا هستند. مزیت خرید از لوناتو این است که می‌توانید عینک‌های گران‌قیمت را به صورت قسطی بخرید. از زمان ثبت سفارش تا تحویل گرفتن کالا زیاد منتظر نمی‌مانید زیرا «لوناتو» خرید مشتریان در تهران را با پیک ارسال می‌کند. سفارش‌های شهرهای دیگر هم با پست پیشتاز ظرف ۷۲ ساعت کاری به دستشان می‌رسد. قیمت محصولات این فروشگاه معتبر هم بسیار مناسب و منصفانه است. بعلاوه در طول سال جشنواره‌ها و مسابقات متعددی برگزار می‌کنند که شامل انواع تخفیف و جوایز ارزشمند است.

 

2- خرید اینترنتی عینک آفتابی بر اساس اندازه عینک

سایز عینک آفتابی به اندازه و فرم صورت و اندازه سر افراد بستگی دارد. فیت بودن عینک روی صورت، اساسی‌ترین و مهم‌ترین فاکتور در انتخاب اندازه صحیح عینک آفتابی است. وقتی این مورد را یاد بگیرید، می‌توانید عینک مناسبی انتخاب و خریداری کنید.

به طور کلی عینک‌ها بر اساس فاکتورهای زیر با صورت و سر شما متناسب خواهند بود:

  • عرض قاب
  • طول دسته
  • عرض پل

عرض قاب عینک آفتابی

توجه داشته باشید که اگر بیش از یک انگشت بین دسته عینک و شقیقه شما فاصله بیفتد، یعنی قاب عینک بیش از حد پهن است. از آن طرف، اگر دسته عینک و شقیقه با هم تماس داشته باشند، قاب بیش از حد کوتاه و تنگ است. در مورد فاصله عمودی هم فقط کافیست به صورت ذهنی، عدسی عینک را به سه بخش افقی تقسیم کنید. در این حالت، مردمک چشم شما باید جایی در محل اتصال بخش میانی و بالایی عدسی قرار بگیرد.

طول دسته عینک

دسته عینک آفتابی باید تا پشت گوش شما امتداد داشته باشد و تنها بخشی از کناره سر در قسمت روبروی گوش را لمس کند. همچنین دسته نباید خیلی زود حالت خمیده پشت گوش را به خود بگیرد زیرا در این صورت باعث می‌شود که عینک روی بینی شما به سمت پایین سر بخورد. در این صورت نه تنها عینک به دلیل نامتناسب بودن با صورت شما غیرطبیعی به نظر خواهد رسید بلکه هنگام پوشیدن آن نیز احساس راحتی نخواهید کرد. همچنین در این صورت فشار بیشتری در قسمت پل عینک به وجود می‌آید که سردرد و مشکلات سینوسی را در پی دارد.

عرض پل عینک آفتابی

پل عینک (قسمتی از عینک که روی بینی قرار می‌گیرد) باید بسیار راحت باشد و درست روی بینی قرار گیرد؛ نه خیلی محکم روی بینی و نه خیلی شُل. پلی که بیش از حد شل و آزاد باشد باعث می‌شود که عینک روی بینی شما لیز بخورد. پلی که بیش از حد سفت و محکم روی بینی قرار گیرد و از طرفین یا بالا به بینی فشار بیاورد، آزار دهنده است و با قرار گرفتن در مکانی بسیار بالاتر از مکان مناسب، بینایی شما را محدود خواهد کرد.

 

3- انتخاب عینک آفتابی بر اساس رنگ پوست و مو

علاوه بر انتخاب عینک بر اساس شکل صورت باید حتما به رنگ پوست صورت هم توجه داشته باشید. رنگ پوست همه مردم جهان ترکیبی از رنگ‌های سرد (آبی‌) و رنگ‌های گرم (زرد) است.

پوست سرد به سمت آبی و صورتی متمایل است و صورت‌های گرم بیشتری هلویی بوده و به زرد تمایل دارند. رنگ زیتونی صورت را سرد می‌دانند زیرا ترکیبی از زرد و آبی است.

برای صورت‌هایی که رنگ گرم دارند، فریم‌هایی به رنگ خاکی، طلایی، هلویی، نارنجی، زغالی، قرمز آتشین، بلوند لاکی و آبی پررنگ انتخاب‌های هوشمندانه‌تری بشمار می‌آیند.

برای رنگ‌های سرد، بهترین رنگ فریم عینک، مشکی، نقره‌ای، قهوه‌ای، توسی-آبی، صورتی، آبی، یشمی و کهربایی است.

 

4- خرید اینترنتی عینک آفتابی بر اساس سبک زندگی

جنس فریم عینک یکی از مهم‌ترین مسایلی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. هر کدام از عینک‌های آفتابی یا طبی برای مصارف گوناگونی کاربرد دارند. بنابراین لازم است کارایی جنس‌های مختلف عینک را بشناسید تا بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید.

  • فلز: انعطاف‌پذیر و ضد زنگ‌زدن است و به راحتی تنطیم می‌شود.
  • پلی‌کربنات: پلی‌کربنات که نوعی پلاستیک است در برابر بسیاری از ضربه‌ها مقاوم است و ایمنی بالایی هم دارد.
  • استات (کائوچو): استات نوعی پلاستیک قوی، سبک و انعطاف‌پذیر است.
  • پلاستیک: ارزان قیمت است.
  • تیتانیوم: بادوام و مستحکم است و در برابر هر نوع ضربه و خراشی مقاومت کامل دارد.

 

5- خرید عینک آفتابی بر اساس «اصل» بودن

فرقی نمی‌کند از فروشگاه‌های فیزیکی یا فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید، شما باید تفاوت عینک آفتابی اصل و فیک را بدانید. برای خرید مطمئن باید به ریزه‌کاری‌های طراحی و لوگو و جعبه و جنس عینک توجه کنید.

برای تشخیص اصل یا فیک بودن عینک آفتابی باید به اطلاعات جعبه، لوگو و کارت ضمانت آن توجه کنید. به طور مثال، در قسمت داخلی دسته‌ی سمت چپ عینک‌های اصل، نام، شماره و جزئیات اندازه عینک درج می‌شود. در قسمت داخلی دسته سمت راست هم نام برند و اینکه ساخت چه کشوری است، وجود دارد.




وبگردی